Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Manon,
Wahaha die Calimero, hij heeft het goed bekeken ;D
Fijn dat het allemaal zo goed gaat bij jou!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi hoi,

Even snel een klein updeetje, moet zo naar school om te helpen met overblijven...

Calimero zit samen met Caja sinds gisteren middag apart.
Gisteravond waren ze niet afgevallen maar ook niet aangekomen.

Nu zitten ze maar een beetje te dutten maar eten doen ze nog niet echt... als ik straks terug ben, wil ik ze even wegen en als ze nog niets gegeten hebben, begin ik vanmiddag te pappen.

Gistermorgen vroeg is er panek geweest in de kooi.... Tara heeft alle slagpennen verloren aan 1 kant en kan niet meer vliegen....  :-\ jammer hoor, want ze was zo druk om haar baby's vliegles te geven  :(

Candy had een bloedpen, maar dat is toch wel goed gegaan, alleen heeft ze nu een bloedplekje op haar mooie witte verenpakje... de andere jongen mankeren niks gelukkig!!

Gistermiddag heb ik fotootjes geschoten, aangezien ik gisteravond onverwachts moest werken is het er nog niet van gekomen om ze te plaatsen, dat ga ik vanmiddag even doen!!

he lekker dit weertje.... krijg lentekriebels en heb mijn wasje heerlijk buiten hangen... daar knapt een mens van op van een beetje zon en een aangenaam temperatuurtje  :D :D :D

Saar

Agos arme Tara :-\
En van mij mag het voorjaar nu ook echt gaan beginnen :D
Ik zie bij ons de eerste sneeuwvlokjes alweer, en de krokussen komen ook alweer boven de grond :D
Is best wel weer lekker nu we een echte koude winter hebben gehad ;)

Caroline

Arme Tara en Candy ....  :-\

Hier is het nog fris hoor .... moest ook flink krabben vanmorgen, alles was weer wit.  :(

Tot straks, kom ik foto's kijken.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ach wat sneu voor tara  :-\ echt familie van asha he  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Bah, paniek. Dat is nooit fijn.
Arme Tara, ze kan haar koters geen vliegles meer geven.
Gelukkig viel de bloedpen van Candy mee & is de rest ongedeerd gebleven.

Wat een héérlijk zonnetje hè ;D.
Helaas zijn de voorspellingen voor het weekend weer wat kouder  :-\.
Ik heb het nu wel gehad met dat koude gedoe.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

willianne

Wat jammer voor Tara,hopelijk kan ze snel weer vliegen!
Ben benieuwd of Calimero en Caja aangekomen zijn als je ze vanmiddag weegt.

Heerlijk weertje hé,eindelijk de zon weer te zien!

Ben benieuwd naar de foto's!! :D :D

*Manon*

Fototijd  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Calimero:

Tibeau en Calimero

Calimero en Caja

Calimero zie je op de foto's veel bij haar vader of moeder in de buurt... ze is dan eten aan het bedelen.

Ze heeft in de andere kooi gezeten, maar ze is 2 gram afgevallen.... omdat ze ook de pap niet lusten, wordt het daardoor 1 grote kliederboel en heb ik besloten om ze toch weer terug te zetten bij pa en ma in de kooi.... Caja begon direct te eten, Calimero dook het blok in en begon daar om haar vader te schreeuwen omdat ze honger had!!

Candy heb ik pap gegeven, maar krijg er niet meer in dan een paar ml, wat betekende dat Candy van 84 gram naar 86 gram ging en ik daar die worsteling niet waard voor vind... dus vandaar mijn keus om ze nog even bij pa en ma te zetten.

hier worden ze ook bijgevoerd door de ouders.

Caja:

Loopt gewoon over Candy heen.....  ::) ::)

Candy:

Helaas niet meer foto's van Candy, sommigen waren bewogen.... ze had er geen zin in om stil te blijven zitten.  :(

Cuatro:

Cuatro is en blijft een heel rustig mannetje.
Hij bedeld niet hard maar geeft een een heel raar brommend geluidje af.... toch eet hij al wat zaadjes en eivoer mee.  :D

Groetjes Manon

Kimm

hele mooie foto's manon!! ze worden groot!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

willianne

Leuke foto's weer!! :D :D
En nu maar hopen dat ze snel door krijgen dat ze zelf voor hun eten moeten zorgen ;) :D

Fijne avond!! :-*

*Manon*

Ik hoop het ook meid, dan is je kooi eindelijk gevuld met een mooi valkje  :D :D :D

Dank je wel Kim, ze worden erg mooi!!

carco

Ze zijn echt mooi!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

wij zijn bezig om ons te orienteren over een buitenvoliere.
Eerst wou Hans de voliere van hout maken, maar nu krijgen we 'm toch van aluminium  :D :D :D en het leuke is ook, dat we m waarschijnlijk morgen of overmorgen al krijgen!!
Helemaal op maat gemaakt  ;D ;D

Ik ben er helemaal blij mee. Natuurlijk kunnen de valkjes nog niet naar buiten toe, maar er komen toch al vast wat bewoners in te wonen...  :)

Chinese dwergkwartels..... 1 haantje en 3 hennetjes.... heb al vast wat informatie hierover opgezocht... echt leuke diertjes en ze houden de voliere schoon op de grond en ze kunnen ook tam worden... helemaal gaaf!!!  ;D ;D ;D

willianne

Leuk,leuk, Manon!!
Heb even gegoogled,ze zijn erg mooi hoor de Chineze dwergkwartels :D
Jij hebt ook een erg leuk vooruitzicht!!

Succes met alle voorbereidingen!! :D  :D

Dierenfreackske

Whaaaaahaaaaaaa GEFELICITEERD HOOR MET JE VOILIERE , morgen al of overmorgen, maar dat is FANTASTICO !!

En wat een mooie foto's heb je gemaakt van je beauty valkjes allemaal !!Wat zijn de Ctjes mooie valkjes geworden en je hebt gewoon hele mooie apparte valkjes meiss...ik ben verliefd op Cuedro ook !! Grtjs...Ann