Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Saar

*Manon*

Hoi hoi,

Wat ik me nu weer af zit te vragen.....  ::) krijg wat van mezelf  8) 8) 8)

Maar de ouders zitten eigenlijk heel weinig bij de donsjes in het blok.... zoals Zaura zit er overdag bijna helemaal nie meer in en Zazcha voert dan wel, maar is er merendeel van de dag ook uit om te eten... ik dacht dat de ouders de jongen toch nog wel warm moesten houden.... worden ze op deze manier niet te koud?

Groetjes!!

Caroline

Een nieuwtje .... volgens mij ga jij snel een keertje naar Marlies.  :P ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi!

Met de jongen gaat het goed, vanmorgen zag ik eindelijk dat ze een leeg kropje hadden...

De veertjes beginnen bij de oudsten al mooi te groeien... dacht dat de oudsten dus mannen waren met hun grijze kuifjes... maar volgens de berekening kunnen het ook witmasker cinnamonnetjes zijn dus ..... popjes!
Nu zie ik wel duidelijk verschil met de grijze pennen van de witmaskertjes en die van de bonte cinnamon Bram... maar ja... even afwachten nog!

Gisteren heb ik weer foto's gemaakt van ze... hoe ze je nu aankijken!!!
Echt geweldig... deze nestjes gaven me in het begin een heel bezorgd en onrustig gevoel, maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in nu.... een eerste nestje is altijd spannend hé!!

Toch denk ik dat boellie ook wat achter blijft, al wordt hij wel goed gevoerd.... tot nu toe gaat het prima met hem hoor, maar tis nog zo'n kleintje.
zijn broer/zus Bram wordt echt een mooierdje... van die mooie zachtgrijze pennetjes komen er door...  ;D ;D

Maar dan nu de foto's want ik heb nog meer te vertellen....  :P

Het A-nestje van Tibeau en Tara:

Vader:   Tibeau Tinco --> witmasker / bont- kanssplit gepareld -lutino x1 - cinnamon x2.
Moeder: Tara Tynn --> geparelde bont witmasker.

Zonen:
25% witmasker (kans)gepareld / bont - x1 lutino
25% witmasker / bont - x1 cinnamon - x2 kanssplit gepareld
25% bont witmasker (kans)gepareld / x1 lutino
25% bont witmasker / x1 cinnamon - x2 (kans)gepareld

Dochters:
25% witmasker lutino (kans)gepareld / bont = albino
25% witmasker cinnamon / bont
25% bont witmasker lutino (kans)gepareld = albino
25% bont witmasker cinnamon

Anik:

Anik is twee weken oud... door haar moeizame start loopt ze iets achter op haar broers/zussen, maar ze doet het uitstekend en ik ben dan ook echt trots op hem of haar  :-*
Als Caroline en ik haar niet hadden geholpen, was dit mooie en dappere valkje er niet meer geweest. ;)

Ariël:

Ariel was het tweede eitje, maar ze is als eerste van het nest geboren, van een klein wit pluisje, is zij nu bezig om een grote pluis te worden....ze is op dezelfde dag geboren als Anik, dus nu ook 2 weekjes oud. ik praat in de zij-vorm, maar alle valkjes kunnen net zo goed een hij zijn... even afwachten nog  ;)

Abeltje:

Abeltje is ook op de zelfde dag geboren dan Anik en Ariël.... zo zit je te wachten op het eerste donsje... zo heb je er in één dag 3  ;D
Wat me opvalt is dat hij zijn ene pootje wat raar naar buiten houdt... dat kun je ook goed zien op de foto...iemand enig idee wat dit is? of is dit wel goed?

Aygo:

De enigste pluis met een wit kuifje.... hij is 1 dag jonger dan zijn boertje/zusjes. Dit wordt een bonte witmasker, of het een mannetje of een popje is, dat weet ik nog niet... komen er grijze veren.. is het een man, komen er cinnamon veren.. is het een pop  :D

En als je ze dan zo bij elkaar hebt zitten.. jemig, dan moet je wel effe slikken hoor!!
Ik wilde al heel lang graag een nestje... maar nu het eenmaal zo ver is.... ik had nooit gedacht dat dit zoooooo leuk was  :D

Het B-nestje van Zazcha en Zaura:

Vader: Zazcha --> bont cinnamon / witmasker - (kans)bronze fallow
Moeder: Zaura --> bont gepareld cinnamon witmasker

Zonen:
25% bont cinnamon / (kans)bronze fallow - witmasker - x2 gepareld
25% bont witmasker cinnamon / (kans)bronze fallow - x2 gepareld
25% bont cinnamon / witmasker - x2 gepareld
25% bont witmasker cinnamon / x2 gepareld

Dochters:
25% bont cinnamon / (kans)bronze fallow - witmasker
25% bont witmasker cinnamon / (kans)bronze fallow
25% bont cinnamon / witmasker
25% bont witmasker cinnamon

In dit nestje zijn 2 jongen geboren. Hier weet ik de geslachten niet van... het derde eitje is niet uitgekomen en het donsje is overleden...  :-\

Brammetje:

Brammetje is 12 dagen oud.... Ik had het blok al weggehaald bij zijn ouders Zazcha en Zaura, tot er ineens een eitje lag in de voliere, dus ze waren toch toe aan een blok...

Boellie:

Boellie is 9 daagjes oud... en echt nog een kleine pluis, zijn oogjes gaan nu open en hij doet het heel goed... tussen al zijn grote (stief) boers/zussen.

