Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

amazingleeuwtje


Kaatje

Hoi Manon,

Ik kan de spanning bijna voelen hier, en hopelijk zijn ze nu dat sprintje aan het trekken. Owhhh dat wordt ooit nog wat hier mochten er hier ook bevruchte eieren komen.

Kan me voorstellen dat je inmiddels best ongeduldig begint te worden en niet alleen dat, volgens mij zou ik vreselijk ongerust worden.

De foto's waren een genot om naar te kijken, wat een poepies  :-*

Nou meid, ik hoop snel te lezen dat de beschuit met muisjes open kunnen.

Fijn weekend.

Liefs, Karin

*Manon*

Citaat van: Kaatje op 22 januari 2010, 18:45:12
Hoi Manon,

Ik kan de spanning bijna voelen hier, en hopelijk zijn ze nu dat sprintje aan het trekken. Owhhh dat wordt ooit nog wat hier mochten er hier ook bevruchte eieren komen.

Kan me voorstellen dat je inmiddels best ongeduldig begint te worden en niet alleen dat, volgens mij zou ik vreselijk ongerust worden.

De foto's waren een genot om naar te kijken, wat een poepies  :-*

Nou meid, ik hoop snel te lezen dat de beschuit met muisjes open kunnen.

Fijn weekend.

Liefs, Karin


Dank je Karin, ik hoop het ook...
en die bezorgdheid is hier ook erg aanwezig hoor, met het eerste nestje vorig jaar zomer van Tara en Tibeau liep het direct al nie zo gesmeerd.... eitje 1 was aan het tikken en piepen en bleef maar tikken en piepen.... savonds heb ik het advies gekregen om het eitje rondom een beetje in te tikken om het donsje te helpen naar buiten te komen... maar het laatste tikje ging door het eitje...  :-[

In de verwachting de volgende dag dat ik het donsje van eitje 1 zou aantreffen, vond ik een eitje wat helemaal verkleurd was en donsje 2 zat lekker warm onder moeders vleugels...  :-\







In overleg met Caroline hebben we besloten om het eitje open te maken, want het eitje leek uitgedroogd, maar het donsje piepte nog steeds  :D Met Caroline aan mijn 'oor' heb ik dus het eitje open gemaakt en vond ik daar een donsje ingedroogd in het vliesje....



Anikje... helemaal vast opgerold in het vlies....  :'(


Anikje uit het vliesje gered en kon zich weer bewegen  ;)

Ik had nooit verwacht dat deze kanjer het ging redden, maar het donsje is uitgegroeid tot deze mooie kanjer, die nu de sterren van de hemel fluit bij zijn nieuwe bazinnetje...  ;D ;D ;D





Wat een stuk hé, ik was en ben zo trots op hem... heb pas bericht gehad van zijn bazinnetje waar hij samen met een jong van Zazcha en Zaura woont en Miko, zo heet hij nu, is zo'n lekker kroelkontje geworden.... heerlijk om te horen  :-*



Dus je kunt je voorstellen dat dat scenario weer op mijn netvlies staat gebrand, maar goed, het hoeft niet altijd zo te gaan en daar wil ik dan ook op vertrouwen... maar spannend is het zeker en ook wel eng nu hoor  ::)

ManjaV

Hey Manon,

Heel interessant om het verhaal te lezen over Anikje en wat is hij een mooi valkje geworden :D

Ben heel benieuwd wanneer de donsjes uit het eitje kruipen :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Wat duurt dat wachten toch altijd vreselijk lang  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Jeetje ja, dat was wat hè en wat een kanjer is dat geworden.  :D

Komt nu ook vast goed.  ;)

Alvast een heel fijn weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

nog ff en ik ga mee tikken...............

inderdaad erg mooi die foto's en dat hij zo mooi en gezond is geworden!! lekker ding hoor  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Tis toch ook wel normaal dat er op één plek nu allemaal kruisjes op het eitje zichtbaar is toch??
Of moeten ze straks echt rond gaan tikken??

*Yvon

Hoi hoi

Ooooohw,wat spannend !!  :D
Het kan wezen dat er eerst een gaatje komt en dan gaan ze een rondje.
Of was het nou andersom ??   ::)
Ja,het is idd eerst een rondje ei en dan gaatje.
En dan plop eruit.  :)
Het is iig flink bezig.  ;)

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Oke, dank je Yvon, ja er zitten ook gaatjes in maar bij alle 3 de eitjes, is op de plek waar ze tikken, het gaatje in kruisjes gebarsten...  :-\ weet nie wat dit betekent, maar ze hebben het alle 3 die eitjes

Anja


Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Larissa

hey Manon

En ?????? als donsjes nieuws of zijn ze nog druk aan het tikken en piepen

Hoe lang duurt het eigenlijk voor dat een donsje uit zijn eitje kruipt ????

ik vraag me dat eigenlijk zo af omdat die van jou nou toch al twee dagen (als ik het goed onthoude heb) aan het piepe en tikke zijn

Liefs Laris

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010