Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Manon,

Op het kapot gevallen eitje na, lees ik verder allemaal leuke dingen :D
Billy Jean, ja prachtige naam, moest ook gelijk aan Michael Jackson denken ;)
Veel plezier mogen met ophalen bij.....euh...oh jee dat ben ik even kwijt :-\ ;D
Fijn het 3-de eitje en super te lezen dat de tips die hebt gekregen werken. Zo mooi is dat, daar kun je helemaal blij van worden. (dat was ik tenminste toen ik de tip met de stok kreeg om Mijsje in de kooi te begeleiden!!)
Van mij ook veel sterkte zo 2 weken zonder internet... :-\
Haha, kom je terug, heb je ineens donsjes :D :D

Groetjes, Marian

Rianne

Ik heb ze vanmiddag in een klein kooitje gezet, het blok begon te stinken en daar klom wederom het wildkleur geelwangetje bijna uit, hij ging gewoon op z'n zusjes staan ::) Aangezien mijn ene kat opeens muizen vangt, was ik bang dat ze ook wel trek zou hebben in een ontsnapt valkje, dus zitten ze in een kooitje. Ik hoorde altijd wel voergeluidjes maar nu kon ik ook zien wat er gebeurde. De 3 kleintjes hangen ook bij elkaar aan de snavel maar Billy Jean geeft ook echt voer. Ook zit hij al wat aan de trosgierst en zaadjes te grutten dus dat gaat goed :)
Wij gaan hier met z'n allen naar bed, krijg morgen om 9 uur valkjes visite voor een bont jong alvast uit te zoeken. Van een foto is dat toch vaak lastig :)

*Manon*

Hoi hoi, hier ben ik nog even... zolang ik nog internet heb, ben ik blij  ;D ;D ;D we krijgen een nieuwe aansluiting hier en ik weet niet wanneer ze de oude erachter weg doen, dat zal vandaag zijn, maar wat mij betreft mogen ze het ook nog wel even zo laten  ;)

Tibeau en Tara broeden samen en of dit nu wel zo'n goed idee is weet ik eigenlijk ook niet.
Niet alleen overdag zitten ze samen te broeden, ook snachts!

Even de stand van eitjes  :P
eitje 1: 25 juni gelegd --> onbevrucht lijkt het... ik had nu toch wel iets moeten zien... het enige wat ik zie is een heel donker rood stuk boven in het ei, in het puntigste gedeelte dus...
eitje 2: 27 juni gelegd --> ook niks te zien
eitje 3: 29 juni gelegd --> ?
eitje 4: 1 juli gelegd --> ?

Zazcha is weer vaak in het blok te zien, ik verwacht morgen wel weer een eitje van Zaura, hopelijk legt ze hem in het blok  ;)

Nu even druk in huis zijn, en dan om half 1 trappen wij hem aan om Billy Jean op te halen  ;D ;D ;D

*Yvon

Hoi hoi

Dat T&T samen dag en nacht goed broeden is helemaal toppie !!  ;D
Doen een paar van onze koppels ook.  :D
Hou het eerste eitje wel in de gaten,het kan wezen dat er iets niet goed in is.
Hopelijk zijn de andere eitjes wel bevrucht.  :)

Veel plezier bij Rianne !!  :D
En denk je dat je met 1 valkje terug komt of ga je over een paar weken gewoon nog zo'n ritje maken ??  ;) ;D

Veel plezier vandaag !!  :D

Groetjesss Yvon

 

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Samen broeden is niet erg, heb hier ook een koppel wat altijd samen in het blok zat, ook toen er jongen waren. Ik noemde ze al Kleffie en *effie (even een censuurtje ;D )

☺ Pita ☺

Hahaha Rianne wat een namen , hier broeden ze ook samen wel lief  hoor.
Wie weet hoeveel er nog bevrucht zijn en hoeveel er nog komen :D
Ik had er vandaag ook een eitje bij ;)
Spannend he Manon?

Saar

Gefeliciteerd met je eitjes :D
Linkie en Guido liggen ook wel eens samen te broeden :D
Hopelijk heeft Tibeautje toch 'raak'  schoten en zitten er bevruchte eitjes tussen :D
Groetjes Saar :-*

Kimm

hoi allemaal,

Billy Jean is nu bij manon. Zij is er erg blij mee. Hij eet ook heel erg goed :D Hij is een schatje.


liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Peggy

Hoi Kim,  gaaf dat je ons even op de hoogte houdt, dank je wel.

Wat leuk Manon dat Billy Jean nu ''thuis'' is en dat het goed gaat. Wel fijn ja dat Rianne jullie tegemoet is gereden.

T&T broeden dus samen,  idd heerlijk klef  :D Ze doen iig heel erg hun best.

En gelukkig hebben Z&Z weer een blok. Ben benieuwd natuurlijk wat dat gaat worden.Heel veel plezier en succes hè.

En heel veel plezier met BJ...Die gaat dadelijk iedereen bijvoeren  ;D

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Rianne

Gister belde Manon om te vragen hoe ze de pap het beste mengen kon. Ik vind dat zelf al een drama, je zit steeds te klooien om het op goede dikte te krijgen ;D
Later smste ik hoe het ging. Het was goed gegaan. Billy Jean was erg gulzig zei ze. Dat voert al een stuk makkelijker ;D Hij was 79 gram, vind ik een mooi gewicht voor een 'kneusje' van 4 weken :)

Peggy

Super dat het pappen goed ging ,ga zo door manon  :D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

sabine

Hoi Manon,

Gefelicteerd met je eitjes!
Ik duim voor je dat er een paar bevrucht zijn en uit gaan komen.
En gefeliciteerd met je nieuwe aan winst Billy.

Groetjes Sabine

danielle

Hoi Manon,
Wat fij dat T&T nu zo goed broeden, dan is er toch nog hoop dat het goed gaat als de eitjes bevrucht zijn. Hier zat Spikey 's nachts ook altijd in het blok, maar dan meer als gezelschap, howel ze ook wel eens met z'n tweetjes op de eitjes zaten.

Gefeliciteerd met je pap kindje Billy Jean. Geniet er lekker van.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi hoi,

vanmiddag manon gesproken.

Om half 11 vanmorgen ging manon billy pappen. ze had hem op tafel zitten en toen opeens............... vloog hij bovenop de koelkast :D  :D  billy is aan het vliegen!!
billy woog voor de pap 78 gram en na de pap 84 gram. Zij houdt eerst 3 keer pap per dag aan. Ook heeft hij al wat trosgierst gegeten. vanavond ging zij calcitat halen voor de pootjes van billy. ook wou hij al een beetje klimmen in de kooi. al met al gaat het super met billy :D

vandaag geen eitje gelegd door zaura. wel verwacht manon morgen weer een eitje van tara. nou maar even afwachten hoeveel tara gaat leggen in totaal.

Liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

Goed nieuwsssssssss

Eitje 1 en eitje 2 zijn bevrucht  :D  :D  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010