Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Anja

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Nee hè, niet weer! Hopelijk kom je er met dat kuurtje weer snel bovenop, heel veel beterschap!

Haha, ik hoop dat het gaat lukken om de S'jes te lokken met wat trosgierst, spannend ;D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Anke

Hoi Manon,
Veel beterschap!!!!!
Ik hoop dat Sari en Sjimmie gaan begrijpen waar dat leuke huisje voor dient :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Creatura

Hey Manon,

Balen joh dat je ziek bent >:( Heel veel beterschap!

Hopelijk wordt Jipp toch nog lekker tam! Negen staartveren getrokken? Oeeeii, dat zal ie vast niet leuk hebben gevonden ;D

Spannend hoor of de twee koppeltjes eitjes gaan leggen!! De T-tjes zijn in ieder geval in het blok geweest, da's mooi :D

Nou de S-jes nog 8)

*Manon*

Ik heb een valkje Sjimmie.

Hij is in november 1 jaar geworden en dus ook al goed in de rui geweest het laatste jaar.
Hij ziet er zo uit.

Is dit een man of een pop?

Creatura

LOL, Manon, het is te hopen dat hij een mannetje is toch?
Anders kan het wel verklaren waarom hij en Sari niet willen wippen :P ;D

Ik kan er helaas niks over zeggen, ben nog een n00b :P Maar hij lijkt wel nog steeds pareltjes te hebben ??? Fluit en machoo't hij wel enzo?

*Manon*

18 december 2009, 08:48:50 #2541 Last Edit: 18 december 2009, 10:03:34 by *Manon*
Hai Renske,

Ik snap eigenlijk nie dat het kwartje nu pas is gevallen en dat ik hier nog nooit eerder over nagedacht heb.  8) 8)

Ik heb sjimmie gekocht als man.... hij leek in de zomer wat parels te verliezen, maar nu denk... konden ook veertjes zijn met de parels en ja... als die eruit vallen, dan heeft ie minder parels...  :-[ :-[

Hij heeft eens een poging gedaan om een mooi liedje te fluiten.... maar ik denk dat hij er zelf van is geschrokken... hij heeft nooit weer gezongen hihi...

En dat macho gedrag.... heeft ie eigenlijk niet... tis een heel rustig valkje.

Wat me altijd wel opviel, was dat hij veel bij Gebbe te vinden was en Gebbe is een mannetje.... misschien dat ik hem gewoon eens bij een mannetje in de kooi moet zetten... kijken of zijn gedrag veranderd.

Moet ik wel oppassen dat die twee natuurlijk niet gaan koppelen.... want ik wil wel een mooie partner voor m of haar  :D en die heb ik nu niet in mijn bezit.... maar er komt een voliere dus plek voor meer valkjes  ;D ;D ;D

amazingleeuwtje

Hij lijkt precies op mijn Lizzy, denk toch echt dat hij een zij is Manon..

Hij/zij heeft namelijk de pareltjes nog ;)..

Je kan een meisjesnaam gaan verzinnen ;) ;)

Kimm

hoi manon,

inderdaad nu jij het zo zegt, heb je het er nooit over gehad dat het wel eens een popje zou kunnen zijn  ;D

haha dat zou wel een hele boel verklaren toch?
ik hoop dat je er achter komt welk geslacht het nu is.  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Manon,

Ik heb geen flauw idee of hij een hij is, of een zij is ;D
Maar hij verliest wel parels, alleen nog niet allemaal.
Als ik hier naar Teddy kijk, ook ruim 1 jaar en in de rui geweest, verliest zijn parels ook, maar ook nog niet allemaal. En hij is toch echt een mannetje, wipt namelijk met Guusje ;)
Ik heb geen flauw idee hoe lang een mannetje erover 'mag' doen zijn parels te verliezen. En misschien zitten hier ook wel grote verschillen in :-\
Er zijn vast mensen hier op het forum die daar meer vanaf weten :D
Ben zeer benieuwd.
Het verschil met jouw Sjimmie en Teddy is natuurlijk wel dat hij niet fluit en wipt, dus tja, wie zal het zeggen?!

Groetjes, Marian

Dierenfreackske

Hoi Manon, ik denk ook dat het een popje  is  :D :D

mila

hoi manon

moeilijk hoor want nu zeg ik popje maar ik weet dat je het soms gewoon fout kan hebben anders toch kijken als ie bij een man iets anders doet...

moeilijk hoor succes ander veertjes opsturen weet je binnen ene week...

gr

Caroline

Hey meis .... ik kom je even gerust stellen wat betreft de pareltjes .... een bont mannelijk valkje kan (maar hoeft niet) er jaren en dus meerdere ruibeurten over doen om zijn pareltjes te verliezen. Dit in tegenstelling tot niet bont.  ;)

Sommige verliezen enkele pareltjes de eerste rui, sommige de helft en sommige al bijna alles.

Maar .... het gedrag zou me ook onzeker maken, zeker omdat je hoopt dat dit een mannetje is wat split geelwang is. En het hiervoor ook hebt gekocht.

Dit is het vervelende van mannetjes, zij kunnen door crossing over een mutatie verliezen of erbij krijgen. In dit geval kan hij/zij het geelwanggen verloren hebben dus geen gele wangen hebben maar dus oranje. Qua uiterlijk en berekening is het dus een man  maar in werkelijkheid is het een bonte opaline popje wat haar gele wangen niet heeft gekregen door crossing over.

Ik zou voor de zekerheid als je zo twijfelt veertjes opsturen.  ;)

Tuurlijk hoop ik voor je dat het gewoon een man is .... zou het een popje zijn is het wel een heel mooi popje maar heeft het geen geelwang in zich.  :-\

En ik las dat je weer ziek was, jeetje balen joh.  :(

Heel veel beterschap en een fijn weekend.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ik zou als ik jou was ook een testje laten doen.  :)
Bij bontjes kan het idd langer duren voor ze hun pareltjes kwijt zijn.
Plus dat bij popjes de pareltjes ook minder kunnen worden.
Dat heb ik wel gezien bj sommige popjes van ons,zoals Trixy en Beauty.  :)
Dan zou je het over een half jaar,als hij/zij nog geen duidelijk gedrag laat zien,nog niet weten wat hij/zij  nou is.  ::)
Dus tja.......... testen maar !!!  :P ;D

Beterschap en groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

Hoi Manon,

Beterschap, hopelijk knap je snel op!

Groetjes Sabine