Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

De valkjes die nog een fijn huisje zoeken....

Noortje en Pukkie

Noortje popje... witmasker lutino split bont
Pukkie... mannetje...  witmasker gepareld en de splitten weet ik hier niet van.. verrassing dus..



De jongen die hieruit kunnen komen zijn...

zonen:
50% witmasker split bont, x1 gepareld en x2 lutino
50% witmasker split x1 gepareld en x2 lutino

dochters:
50% witmasker gepareld split bont
50% witmasker gepareld

*Manon*

Nikki en Jipp...

Nikki popje...bonte witmasker cinnamon
Jipp man... bonte witmasker split gepareld x2, cinnamon x1



Nikki..




Jipp..

De jongen die ze kunnen krijgen...

zonen:
50% bont witmasker cinnamon
50% bont witmasker split x1 gepareld, x2 cinnamon

dochters:
50% bont witmasker cinnamon
50% bont witmasker gepareld

*Manon*

Deze valkjes zoeken ook een fijn huisje...

Nino en Lelie..

Nino... zwaar bonte man, split witmasker, kanssplit cinnamon x1 of lutino x1
Lelie... zwaar bonte cinnamon geparelde pop split witmasker



Deze twee hebben nog geen nestje gehad, ze zijn allebei vorig jaar geboren.

*Manon*

Ook dit is een koppeltje... hebben zelf hun partner gekozen en zijn onafscheidelijk...

Billie en Jindi

Billie... wildkleur man split lutino en gepareld
Jindi... geparelde lutino bleekmasker split bont en witmasker


Billie..


Jindi...

Billie heeft al wel eens met zijn vorige popje een nestje gehad... Jindi nog niet.

*Manon*

Hugo en Chanel, een geelwang koppel die vorig jaar een nestje hebben gehad.
Ze zijn heel trouw aan elkaar.
Ook zij mogen verhuizen.

Hugo... bonte geelwang man met een mooie tekening op zijn rug, split voor gepareld of cinnamon
Chanel... geparelde cinnamon geelwang pop split voor bronze fallow en bont




Hugo...

*Manon*

Xena en Sweet... mogen ook verhuizen.
Ook dit is een geelwang koppel.

Sweet... bonte cinnamon geelwang man
Xena... bont geparelde cinnamon geelwang
De splitten van deze valkjes weet ik niet..


Xena


De linkse is Sweet

*Manon*

Timo en Kinky zoeken ook een fijn huisje...

Timo... geelwang bronze fallow man
Kinky... geparelde bonte pop split witmasker

de splitten van deze twee weet ik niet...




*Manon*

Ik heb 4 valkjes die geen partner hebben...

Jonas... bleekmasker pop, de splitten weet ik niet, maar ze is kanssplit bont.. dit was een crossover.
ze is supertam geweest... en nu nog komt ze aan de tralies... ik denk als je wat tijd en aandacht in haar stopt... dat je haar wel weer tam kunt krijgen.
Uiteraard is ze ook erg geschikt voor een voliere... ze is echt op zoek naar een maatje, maar hier in de voliere is alles bijna gekoppeld..



Dit is niet Jonas, maar Atilla... Jonas lijkt hier sprekend op... ben vergeten een foto van haar te maken zo juist... als je intresse hebt, dan wil ik wel een recente foto van haar maken.. ze heeft heel leuke spilt vlekjes op haar koppie... achter haar kuifje..

Gebbe... een bonte man de splitten weet ik niet, maar hij wil geen vriendinnetje... is heel erg op zichzelf en heeft 5 jaar binnen gewoond en is erg gericht op mensen... Hij zit nu in de voliere, maar hij kan ook heel goed binnen gehouden worden... hij kan wel omgaan met andere valkjes, accepteerd ze wel, maar wil er verder weinig mee van doen hebben...



En dan heb ik nog twee jongen van vorig jaar... Nero en Nala... zijn geboren uit het koppel Zazcha en Zaura... of dit mannen of poppen zijn dat weet ik niet... ze zijn ook niet heel close met elkaar maar gaan ieder hun eigen weg...


Nala...


Nero...



Diamantduifjes... man en pop... ze zitten voor de sier in de voliere en ik moet zeggen... het gekoer wat ze doen... is heerlijk om er bij te hebben... ze zijn sociaal, trouw aan elkaar en zitten niemand in de weg... erg leuk om in de voliere te hebben... Verkocht!

Daarnaast heb ik nog 3 kwartelhennen... 1 witte en twee bruinen... altijd handig voor het voer op te ruimen wat op de grond valt...

En Kiwi de kakariki is er nog... het is een man en alleen... hij vermaakt zich opperbest, bij de valkjes gedraagt hij zich goed, maar koop er geen pop bij om ze dan bij valkjes in de voliere te doen, want dan wordt ie erg agressief in de broedtijd.. maar zo alleen is hij heel vriendelijk. Verkocht!


Dit zijn de valkjes / vogels die ik te koop heb... mocht er iets leuks voor je tussen zitten.. laat het me dan weten..
De prijs komen we wel uit... ik hoef zeker niet de hoofdprijs... wel een fijn huisje voor ze...

Groetjes Manon

Sally

Jammer dat je zover woont Manon, Anders had ik graag Jonas overgenomen van u. Ik ben namelijk nog opzoek naar een popje voor in de voliere. :(

*Manon*

Oh dat is jammer Sally...

Jonas is zo´n schatje...
Jij woont in Belgie toch?

Aan de kant van Limburg of aan de kant van Zeeland...?

Liefs Manon

Alexandra

Ravels ligt links van Eindhoven ... zo'n 60 km verderop ..

dus volgens mij ongeveer plusminus precies tussen zeeland en limburg in  ;)

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

*Manon*

Ah bedankt Alexandra voor je toelichting... had dat natuurlijk zelf ook kunnen bedenken om dat even op te zoeken hahaha...  :-[

Alexandra

hahaha geeft niet hoor .. we zijn hier toch om elkaar te helpen  ;)

En aangezien ik in het zuiden woon, is de plaats Ravels mij niet geheel onbekend ..

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl


carco

 ;D

Als ze Dordrecht niet te ver vindt, wilt Esther misschien wel weer taxi spelen?  :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!