Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Jacky

lynette

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Marian

Hoi Manon,

Oh jeetje, had niet gezien dat je vandaag verjaard :-\
Uiteraard van harte gefeliciteerd :-*
Ik hoop dat je een fijne dag hebt (gehad)

Groetjes, Marian

Kimm

hoi manon,

hoe gaat het?
heb je een leuke dag gehad gisteren?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi!!

allereerst, heel erg bedankt voor de felicitaties..
Ik heb een hele leuke dag gehad, met leuke kadootjes, zoals een tweede pandora armband, een pandora bedeltje van Jael, zilveren oorbellen, lekkere ruik, bodylotion.
Vrijdagavond vier ik mijn verjaardag.

De valkjes.... mag wel zeggen dat de moed mij de afgelopen dagen in de schoenen zonk....

3 valkjes... die niet eten, ook bijna niet gevoerd meer worden.... en geen pap willen eten  :-\ :-\ :-\

De valkjes heb ik samen met zazcha en zaura in een grote kooi op de keukentafel staan... zazcha gedraagt zich nu en alle kleintjes mogen zitten waar ze willen  ;D
alleen voert zazcha alleen zijn eigen kindjes.... Ariel, Abeltje en anik, dus eigenlijk de grootste jongen worden niet meer gevoerd bijna.... en al helemaal niet door zazcha  ???

Boellie, Brammetje en Aygo werden nog wel goed gevoerd...

aygo, eet voor een heel groot gedeelte zelf... even aanzien wat zijn gewicht doet en dan mag hij samen met Jindi apart, wel weeg ik hem dan nog elke avond om te kijken of hij ook op gewicht blijft en evt kan hij dan nog worden bijgevoerd door pa en ma..

Anik houdt van trosgierst en eet ook regelmatig daarvan
Ariel eet gewoon niet....
Abeltje zit sinds vandaag ook goed te eten, hij heeft dan ook vandaag voor het eerst geen pap nog gehad.
Boellie en Bram eten ook al zelf steeds kleine beetjes  ;)

zo net heb ik ze weer gewogen...

Anik: 76 gram, heeft geen pap gekregen vanmiddag
Ariel: 70 gram voor de pap, 76 gram na de pap
Abeltje: 74 gram, heeft geen pap gekregen, en nu zit hij al een kwartier lekker te eten van de zaadjes...  :D
Aygo: 84 gram, heeft geen pap gekregen vanmiddag
Bram: 82 gram, krijgt ook geen pap, wordt nog wel vaak gevoerd door pa en ma
Boellie: 82 gram, wordt ook nog regelmatig gevoerd.

Ik heb weer hoop.... Ariel vertikt gewoon om te eten... het pappen wordt nu wel makkelijker bij hem gelukkig...
anik hield bij het pappen gewoon haar snavel op elkaar...
en Abeltje hield de pap in de mond, om vervolgens zijn kop naar beneden te doen om alles weer uit te spugen.
Hopelijk blijven ze nu goed op gewicht en hoef ik ze nie meer bij te pappen.

Nou dit was weer even een kleine updeet.... vanavond kom ik even weer de boekjes lezen van iedereen  ;)

Sally

Een iets latere, maar gemeende
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Fijn dat het goed gaat met de kleine valkjes.
Komt helemaal goed daar hoor. ;)

Liefs,
Sally

Jacky

Hoi Manon,

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad  :D

Gelukkig dat het nu al een stuk beter gaat met de jonkies en de meesten nu toch beginnen met knabbelen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je de moed in de schoenen zonk.

Ik duim voor hen, dat ze eindelijk eens gewoon gaan eten.

Groetjes Jacky

Kimm

wauw mooie kadootjes manon!! super hoor!
oh het is wat met die jonkies. ik hoop dat ze toch gauw zelf gaan eten hoor.

liefs kim

*Manon*

Hoi hoi!!

Het gaat goed met de jongen  ;D ;D ;D
Ik ben echt opgelucht.... er valt heel wat van mij af.

Abeltje en Anik eten zelf, nog niet echt dat ze aankomen, maar ze vallen niet af...  Ariel moet ik nog twee keer per dag bijpappen, maar nu net na het pappen weegt hij 78 gram en ik ben blij. Hij is niet afgevallen toen ik hem vanmiddag om13.00 papte en nu gelukkig dus dat betekent dat hij wel zelf eet, want hij wordt nagenoeg niet meer gevoerd.
Boellie wordt ook bijna niet meer gevoerd en Bram vind het nog wel handig dat voeren en vooral pa en hij zijn dikke maatjes....  ::)

Boellie heeft vandaag zijn eerste rondje gevlogen door de keuken... en volgens mij is het een mannetje, hij fluit namelijk bijna het bouwvakkersfluitje na  ;)
Aygo, vreet zijn buikje ook mooi rond, maar ook bedelt hij nog keihard bij zijn stiefmoeder en hij krijgt ook nog wat, de schrokop...

