Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Gerdy

hoi Manon..

ik heb er ook een popje tussen..zodra ze eitjes gaat leggen is het eivoer zowat niet aan te slepen..

gr gerdy

Caroline

Hoi hoi!!!

Spanennd hoor T & T.  :D

Je vraag ove rhet eivoer kan ik ook niet beantwoorden, hier eten ze bijna geen eivoer.  ::) Inderdaad net als bij Danielle, voor het eieren leggen veel sepia.  :D

Ik zou het wel een beetje minder geven zolang ze nog geen jongen hebben, zeker omdat vooral Tara er alleen van eet, teveel eivoer buiten de kweek om is erg slecht voor de niertjes en lever, zo vertelde Dr. Frank Feld me ooit zelf. Te veel eitwitten.  :-\ ALs snoepvoer 1-2 x per week een beetje is prima, maar niet dagelijks een bak.

Succes en een heel erg fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Spannend :D
Hier heb ik ervoor gekozen om ze voorlopig geen eivoer te geven. Ze aten er teveel van in mijn ogen.. Vraag het anders bij kweken :) Enne, ik wens je alvast sterkte met de grote flatsen... Die stinken dan naar rotte eieren :-X ;D
Groetjes Saar :-*

*Manon*

Citaat van: Gerdy op  5 juni 2009, 22:36:05
hoi Manon..

ik heb er ook een popje tussen..zodra ze eitjes gaat leggen is het eivoer zowat niet aan te slepen..

gr gerdy


Dank je Gerdy voor je antwoord... het punt is alleen dat hier nog geen eitjes liggen...  ::)

Citaat van: Caroline op  6 juni 2009, 08:34:56
Hoi hoi!!!

Spanennd hoor T & T.  :D

Je vraag ove rhet eivoer kan ik ook niet beantwoorden, hier eten ze bijna geen eivoer.  ::) Inderdaad net als bij Danielle, voor het eieren leggen veel sepia.  :D

Ik zou het wel een beetje minder geven zolang ze nog geen jongen hebben, zeker omdat vooral Tara er alleen van eet, teveel eivoer buiten de kweek om is erg slecht voor de niertjes en lever, zo vertelde Dr. Frank Feld me ooit zelf. Te veel eitwitten.  :-\ ALs snoepvoer 1-2 x per week een beetje is prima, maar niet dagelijks een bak.

Succes en een heel erg fijn weekend.  :D


Inderdaad Caroline, ik vind echt dat ze er teveel van eet, terwijl ze dat nooit deed namelijk.
Ik heb altijd een wit bakje eivoer in de kooi hangen, in alle drie de kooien en er werd wel van gegeten, maar niet dat het opviel hoeveel ze er van aten en nu... tis niet aan te slepen als ik haar haar gang laat gaan, gisteren het bakje gevuld, nu is het al weer voor 2/3 leeg, dus dat kan echt niet!
Ik haal het er straks uit, maar ik was bang dat ze dan eventuele tekorten zou krijgen ivm de leg van de eitjes.


Citaat van: Saar op  6 juni 2009, 11:38:51
Spannend :D
Hier heb ik ervoor gekozen om ze voorlopig geen eivoer te geven. Ze aten er teveel van in mijn ogen.. Vraag het anders bij kweken :) Enne, ik wens je alvast sterkte met de grote flatsen... Die stinken dan naar rotte eieren :-X ;D
Groetjes Saar :-*


Hoi Saar,
Jij weet me aan te moedigen met die flatsen waar je over schrijft... ik ben van plan om ze uit de kooi te halen dan... die flatsen dan hé, wasknijpers hangen sowieso altijd aan de kooi dus die kan ik dan mooi gebruiken  :P :P
Maar als ik het goed begrijp, vreten ze bij jou dan ook zo in het eivoer als je het erin hangt?
Dus het is geen raar gedrag van Tara?

Liefs Manon

Marian

Citaat van: Caroline op  6 juni 2009, 08:34:56
ALs snoepvoer 1-2 x per week een beetje is prima, maar niet dagelijks een bak.


Goed dat ik het lees, ik geef eivoer hier, na een periode van niet, zo om de dag één schepje.
Dan ga ik dit iets minderen :P haha, zal Guusje niet zo blij mee zijn, die vindt het heerlijk!

Hoi Manon,

Leuke waslijn heb je daar ;) ;D

Groetjes, Marian


Anke

Hoi Manon,
Hier zitten de flatsen zelfs tegen de muur ;D ;D ;D
Ach je moet er wat voor over hebben he.... :P :P

Wat dat eivoer betreft:
Ik geef het hier normaal gesproken met mate (1 keer in de week een beetje)

Als ze jongen hebben dan geef ik het om de dag. Alleen eten ze het eivoer hier niet zo graag... gekke beesten.

Voordat ze eitjes gaan leggen eten de valkjes hier veel van de sepia en van het mineralen blok.
En ook meer uit het bakje met maagkiezel en grit.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Zodra ik met t eivoer aan kwam gelopen, doken ze daar allemaal op af en was t bakkie binnen 5 minuten leeg :o Nu geef ik ze maar meer groente.. Is ook wat prettiger voor de neus ;D

*Manon*

7 juni 2009, 13:38:32 #1538 Last Edit: 7 juni 2009, 13:41:48 by *Manon*
Het eivoer heb ik uit de kooi gehaald...
Het hing hier altijd in de kooi, maar er werd nagenoeg niet van gegeten, dus ja.. dan kan het blijven hangen, maar nu at Tara er toch te veel van.

