Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Manon,

Om te beginnen: ik denk cinnamon ;)

En arme Sjimmie.  :-\ Altijd vervelend een zieke vogel.

Het beste ermee, hopelijk hersteld ie goed.

Enne .......... je hebt poepies van jonkies hoor  :-*

groetjes, Nel :)

Caroline

Heerlijke foto's heb je gemaakt, Manon, ze doen het super!!!!

Slecht nieuws over Sjimmie lees ik .... heel erg veel beterschap voor hem.

Ik duim voor jullie.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Heel veel beterschap voor Sjimmie !!  :-*

En je ziet het helemaal goed hoor wat het cinnamon betreft.  :D
Calimero en Caja zijn cinnamon . :)
Alle 4 zijn/worden schitterende valkjes.  :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Je kleintjes zijn mooi aan het worden. :o
Ik denk ook dat het 2 cinnamonnen zijn. :D

Wat de kale kop van je albinootje betreft, kan het best nog wel een hoop verbeteren. Het lijkt ook wel of het plekje net achter de kuif als laatste dicht groeit, dus misschin valt het allemaal nog wel mee.

Heel veel beterschap voor Sjimmie.

Groetjessssssssss ;)

willianne

carco

Hier ook al een vogel die niet in orde is: sterkte!

En mooie jongen  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Creatura

Wat een heerlijke foto's Manon! Ze hebben echt de liefste smoeltjes ooit ;D
Nou maar even afwachten of Cuatro een kereltje is he ;)

Hoe is het nu met Sjimmie?

Kaatje

Hoi Manon,

Ik kom je even heel erg veel beterschap met Sjimmie wensen en even zeggen dat je weer waanzinnig lieve foto's geplaatst hebt  :-*

Ik duim voor Sjimmie hoor !

sabine

Hoi Manon,

Wat vervelend dat Sjimmie ziek is. Hopelijk knap hij snel op!
Beterschap :-*
Ik denk ook dat je jongen cinnamon zijn ;D En wat worden ze al groot. Leuke foto's

Liefs Sabine

Kimm

hey manon,

ik hoop dat sjimmie snel opknapt. geef hem maar een dikke knuffel van mij!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi,

Bedankt voor alle lieve berichtjes over de jongen en over Sjimmie.

Vanmiddag zat Sjimmie er een beetje suffig bij..  :-\
Het leek net of ie zo van de stok kon vallen.. schrok er best wel van, maar hij leek ook te gaan slapen... dus keek sowieso wat moe uit zijn oogjes en ja... de tijd moet het uitwijzen of de AB aanslaat.

Vanavond heb ik m meegenomen naar de douche... heb hem op het handdoeken rekje gezet. Sjimmie ging zitten... schoof in een hoekje en keek goed wat er gebeurde.... nou ik ging douchen... meer gebeurde er niet  :D
Maar hij had wakkere oogjes, kuif omhoog en hield me goed in de gaten.

Ik heb hem niet onder de douche gezet, want hij heeft al zijn energie nu nodig om beter te worden en als hij dan ook nog weer moet opwarmen / drogen, lijkt me dat geen goed plan voor een ziek valkje.

Nu net zit Sjimmie op de stok... zijn snaveltje netjes toe, soms nog wat open, maar niet meer zoals gisteren... hij is zich aan het poetsen en zit niet meer zo stil in het hoekje van de voliere... dus ik denk dat de AB zijn werk goed doet.

Ik heb ook AB op homeopatische basis, maar dat moet even de tijd hebben om zijn werk te doen, dus daarom heb ik gekozen voor de AB van de DA, want ik wist niet of Sjimmie de tijd nog had om te wachten op de homeopatische AB.

Natuurlijk ben ik ook niet zon voorstander van AB, omdat het naast dat het beter maakt, ook veel kapot / minder maakt, maar goed, het doet me zo goed dat Sjimmie nu zo monter op de stok zit te poetsen... kan weer wat opgeluchter ademhalen.  ;D ;D
Ik zal hem ook wat extra voedingstoffen geven, om weer op krachten te komen en om een weerstand weer op te bouwen.