Morgen maak ik wat fotootjes van het stel, heb de hele week met zware hoofdpijn rondgelopen en had er geen fut voor, morgen zal ik even extra mijn best doen  :D

anika_en_spirit

Hoi hoi,

Ik was 2 dagen niet thuis, dus lees net pas dat je jarig was...
Voor alsnog: Van harte gefeliciteerd!!  ;D ;D Zo te lezen heb je heerlijk verwend :D.

Wat een goed nieuws dat de kleintjes eindelijk zelf ook hun best gaan doen met eten. De kleine grapjassen, jou maar laten stressen!

Ik ben benieuwd naar de foto's morgen :D.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Peggy

Goede morgen manon,

Een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag  :-*
Moest wel weer wat bijlezen hier..je boekje gaat als een speer.
Gelukkig gaat het goed met de jongen..wat kan je je toch af en toe zorgen maken hè om dat jonge grut; heel begrijpelijk hoor maar nu gaat het dus goed.
Ze zien er iig erg goed uit. Super hoor dat het met je eerste 2 nestjes zo goed gaat.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Hoi hoi allemaal,

Vanmorgen even wat fotootjes gemaakt, ze zijn mooi gelukt al zeg ik het zelf...
Sommige valkjes blijven direct lekker bij je zitten, andere denken te moeten wegvliegen en maken daar dan ook een leuk spelletje van, maar uiteindelijk is er maar eentje die lacht en dat ben ik, want ze blijven bij me voor een fotootje  :D

Billie/Boellie:

en eten dat hij kan...  :D

links Billie en rechts papa Zazcha

Mooi ben ik hé....

En ik blijf ook heel braaf zitten...

En ik ben ook heel lief  :D :D

Noa / Brammetje:

Ik heb net pakkertje gedaan met mijn vrouwtje... nu ben ik moe en mijn vrouwtje is blij want die kan mij nu mooi op de foto zetten  ;D

Wat ben ik een knapzak hé?

Nu zit ik hier weer, maar mijn vrouwtje houdt geloof ik niet zo van pakkertje  8)

Miko/Anik:

Het is leuk hier beneden.... wat ze zoal al afdanken... kun je nog goed van eten hoor!

Mijn vrouwtje zegt dat ik een heel lief koppie heb  ;)

... ik ben ook heel lief...

... doe precies wat mijn vrouwtje wil.... zoals nu, laat ik even mijn rug zien  ;D

... en nu mijn mooie gevlekte koppie...

... hier kijk ik wat stoerder hé... dat kan ik ook hoor!

... mooie vlekjes heb ik op mijn borst hé....

Wat ben ik mooi hé, ik doe al goed eten... nu mijn vriendje Noa nog  :D

Angel/Abeltje:

Ik weet niet wat mijn vrouwtje daar in de handen heeft, maar ik wil het niet zien...

... ik kan ook al goed eten....

... mijn vrouwtje gaf me eerst pap... bleh, toen ging ik maar zelf eten...

Goed hé

Mooie witte spots heb ik onder mijn vleugels...

Jipp/Aygo:

Ik mag hier blijven wonen....

.. en ik heb net gelachen....

mijn vrouwtje heb ik eens even lekker laten rennen, maar nu blijf ik heerlijk zitten...

mooi ben ik hé...

Ariel:

Ik hou mijn vrouwtje een beetje voor de gek.... ik kan wel eten maar doe het niet....

Ariel en Noa

Mijn hobby is worstelen... met mijn vrouwtje, die mij dan eten in mijn bek drukt... waarom ze dat doet.. ik snap het niet, maar mijn buikje wordt er wel lekker vol van  8)

Kimm

mooi manon!! wat zijn ze allemaal knap zeg :D

Caroline

Hele mooie foto's van die deugnietjes van je.  ;D

Prachtig!!!!  :D

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jacky

4 september 2009, 19:01:01 #2309 Last Edit: 4 september 2009, 19:14:21 by Jacky
Wat een mooie foto's!  :D

Wat fantastisch dat ze nu goed eten. Ariel is een langzame leerling, maar hij pakt het nu toch eindelijk op  ;D

Wat gaaf dat Billie rond heeft gevlogen. Zie het zo voor me, de boef.
En Billie een mannetje  ;D Heb ik straks nog weer twee kerels erbij in huis  ;D Moet ff opletten, ze nemen de overhand  :P
En het is fantastisch dat hij het bouwvakkerstdeuntje al bijna doet. We hebben hier genoeg deuntjes die we ze willen leren  ;D

Fijne verjaardag vanvond! (wij hebben onze 1e trouwdag vandaag en krijgen ook visite)

Groetjes Jacky