Voor het nieuwtje kom ik zo even terug.... anders wordt het helemaal zo'n lange lap  ;)

*Manon*

**** het nieuwtje****

Al bijna een jaar sta ik op de wachtlijst.... voor deze mooierd....
toen in mei een nestje geboren was en deze mutatie er ook bij zat, was het hier in huis een beetje een 'rommeltje'.

Ik kwam terug van vakantie, Kim had opgepast en vertelde me dat Tibeau en Sari elkaar wel heel erg leuk gingen vinden.... ik wilde eerst even afwachten wat dat voor verder gevolg zou hebben, want ja... moest ik nu aan mezelf denken en tara en tibeau bij elkaar laten... of moest ik de valkjes blij maken en ze de partner geven die ze graag wilden  ???

Dus zo zat ik nog in beraad met mezelf dat ik besloten heb om op een volgend nestje te wachten..... en die was er nu... en nog wist ik niet goed wat ik wilde...

Ja ik kreeg zelf nestjes... en misschien zaten daar wel witmaskermannen tussen... dan zou het heel leuk zijn als ze een leuke partner zouden krijgen... juist... deze partner!!

Na een boel getwijfel en gewacht... heb ik dan toch eindelijk mijn keus gemaakt.... en het leuke is ook nog, dat ik over 5 weekjes jarig ben en haar dus voor mijn verjaardag krijg alvast  ;D ;D ;D en Caroline.... jij mag nooit meer raden  :P :P :P

Mag ik jullie voorstellen aan:

*
*
*
*
*

Jindi

*
*
*
*

Het oudste geparelde lutino bleekmaskertje  :-* :-* :-* van Marlies  :D

Saar

Gefeliciteerd met Jindi :D
En de kleintjes zien er super uit :-* :D
Groetjes Saar :-*

Caroline

Ach .... ik moet ook even slikken hoor, vooral als ik kleine Anikje zie, wat doet ze het SUPER!!!!  :o

Komt vast goed met die kleine.  ;)

Boellie lijkt inderdaad ook een beetje achter te lopen maar komt vast wel goed.

Leuk ook al die verschillende mutaties, vind ik altijd leuk, zo veel mogelijk verschillende in één nestje.  :D

Abeltje zijn pootje viel me al op voor ik je tekstje had gelezen  :-\ ik zou dit even in de gaten houden en ook kijken hoe hij hem houdt op verschillende ondergronden (op je hand, op een theedoek, op zaadsel e.d.) Zelf heb ik helemaal geen ervaring met spreidpootjes (gelukkig) vraag desnoods Rianne of Karin even of dit er zo uitziet. Bij twijfel kun je ook alvast starten hem Calctat-50 te geven, dit mag 2 x daags 1 druppel rechtstreeks.  :)

=====================================

Je nieuwtje is precies het valkje wat ik in gedachten had waar je voor was gevallen.  ::) Telephatie??

Ik zag gisteren jullie IM-contact.  ;)

Gaaf, het mooie jongere zusje van mijn Nina Ricci .... gefeliciteerd!!!!

Nu maar duimen dat Aygo een mannetje is.  ;)

Toch??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hilde

weer schattige fotoooosssss manon
vooral de groepsfotoooossss vind ik leuk zitten ze gezellig tegen elkaar aan  :)

en gefeliciteerd met jindi[/b]

groetjesssssssss

Peggy

geweldig nieuws Manon  :D  Ook ik zag jullie im contact en ik dacht gelijk;  die gaat ook voor een lutino bleekmaskertje van Marlies..ze zijn ook zo mooi.  Gefeliciteerd hoor met mooie Jindi; superleuke naam trouwens.

Leuke foto's trouwens weer van je ukkies.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Om 13.50 uur heb ik een afspraak bij de DA.
Ik heb Rianne gemaild en zij vertelde dat Billie het ook zo heeft gehad.
Ik zou al calcitad druppels ophalen, maar heb net weer de DA gebeld, dat ik liever heb dat ie even naar Abeltje kijkt.... eventueel kan ie er dan wat aan doen....

Tot zo!

Sjet

Manon Meis   
Van Harte  Gefeliciteerd  met  Jindy  een hele leuke naam hebje  weer uitgezocht , en  ze ziet er prachtig  mooi uit   een leuk verjaardags kadootje  meis helemaal Super  .
en   hopelijk komt alles  goed met de  valkjes en  succes bij  D.A.

Lieve groetjes  je Moedertje  :-*

*Manon*

Hoi hoi,

Ik ben net bij de DA geweest.
Abeltje heeft een vitamine spuit gehad en ik heb calcitad druppels gekregen... ze vond het heel erg meevallen, dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen  ;D

Ik ben weer gerust...  :D beter een keer te veel naar de dierenarts, dan één keer te weinig en het kwaad al geschiedt is....  ;)

Paauwtje

Gelukkig dat het toch goed is of komt :)

Gefeliciteerd met Jindy

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Caroline

Goed van je dat je Ayko mee hebt genomen .... en fijn nieuws dat het mee lijkt te vallen.

Succes!!!!  :D

PS. had ik nog niet gezegd  :-[ lieve naam, Jindy.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Nou, het einde van je boekje was dan eindelijk in zicht, dus zoals beloofd, hier een berichtje van mij :)

Mooie valkjes heb je & wat een lieve snoetjes, die jongen van jou! Én wat super, je eerste nestje, dat is toch een speciaal gevoel.  ;D Het gaat vast helemaal goed komen met Abeltje. Succes met hem/haar!

Gefeliciteerd met Jindy, echt een hele mooie naam!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!