Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

amazingleeuwtje

Helemaal leuk om te lezen over Nemo..
Het is en blijft een geweldig forum hiero ;D..

Liefs Syl

Caroline

Fijn dat Zaura gelijk de zorg over de kleine Nemo overnam van je.  :D

Dikke kus voor Zaura hoor.

Succes meis, met de pleegkindertje!!!!

PS. door de drukte omtrent Nemo heb je denk ik mijn vraagje over Jael over het hoofd gezien.  ;) Hoe is het nu met haar voetje?? Heeft ze nog veel pijn??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi,

Inderdaad een fijn forum Sylvia en als we elkaar zo kunnen helpen is het toch hardstikke fijn hé  ;)

Caroline, ja jouw vraag had ik over het hoofd gezien, sorry  :-[
Maar lief dat je er naar vraagt  :-*
Met Jael gaat het aardig goed, ze heeft nog wel wat pijn en soms steekt het door haar voetje, maar heb wel het idee dat de zwelling minder aan het worden is, dus daar doen we het ook voor hé  ;)
Ze kan al aardig goed met de krukken overweg en nu maar afwachten wat ze vrijdag gaan doen in het ziekenhuis!

Dan nu donsjesnieuws!

Nemo heb ik vanmorgen om half negen gewogen, hij was 7 gram.
Gisteren bij Larissa woog hij om 15.00 uur 6-7 gram, dus ik ben al heel blij dat ie niet verder is afgevallen, ik denk dat het een heel goed besluit was om hem direct hierheen te halen, want nu kan hij lekker aansterken!
Momenteel wordt hij weer gevoerd, en vanmorgen ook al een paar keer.
Helaas heb ik wel lucht in zijn kropje ontdekt vanmorgen, dus maar even kijken hoe zich dat ontwikkeld.

Ik weet wel dat dat niet goed is, maar kan iemand mij vertellen waar dit op kan duiden en wat ik nu het beste daarmee moet?
Ik heb al geprobeerd om de lucht uit zijn kropje te krijgen, iets is weggemasseerd, maar niet alles, nu wordt hij dus toch weer gevoerd  :) maar ik weet niet of dat erg is omdat er toch dus wel wat lucht nog in het kropje zat.

Het kropje leegt wel goed dus dat is toch wel een zorg minder lijkt me, maar die lucht zit me nie zo lekker  :-\

Eitje 4-5-6-en 7 ontwikkelen zich goed, ik hoop dan ook dat het eerste donsje zich ook daadwerkelijk aankondigt vrijdag, omdat ik anders weer bang ben dat er teveel tijd tussen Nemo en het eerste eigen donsje gaat zitten en aangezien er dan nog 3 volgen, hebben we kans dat er te grof gevoerd gaat worden...?

Maar ja, er zijn ook zat nestjes van 6 donsjes, die dus ook niet allemaal tegelijk geboren worden en waar dan ook een week tussen zit, dus ik wil nog geen beren op de weg zien, maar wil wel goed voorbereid zijn.

Na het voeren van Nemo, ze zijn nog steeds bezig, wil ik zo toch even weer kijken of er nog meer lucht bij is gekomen...

Ik hou jullie op de hoogte!

Caroline

Over het lucht plaatste ik gisterenavond al een berichtje, volgens mij in je eigen boekje, ik zoek het even terug.  ;)

En Jael, fijn dat de zwelling wat af lijkt te nemen .... wel spannend of ze vrijdag gips krijgt.

Dikke knuff voor haar.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Dit waren de 2 berichtjes die ik gisteren schreef over het lucht in de krop .... bij twijfel zou ik anders gewoon even een vogelarts bellen en informeren, dan weet je het toch zeker.

Zelf heb ik hier ook wel een jong gehad wat zonder reden regelmatig lucht had, dit is nooit ziek geweest of geworden en uitgegroeid tot een gewone valk.  :D

Citaat van: Caroline op 20 april 2010, 21:18:05
Nemo gevonden .... super van je, Manon!!

Succes!!  :-*

PS. hopelijk heeft hij geen schimmelinfectie in zijn bekkie die de lucht veroorzaakt.  :-\ Dit is besmettelijk en kan over gegeven worden via de snavels van Z & Z aan hun eigen jongen.

Denk aan mijn zieke kaboutertjes vorig jaar, zij werden op dezelfde manier ziek van 2 donsjes die ik opving.  :-\

Citaat van: Caroline op 20 april 2010, 21:28:36
Tuurlijki blijft het altijd een gok en dat zal Manon ook zeker weten.

Maar een mooie goede niet afwijkend ruikende ontlasting en geen zure lucht uit het snaveltje is meestal al een goed teken.

Lucht in de krop kan voorkomen bij schimmels maar ook als de ouders niet goed voeren of het jongen het niet goed ontvangt, dan kan er ook lucht mee komen.  ;)

Of .... uiteraard als er gepapt wordt.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Ik ga toch effe bellen met de VA, want ik ruik een zurige lucht wat van zijn ontlasting komt.
Ook heeft hij heel erg veel lucht in zijn krop, hij is net gevoerd, maar het enige wat ik zie is lucht en hij weegt ook na het langdurige voeren nog steeds 7 gram...

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Nee het rook niet zuur, maar hij heeft wel zijn hele krop vol, waar ik al heel wat uitgemasseerd heb, ik het foto's gemaakt van na het masseren, toen kwam er namelijk voedsel mee naar buiten en ben ik gestopt, toch zit er volgens mij nog lucht in en hij zit nu na het masseren ook weer rechtop met zijn koppie, daarvoor hing zijn koppie naar beneden, kijken jullie zo even mee?

Kimm

agossie, wat een kleintje  :-*
ik hoop dat het goedkomt manon.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Moet ik nu gewoon doorgaan met de lucht eruit masseren, ondanks dat de voeding eruit mee komt?

*Manon*

Ja he Kim, dat hoop ik ook  ;) hij ziet eruit als een pasgeboren donsje van 1 dag maar hij is al 6 dagen oud  :-\

Rianne

Het kropje ziet er erg onnatuurlijk uit... Maar dat is misschien door de achterstand en de lucht?
Ik weet nog wel dat Tinco (mijn albino'tje bij Lin vandaan, helaas overleden...) toen ook steeds lucht in de krop had, ik heb toen naar Feld gebelt en die zei dat het kon komen doordat hij valse lucht hapte, omdat hij honger had. Nu was Tinco destijds wel wat ouder, het lijkt mij niet verstandig om dit jong nog meer te voeren...

*Manon*

Hoe bedoel je Rianne, moet ik hem niet meer door de ouders laten voeren?
Ik pap m niet, de pleeg ouders doen hun werk goed, alleen zit er naderhand veel lucht nog in!

Lorage

Gossie wat een arm donsje... Ja in vergelijking met mijne van 6 dagen is dit eengroot verschil. Ik hoop dat ie het redden gaat.
Manon, ik zou zelf niet weten wat je eran kunt doen behalve masseren.
Ik vind wel dat je een top mens bent dat je zo je best doet voor zo'n lief klein donsje!! Moet even gezegd worden he!

Groetjes Laura