Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Oh dat is misschien ook een idee Caroline... bedankt voor het meedenken  :D

mireille

Hai Hai leuk je gesproken te hebben en Hugo en Chanel hebben ook weer een leuk nieuw huisje want dit koppeltje wil ik zeker hebben en we spreken snel een keer af :D.
  :) ;).

TheaV

 ;D
ipv in het Boekje van Larissa, zal ik maar hier antwoorden...

Ja, het wilde paard is helemaal getemd!!!  Hij staat nu vlak bij ons en net als wij... genieten van alle rust en het niets doen hier!!  Alles mag, niets moet meer! Geldt ook  voor hem!!  In een kleine groep oudere paarden en  elke dag buiten en doen wat hij wil!! Heerlijk!!

Ik dacht al dat het Bennie zijn  zus was....
Net zo mooi als Bennie??? Liever kan bijna niet!
Bennie is nu Papa en doet het super, super goed.
Liggen ook  2 kleintjes van MAlou bij en hij zorgt er prima voor. En Anky en hij zijn een  superkoppel!!!
Kleintje wordt denk ik  evenbeeld van Papa, iets minder symetrisch getekend! Maar liiieeeffff.... en zo pittig, net Pa!



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

15 valkjes hebben al fijne huisjes gevonden...
Hier even een updeetje van de valkjes die nog een gezellig huisje zoeken...


De valkjes die nog een fijn huisje zoeken....

Noortje en Pukkie

Noortje popje... witmasker lutino split bont
Pukkie... mannetje...  witmasker gepareld en de splitten weet ik hier niet van.. verrassing dus..



De jongen die hieruit kunnen komen zijn...

zonen:
50% witmasker split bont, x1 gepareld en x2 lutino
50% witmasker split x1 gepareld en x2 lutino

dochters:
50% witmasker gepareld split bont
50% witmasker gepareld



Nikki en Jipp...

Nikki popje...bonte witmasker cinnamon
Jipp man... bonte witmasker split gepareld x2, cinnamon x1



Nikki..




Jipp..

De jongen die ze kunnen krijgen...

zonen:
50% bont witmasker cinnamon
50% bont witmasker split x1 gepareld, x2 cinnamon

dochters:
50% bont witmasker cinnamon
50% bont witmasker gepareld



Ook dit is een koppeltje... hebben zelf hun partner gekozen en zijn onafscheidelijk...





mireille

Billie en Jindi gaan volende week ook gezellig met mij mee naar  hellemaal top heb er reuze veel zin in om ze op te halen.
Zijn er weer 2 koppeltjes die goed terecht komen.
Want Hugo en Chanel komen ook bij ons wonen.

Tot volgende week  :-*

Rianne

Wat fijn dat er veel forummers reageren, kun je je valkjes evengoed nog volgen. En ik ook een beetje, Billie komt namelijk bij mij vandaan :)

mireille

Ja dat had Manon aan me verteld en heb net even bij jouw
dagboekje gekeken en je vouilere is erg mooi wij gaan er ook een bouwen in de achtertuin vandaar de uitbreiding heb het valkparkiet virus ook.
Maar jij veel suc6 met het herplaatsen.
En ik wil ook een dagboek gaan beginnen moet alleen even uitzoeken hoe ik dat ga doen maar komt goed.
Kun je Billie blijven volgen.

*Manon*

Nog even en dan is het gedaan met de valkjeshobby... of nog niet helemaal....

A.s donderdag gaan Hugo en Chanel en ook Jindi en Billie verhuizen naar Mireille.
A.s. zaterdag worden Pukkie en Noortje opgehaald en dan heb ik nog Jipp en Nikki en het pareltje en het koppeltje Timo en Kinky.

En het leuke nieuws is dat ik dit laatste koppeltje zelf ga houden.
Ik wil deze hobby toch niet helemaal opgeven en heb het er over gehad met Hans...
In de zomer gaan deze twee lekker in een ruime voliere/ kooi buiten en in januari komen ze binnen en mogen ze een nestje doen...
Ja ik weet het... ook dit brengt drukte met zich mee.... maar met hen kan ik lekker tutten op de bank savonds om ze tam te maken... omdat ze binnen staan zien ze je al veel meer en horen ze de geluiden die bij binnenshuis horen, dus het tam maken gaat dan wat makkelijker en het werk wat er dan nog overblijft, is goed bij te houden, ik moet per slot van rekening de kooi van Doris ook elke dag bijhouden en het gaat dan ook nog maar om een maand of 3-4... goed te doen lijkt mij.
Omdat dit een supergoed koppel is en zelfs de geelwang goed mee broedt, heb ik deze keuze gemaakt... groter dan deze twee valkjes, wordt de hobby ook niet meer, maar zo eens per jaar een nestje is toch wel leuk om nog erbij te doen...

Groetjes Manon

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Ja dat is Kinky van Syl... Je had me inderdaad al eens laten weten dat ze een zusje van Lizzy is... ik vond haar altijd al een leukertje en toen je me dat vertelde, begreep ik ook waarom  ;)

xxx