Ik merk niet dat Tara meer grit, sepia of het kalkblok eet... dus het nestje van Tara en Tibeau zal wel een 10 jaren plan worden  ::)
Ook is tibeau zijn intresse in het blok even kwijt, hij heeft de binnenkant van het blok aardig bijgewerkt, maar nu vind hij er niks meer aan blijkbaar.
Toch kwam Tara vanmorgen bij Tibeau voor een knuffeltje en een kroel.... ik snap er niet zo veel meer van...

Ook van Zazcha en Zaura begrijp ik niet zoveel... niet dat die een blok hebben, maar ze zijn zo'n echt koppeltje, zijn altijd bij elkaar, slapen op dezelfde stok dicht bij elkaar... waar de ene is is de ander ook, maar wipwappen heb ik ze nog nooit zien doen  ???

Bibi doet goed haar best om tammer te worden, alhoewel als ik met mijn hand in de kooi kom, is het nog wel paniek bij haar, maar goed, buiten de kooi stapt ze op en blijft ze lekker bij me zitten.

Sari en Sjimmie doen het ook goed, al is het geen koppeltje, ze vermaken zich wel samen in de kooi. Sjimmie begint steeds meer geluidjes te maken, maar Gebbe spant de kroon hier en is meester in de fluitkunst!  ;D ;D

Fijne zondag!

*Manon*

Tja... na lang wikken en wegen... heb ik dan toch besloten om Bibi apart in een kooi te zetten.
Het zal wel even wennen zijn voor haar, momenteel kijkt ze met haar grote oogjes de woonkamer in, maar als ik haar wat tammer wil krijgen, moet het toch even zo.
Als dit niet lukt, weet ik het echt niet meer.

Bibi is zo'n schatje, ze wil wel bij me komen, maar durft nog niet goed!
zoals ik eerder schreef, blijft ze bij me zitten en zoekt ze me op als ze vrij rondvliegt samen met Bibi.
In het valkenkamertje, komt ze niet bij me, als de andere valkjes wel bij me zitten.. en ook als ik haar wil laten opstappen, dan gaat dat goed, maar toch is ze op haar hoede... vind dit zo jammer  :-\

Als ik haar uit de kooi moet halen, of zoals nu de voerbakjes e.d verwissel, is het een gefladder van jewelste.... ik wil haar gewoon tam... in ieder geval dat ze niet zo bang is en op haar hoede is, en ook niet zo vliegt in haar kooi als ik met mijn hand er bij in kom.

Bibi is eind januari van dit jaar geboren, dus al best wel 'oud' om nog tam te maken... ik ga mijn best doen en ga het stappenplan volgen...
dus er is werk aan de winkel.  ;)

toen ik toch eenmaal aan het veranderen en schoonmaken was van de kooien, heb ik direct Zazcha en Zaura in de kooi van Sari en Sjimmie gezet.
Sari en Sjimmie wonen nu bij Gebbe in de voliere.
Zonet zaten ze gezellig met z'n drietjes bij elkaar.

Als Zazcha en Zaura een beetje gewend zijn in deze kooi, krijgen zij over enkele weken ook een blok en ook dat zal nog wel een tijdje duren voor ze er intresse in krijgen, maar dat maakt niks uit!
Ik heb er geen haast mee, ook al zou ik het natuurlijk helemaal geweldig vinden om smorgens in het valkenkamertje te komen en een eitje te vinden... maar goed, komt tijd, komt raad...

Liefs Manon

Saar

Heey Manon,
Komt vast helemaal goed met Bibi :D
Succes ermee ;)
Groetjes Saar :-*

Sjet

hoi hoi  Manon
wat een leuke  foto sessie hebje er weer van gemaakt  en wat zien de valkjes er stuk voor stuk lief uit zeg !
en wat zo'n nestkastje betreft waar  geen belangstelling meer voor is  hang er eens een schemerlampje in  dat helpt misschien  :P :P het gaat vast wel goed komen met die eitjes leggen  dat gebeurd waarschijnlijk heel overwachts .


Groetjes   je  Ma.   Georgette

Marian

Citaat van: *Manon* op  6 juni 2009, 22:36:19
Waslijn  ???


Haha, Flatsen aan de wasknijper ophangen ;D
Dat haalde ik uit je berichtje, maar je bedoelt vast iets heel anders ;) :D

Succes met het stappenplan en Bibi!

Groetjes, Marian

sabine

Hoi Manon,

IK heb genoten van je foto's ;D
Binky was ook al ouder toen ik hem kocht in de dieren winkel.
Hij had al een hele gele kop, maar nog wel zijn vissengraat pennen. Waarschijnlijk al 6 a 7 maanden heb ik wel eens begrepen. Hij was absoluut geen mensen gewent. Ik ben heel lang veel bezig geweest om hem tam te krijgen. Maar beetje bij beetje is hij tammer geworden. Het eerste jaar was het rampzalig om hem in zijn kooi te zetten. Het tweede jaar was hij meer op ons gericht. Hij wilt niet aangeraakt worden. Maar hij komt wel met mij kroelen op zijn manier ;D En hij zit erg veel bij mij en komt ook bij mij slapen. Binky heeft wel de eerste 3 jaar alleen gezeten.

Met veel tijd en geduld kan je Bibi best nog aardig tam krijgen maar het schilt per valk natuurlijk.
Succes ermee!

Liefs Sabine

Kimm

hey manon,

succes meid, met bibi. het moet je gaan lukken hoor :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010