Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Vanmorgen kwam ik in de valkjes kamer.... en yes yes yes, ik keek naar links.... zag ik Sjimmie zitten op één pootje  ;D ;D ;D
Ook zit hij veel meer met zijn snaveltje dicht nu... dus wat het is geweest... Joost mag het weten, maar de Ab doet het goed  :D
Pfff wat een opluchting...

Toen ik in het blok keek.... moest ik ook weer vreselijk lachen... er is er eentje bij.... de komiek van het nest.... echt leuk!!!

Dit trof ik aan....  :D :D :D

Ze gaan nu ook scharrelen.... zoeken de bodem af naar wat ze in hun snavel kunnen houden... oefeningetjes voor het echt grote werk.... Zelluf eten  ;) ;)

Elke avond neem ik ze lekker bij me en soms smiddags ook even... bekijk ze vaker op een dag dan alleen savonds  :P en ik kan goed merken dat ze steeds meer aan mij wennen... in het begin was het blazen geblazen  8) nu zijn ze veel rustiger als ik met mijn hand het blok in kom....

Dan nu de foto's!!

Calimero
24 daagjes oud

De splitvlekjes op haar koppie zijn nu goed te zien... ze heeft dezelfde uitdrukking in haar oogjes als haar broers van het vorige nestje..... lekker smoeltje hé  :-*

Caja
24 daagjes oud

Caja is een erg ondernemend valkje.... voelt zich denk ik ook de stoertste van het hele stel... vind het heerlijk om met mijn ringen te spelen en vooral om eraan te knabbelen... ze plukt overal aan en ze zit ook aan de veertjes van haar zusjes en broertje... niet dat ze de veertjes eruit trekt.. maar ze heeft de binnenkant van het blok wel gezien denk ik....  ::) ze is echt op zoek naar wat nieuws :D :D :D  :-*

Candy
23 daagjes oud

Candy is een erg rustig valkje... ze geeft hele kleine piepgeluidjes en heeft ook een hobby... samen met haar zus aan mijn ringen knabbelen....  :D :D :-*

Cuatro
22 daagjes oud

En ook Cuatro is heel rustig... ze hebben allemaal wel een herkenbaar karakter... als ik ze vergelijk met het vorige nestje, dan is hun gedraag aardig gelijk. Heel lief dus....
Ook Cuatro geniet van de aandacht die hij krijgt en zeg nou zelf.... wordt hij niet vreselijk mooi?  :-*

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Anke

Hoi Manon,
Wat fijn dat Sjimmie weer is opgeknapt, dat zal zeker een opluchting zijn.
Ach en dan die kleintjes..... :-* :-* :-*
Ik zou er spontaan verliefd op worden ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Ik vind ze echt prachtig! Ze worden maar mooier, en mooier, en mooier. :D.
Erg leuk ook, een gevarieerd nestje. Ik vind Caja echt leuk, dat koppie. Volgens mij is het een klein boefje ;D.

Fijn dat Sjimmie weer op 1 pootje slaapt. Een hele opluchting.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

sabine

Hoi Manon,

Wat worden je kleintjes toch weer snel groot en mooi ;D
Heerlijk genoten van je foto's!
Wat fijn dat Sjimmie op knapt. Hopelijk blijft het goed gaan.

Groetjes Sabine

Larissa

Hey Manon

Wauuuuwww wat gaat dat hard zeg zekers als je een tijdje nie hebt kunnen kijken  :o
Pfffff ze zijn echt groot geworde en tjee wat een lieve koppies hebben ze
Ben blij om te zien dat alles goed gaat......

XX Laris

amazingleeuwtje

:-* :-* :-* :-* :-*
Fijn om te lezen dat het beter gaat met Sjimmie ;D Wat een beauty's worden jou ukkies, wauwie ;D Mooie mutaties Calimero mmmmmmmmm wat een smoelie ;D :-*

Liefs Syl

willianne

Caroline

Wat een fijn nieuws!!!! Sjimmie op 1 pootje.  :D

En je jongen .... in één zin .... om op te vreten!!!!  :P

Wat een heerlijke smoetjes.  :-* :-* :-* :-*

Liefs vanuit Veghel, knuffie van opa Eros en oma Chica.  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Maon, wat een heerlijke fotosessie weer, wat zijn ze mooi he ....ik ben op slag verliefd als ik dit zie ...grtjs. Ann

bobbie

Hoi Manon,

Wat een heerlijke bekkies hebben de jonkies  :D :D :D om te  :-* :-*.

Wat een verschil is dat nog he, wist ik vroeger nooit. Tommie van mij (hier geboren, met 7 weken elders gaan wonen en nu na een aantal jaren weer hier terug) had als kleintje al dezelfde norse uitdrukking als zijn papa, maar is wel een lieverd hoor. ;)
Zo hebben ze bij jou allemaal een "kom maar op wereld" uitdrukking 8), relaxt en open. Heerlijk. Geniet er nog maar even van, voor je het weet verhuizen ze. ;)

groetjes, Nel :)

☺ Pita ☺

Zooow die gaan goed :D
En Sjimmie ook gelukkig.
Ja je maakt je snel zorgen over je valkjes he?
Doe ik ook hoor , maar gelukkig op de goede weg met allemaal ;)
Fijne dag gewenst groetjes Petra.

carco

wat een lekkere stukken zijn die kleintjes van jou  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kaatje

Hoi Manon,

Fijn dat het met Sjimmie een stuk beter gaat, maar wow 134 gram is echt veel  :o  :o Vliegt hij normaal wel veel, ik bedoel ... kan hij door heel je woonkamer vliegen?

Hier hangt bijvoorbeeld voor het raam al het speelgoed, en dan aan de tuinkant. Als er een vogel in de tuin komt dan "schrikken" ze en vliegen ze richting de keuken om vervolgens weer met zijn vieren naar het raam te vliegen.

Ik hoop dat hij weer langzaam zijn conditie op kan bouwen en langzaam wat afvalt, want dat gewicht moet ie natuurlijk allemaal meenemen in zijn vlucht  ;)

Wat een heerlijke snuitjes hebben de kleintjes en owhhh wat is het toch telkens moeilijk als je die lieve kleine smoeltjes ziet. Persoonlijk ben ik helemaal weg van Cuatro, wat een prachtige tekening heeft dit valkje zeg!

Uiteraard zijn de anderen ook schatjes  :-*  :-*

Fijne avond nog  :D

*Manon*

Zien jullie die punt ook op mijn hoofd  ??? ??? ??? ???

Ik krijg namelijk een punthoofd  >:( >:( >:( Van Sari!!

Nu zit ze met Jipp en verder allemaal dames in de voliere.... zit ze te wipwappen met Jipp  >:( >:( >:(

Jindi staat er heel dom bij te kijken, want Jipp is immers háár mannetje.....  :-\ :-\ :-\

amazingleeuwtje

Whahaha ook in de dierenwereld komt polygamie voor Manon ;)