Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Larissa

hey manon

Nouuuuuuuuuuuu bij jou al wat aan het piepen ???? of is het nog muisstil zoals bij mij......

Ik ben inderdaad benieuwdt naar je donsjes

Kus Larissa en bende

*Manon*

Hier is alles helemaal stil...
eitje 1 en 2 zie ik amper nog bewegen... ze hebben ook erg weinig ruimte zie ik wel, de luchtkamer is erg groot... weet niet wat dit betekend.... ik zie het wel ....  ::)

Eitje 3 moet eigenlijk overmorgen geboren gaan worden.... hij beweegt nog heel goed, dus komt wel goed... ;)

Liefs Manon

Saar

Zodra ik hier zie dat de luchtkamer groter wordt, betekent dat hier meestal dat de kleintjes eraan komen.. Hoor je ook niks tikken als je t ei bij je oor houdt?

*Manon*

Dus er is nog hoop Saar?
Ik hoor nog niks tikken of piepen... misschien vanavond, Tibeau is goed aan het broeden.... er mag nu wel eens wat komen dacht ik zo...  ;)

Liefs Manon

Saar

Citaat van: *Manon* op 20 januari 2010, 12:20:20
Dus er is nog hoop Saar?
Ik hoor nog niks tikken of piepen... misschien vanavond, Tibeau is goed aan het broeden.... er mag nu wel eens wat komen dacht ik zo...  ;)

Liefs Manon

Ja ik denk het wel. Zolang het deel waar ze in het ei liggen nog mooi rood is, zou ik me nog geen zorgen maken. Ik schouwde dinsdag avond een eitje van een japannertje, en daar ging ik dus ook vanuit dat die het niet zou redden. Omdat de luchtkamer zo groot werd... en gistermiddag lag er een 4e kleine :)

*Manon*

Ja is nog mooi rood Saar en vol is het ook daarbinnen, dus hij lijkt mij goed ontwikkeld te zijn.... beweging zie ik ook, maar niet zo veel, maar hij heeft natuurlijk ook weinig ruimte om zich eens lekker uit te strekken  ;D ;D

Ik wacht nog (on)geduldig af  :D

Dank je voor je antwoord, stelt me toch weer wat gerust, al besef ik ook dat het altijd alle kanten nog op kan gaan  ;)

anika_en_spirit

Spannend Manon,
Ik duim voor mooie, gezonde donsjes! :)
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

*Manon*

Nou het lijkt me er niet best uit te zien voor eitje 1 en 2.
Het gedeelte waar het donsje zit, is aan de bovenkant donker, kan er niet meer doorheen kijken en het ziet er niet rood uit, onderaan nog wel.
Eitje 1 beweegt nog wel, eitje 2 niet meer...
Durf ze ook nie goed open te maken, of zou ik dat wel moeten doen?

Eitje 3 en 4 zien er wel goed uit.... hopelijk komen die gewoon uit... eitje 3 had ik vandaag kunnen verwachten... hoor nog geen gepiep, dus ik wacht even af...

Wat denken jullie, zou ik eitje 1 en 2 open moeten maken?

Liefs Manon

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Balen dat de eitjes er nu minder goed uitzien. Ik weet niet of het verstandig is om ze nu wel of juist niet open te maken. Wel weet ik dat als de eitjes nog goed zijn & je ze openmaakt, de donsjes de dooiers waarschijnlijk nog niet hebben opgenomen & het dan in elk geval niet zullen redden.
Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen. Succes!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

sabine

Hoi Manon,

Wat vervelend zeg! :-\
Ik kan je helaas geen advies geven :( Ik hoop dat ze het allemaal halen. Ik ga heel erg hard voor jullie duimen.
Heel veel sterkte :-*

Liefs Sabine

Anja

Persoonlijk denk ik dat je de eitjes beter nog niet open kunt maken. Net wat Anika zegt.

Ik zou het nog even aanzien.

sterkte meis.

Kaatje

Hoi Manon,

Ik kom gewoon weer eens opduiken in je boekje, jeetje wat ben ik lang niet geweest hier  :-[

Ook ik hoop snel te lezen dat de kleintjes snel geboren zijn en alles goed gaat met ze!

Mijn duimen draaien voor je hoor.

Liefs, Karin

Creatura

Hey Manon,

O jee, dat is echt vervelend joh :( Maar wel hoopvol dat eitje 1 in elk geval wel beweegt :)
Ik duim ook heel hard voor je mee :-\
Sterkte

xx Renske

*Manon*

Bedankt voor jullie lieve berichtjes  :-*

Karin, leuk je weer te zien in mijn boekje.... ik had je stiekem al gemist, maar begrijp ook wel dat je alle boekjes niet bij kunt houden, Dank je wel voor het duimen draaien..

Renske, ze bewegen allebei weer, kweet ook nie wat ik er van denken moet..... maar er is weer hoop denk ik dan maar  ;)

Vanavond tegen 20.00 uur even weer geschouwd... zag dat eitje 1 op twee plekken was aangetikt, maar vraag me af of het donsje dat heeft gedaan, of dat pa of moe er bovenop heeft gestaan... één plekje is aangetikt in de luchtkamer en één keer in het rode gedeelte, wel op de plek ongeveer waar ze meestal aantikken....  Ook zag ik in beide eitjes weer wat leven, maar niet veel.
Jemig wat stressen is dit.. het rare is wel dat ik geen gepiep of getik hoor... vanavond voor ik naar bed ga wil ik toch weer even kijken, misschien is het verder aangetikt, dan weet ik genoeg en anders weet ik het niet meer en zit er niks anders op dan afwachten, want ik durf het nu nog niet open te maken..
Ik weet wel... de vorige keer ging het broeden ook moeizaam en toch kwam er na dag 26 het eerste donsje uit het ei... en het tweede op dag 24 en derde ook... dus we heben nog even.... zit nu op dag 20 van het eerste eitje dus er kan nog van alles gebeuren.... als ze maar blijven bewegen en niet donkerder worden. Is het niet zo dat het sowieso donkerder wrodt, omdat ze dus een kleinere ruimte krijgen nu de luchtkamer groter wordt.... ???

carco

Je hoeft een kleintje in het ei niet altijd te horen piepen hoor! Bij Derrick en Damali hoor ik het zelden, die zijn er eigenlijk ineens zomaar.
Ik zou deze 2 lekker laten gaan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!