Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Manon :D

Ik leef helemaal met je mee hoor!
Vind het ook zo spannend!!!
En het 2-de eitje die nu ook piept 8)
Succes met 't wachten en met de spanning ;)
Heb je de namen al gereed?

Kom vanvond nog eens kijken...

Groetjes, Marian

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Ik heb even een vraag...
Momenteel zijn er 3 piepeitjes... ik heb net even geschouwd, en waar de piep zit, zit ook beweging en ik voel dat er tegen het eitje wordt getikt... maar juist ook op die plek wordt de schil wat donkerder.... Is dit wel goed?

Daarnaast vraag ik mij af, of 3 piepeitjes wel goed zijn, aangezien ze om de dag zijn gelegd, maar aan de andere kant... vanaf het derde eitje zijn ze wel volop aan het broeden.... ik maak me zorgen of hoeft dat nog niet??

*Manon*

*Yvon

Hoi hoi

Ik kan het me wel voorstellen dat je je zorgen maakt hoor.
Het meeste wat je leest is dat ze toch om de dag uitkomen.
Bij jou gaat het denk ik net iets anders gebeuren.  ::)
De donsjes beslissen eigenlijk gewoon zelf wanneer ze gaan piepen en eruit willen komen.
Voor ons is het gewoon geduld hebben en afwachten en hopen dat het allemaal goed zal komen.
Gelukkig piepen de eerste 2 eitjes ook nog en kan je denk ik morgenochtend wel 2 donsjes verwachten.
Op de vraag van de donkere schil kan ik je helaas gaan antwoord geven.  :-\

DUIM DUIM DUIM dat alles goed gaat !!!  ;)  :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

dank je wel voor je antwoord yvon... zit me zelf helemaal druk te maken hier.... ik kan nog geen barstjes zien dat ie er bijna uit is.....  :-\

*Yvon

Ik snap je helemaal !!
Je kan ze op dit tijdstip nog makkelijk storen ??
Anders kan je niet meer doen dan afwachten tot morgenochtend.
Je zou dan eventueel kunnen proberen om daar waar het gaatje zit ,proberen om rondom het eitje barstjes te maken.
Snap je ?
Zo help je toch maar niet helemaal.

Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi hoi Manon, en??? Ik hoop dat je je zorgen maakte voor niks hoor! Is er al een donsje ?? Ik duim voor je dat er 1 of al 2 donsjes zijn uitgekomen en gezond uit het eitje zijn gekropen ...wat duurt het wachten soms lang he  :-\ :D :D
Grtjs Ann

Roxy

Hoi Manon,

Wat is het toch spannend. Ik hoop dat je vandaag 1 of twee donsjes vind. Hoelang is eitje 1 nu al bezig??

Groetjes Roxy

Caroline

Jeetje, ons geduld wordt wel op de proef gesteld.  ::)

Zou wel heel erg leuk zijn, vandaag een donsje, valkjes-oma worden op de verjaardag van mijn jongste zoon.  ;)

Wat betreft het tegelijk tikken en piepen, dit kan wel kloppen aangezien ze de eerste dagen niet goed hebben gebroed, zijn de eerste eitjes dus tegelijk bebroed en zullen ze ook ongeveer tegelijk uit komen.  8)

Je moet eigenlijk 18-21 dagen tellen bij de datum vanaf wanneer ze zijn gaan broeden en dit telt dan voor de eitjes die er toen al lagen.  ;)

Wat betreft het donkere .... dit is het donsje wat nu echt strak tegen de schil aan zit, dit past echt nog maar net.  ;)

En het ene donsje harder piepen als de ander kan betekenen dat de eerste al wat zwakker is omdat het er niet uit kan komen ....  :-\ :'(

Maar .... kan ook dat donsje 2 toevallig al een wat groter gat heeft gemaakt.  ;)

Probeer je zelf rustig te houden, hoe moeilijk het ook is .... je kunt er eigenlijk toch niks aan veranderen, ze moeten het echt zelf doen.

Je kunt ze helpen door net wat Yvon schrijft zachtjes te tikken rondom maar mijn ervaring is ook dat dit niet altijd helpt, ze moeten namelijk toch het vlies aan de binnenkant ook doortikken, dit gaat makkelijker als ze dit tegelijk met de eierschaal  doen en .... als jij per ongeluk het vlies "breekt" terwijl het donsje nog niet de dooier heeft opgenomen, kan het doodbloeden.  :-\

Zeker bij een eerste nestje zou ik afwachten en veel controleren als de ouders hier rustig onder blijven.

Maar ..... nu willen we eigenlijk wel weten hoe de stand van zaken nu is.  ;)

Kom je gauw met een update??

Ik duim ....  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Manon,

Ik ben ook heel heel heel erg benieuwd....
Ik hoop echt dat ze uit gaan komen...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Manon*

Na een spannend laatste uur.... nu dan de updeet....

Toen ik vanmorgen, 10.00 uur, heb lekker uitgeslapen, jael heeft vakantie en eerlijk gezegd, verwachtte ik niks van de eitjes  :-[ :-X beneden kwam, direct in het blok kijken zag ik dit:

1 donsje.... Donsje 2 was geboren, eitje 1 was helemaal verkleurd aan de bovenkant, ik had dus inderdaad met mijn nagel rond geprikt, het laatste prikje ging door het vlies  :censuur

Mag ik jullie voorstellen aan:

Ariël

En toen eitje 1, hij was zo enorm verkleurd, ik dacht echt dat ie dood was gegaan.... maar ineens... piepte hij nog!!

Ik heb Caroline opgebeld en overlegd wat we moesten doen... was hij doodgebloed, omdat ik het vlies kapot had geprikt... of was ie nu bezig om er toch uit te komen.. of was ie ingedroogd en kon hij er helemaal niet meer uitkomen...  ???

Ik wist voor mezelf, dat hij er zo niet uit zou komen, dan was het eitje wel aangepikt, dus dan maar open maken...

Zo zag het eitje eruit:

Dit trof ik aan toen ik hem openmaakte:

De kleine wurm piepte ook nog...  :-\

Caroline heb ik weer gebeld, ik dacht dat dit het was en dat er niks aan te doen was..... maar Caroline zei me dat hij was ingedroogd, hij had overigens al in het eitje gepoept, de arme schat.. er zat een vlies over hem heen.... en dat moest ik er proberen af te halen.. ik heb ondertussen mijn mega lange stiletto nagels vervloekt  >:( >:( maar met een beetje water ging het goed en hij zat ook niet stil, hij wou los...
Na het vlies verwijderd te hebben zag ie er zo uit....

Anik

betekent kleine vriend

Dit is wat ik er allemaal af heb gehaald... :-\

Wat een opluchting... Ik heb hem op tijd open gemaakt.... dankzij Caroline's advies  ;D ;D ;D nu ligt hij lekker bij ma onder de vleugels....

Dank je wel Caroline voor je advies  :-* :-* :-*

Ik heb de vuurdoop doorstaan.... jemig  :-\ maar hopelijk met een goede afloop  :D :D

Caroline

Geweldig!!!! "We" waren net op tijd denk ik.  :D

Gefeliciteerd met je 2 kleine witte donsjes.  :-*

Super!!!! Tibeau Tinco is papa.  ;D

En .... graag gedaan hoor.  ;) Maar dat weet je wel.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Jazeker Caroline, zonder jouw hulp was dit niet goed gegaan  ;D ;D ;D