Sari, waar Sjimmie nog bij in de kooi zit.... wou ze niet uit elkaar halen, omdat Sjimmie Sari wel ziet zitten en teveel stress is ook niet goed voor het manneke, ziet het helemaal zitten om eens het blok te inspecteren.... hopelijk kiest ze toch voor Sjimmie als partner... alhoewel ze nu natuurlijk geen nestje mogen krijgen... maar mochten er toch eitjes komen, vervang ik ze voor neppertjes.... Eerst moet Sjimmie weer de oude zijn ;)

Maar dit gedrag had ik nog niet opgemerkt eerder van Sari... Sari is namelijk verliefd op Tibeau.....  :-\ en mijn dochter op Mart  8) 7 jaar en dat geeft al briefjes rond van: ik ben op jou!!!

Met de jongen gaat het erg goed.... mag zeker niet klagen en dat doe ik dan ook niet... twas even heavy in het begin omdat de ouders bij de jongen weggingen... nu heb ik Tibeau snachts bij de jongen in het blok, maar volgens mij houdt hij ze niet warm, maar goed, ik zit er ook niet bij te kijken en als het donker is weet je niet wat ze doen hé.... nu de pennetjes er doorzijn en enkele veertjes, moet ik Tibeau wel in de gaten houden, maar tot nu toe gaat het goed!!

Ik moet zeggen.... een derde nestje is wel een stuk relaxter  ;D ;D ;D Kan er nu ook meer van genieten dan vorig jaar zomer met mijn eerste twee nestjes die gelijk opgingen....

Inderdaad zijn de oudste twee Calimero en Caja cinnamon.. dus popjes... ze worden zo mooi.. nu heb ik natuurlijk ook wel een zwak voor cinnamon en dan vooral witmasker popjes die zo mooi smoeltje houden.......  :-* :-* :-*

Bij Candy komen mooie witte pennetjes door.... en Cuatro.... hij heeft nog niet zo heel veel pennetjes, maar al wel ml veertjes, maar goed kan ik het nog niet zien of ze nu grijs of bruin zijn.... morgen wil ik het even bij daglicht bekijken en even een cinnamon ernaast houden... vergelijkingsmateriaal.... altijd handig als je dat hebt hé  ;)

Bibi en billie beginnen een beetje naar elkaar toe te trekken... ze zitten veel samen op de stok, maar verder gebeurt er nog weinig.. Ik heb nog even de tijd om te bekijken wie er nu gaat koppelen.. en anders zet ik ze even een tijdje apart.
Ik wil straks 2 valkjes binnen houden, maar welke dat worden... weet ik nog nie...

Zazcha en Zaura willen ook zo graag baby's, maar Zaura is in de rui en heeft een nogal rommelig verenpakje, dus ze moeten nog even geduld hebben....

Nou, Gebbe is nog steeds helemaal geliefd op mij hahahaha.... hij wil alleen met mij knuffelen... dus ik twijfel ook of hij een popje moet krijgen.... zat te denken om hem bij mijn albino meisje te zetten.... maar hij wil niks van andere valkjes hebben en dat vind ik dan weer zielig voor Candy... moet nog even zien hoe en wat...

Morgen maak ik weer wat fotootjes van het jonge grut, dat al aardig praatjes krijgen overigens... als ze me zien beginnen ze of te blazen, of te bedelen.....  ;)

Caroline

Fijn dat er een vooruitgang is bij Sjimmie, hopelijk blijft het in een stijgende lijn gaan met hem.

Leuk morgen fotootjes .... kom ik voor terug.  ;)

Nu eerst bedje slapen maken, trusten!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

willianne

Fijn dat het iets beter gaat met Sjimmie! Hopelijk is hij snel weer de oude.

Kijk nu al uit naar de foto's van morgen!! ;) :D

Kimm

haha ik moet wel even lachen om jael hoor  ;D wat is het ook een lekker ding.

hoe gaat het vandaag met sjimmie?
dus je hebt nu 2 popjes in het nestje? dat is wel erg leuk hoor en ze worden dan ook zo mooi.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

nope 3 :P met Candy erbij  ;D ;D ;D
Cuatro weet ik nog niet...
In de zomer Het A-nestje, waren allemaal kereltjes.... wie weet zijn het nu allemaal popjes.... als ze nu deze volgorde aanhouden, is het mooi handig als iemand een man wil.... kan ik zeggen: in het volgende nestje zit een man naar je smaak  :P :P :P :P :P