Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Ik heb besloten om hem inderdaad te kortwieken zoals ik ook bij valkjes doe... ze kunnen wel vliegen, maar geen hoogte maken...
Ik wil morgen even kijken hoe kort die geknipte veren zijn...

Ik moet sowieso heel erg wennen aan Doris buiten.... ik vind het doodeng... zoals nu kan hij echt helemaal niet vliegen... hij stort gewoon neer... nu is hij gelukkig ook niet meer zo vliegerig en begrijpt nu volgens mij ook wel dat het hem toch niet lukt.... maar stel dat hij schrikt en opvliegt, ongelukkig neer komt... ik moet er nie eens aan denken...

Ook ben ik nu continu bij hem als hij buiten is... we wonen op het platteland, dat betekent ook veel roofvogels...

Ik ben er nog niet helemaal uit in hoeverre of ik hem mee wil nemen naar buiten...

Nu eerst de stap van fatsoenlijk wieken en dan zien we wel weer...

♪ Marlies

Wij hebben voor Grumpy een grote kooi bij gekocht en daar zit ze overdag in als het mooi weer is. :D
Grumpy zit heel graag buiten, als ik ze te vroeg naar haar zin naar binnen wil doen dan stapt ze gewoon niet op. ::)

Als je op Marktplaats kijkt, dan kun je soms mooie kooien kopen voor weinig geld.

Groetjesssssssssssss ;)

*Manon*

9 juli 2011, 09:06:40 #4412 Last Edit: 9 juli 2011, 09:09:02 by *Manon*
Hoi hoi!!

Beetje afwezig de laatste week hier, maar heb het megadruk gehad..

Vandaag wil ik de kooien gaan verschonen en de voliere, maar het ziet er dreigend uit in de lucht, ik verwacht regen dus even zien hoe ver ik kom...

Afgelopen woensdag heeft ook Noortje de weg naar het binnenhok weer gevonden en vond het weer eens tijd worden voor een ei....   ::)
Ze ging gelijk broeden... ik heb donderdag een blok in het binnenhok gezet en ze gingen er gelijk in...
Maar..... toen kwamen de andere aasgieren... Billile had ook wel zin in een blok...hij heeft de hele week ervoor zitten wippen met Jindi die nu ook drie eitjes heeft liggen, maar apart zit in een kooi...

Billie heeft gisteren Noortje eruitgejaagd en toen ik gistermiddag ging kijken zat Billie en Djune samen op het eitje te broeden van Noortje... Nu heb ik de ene kant van het binnenhok dichtgemaakt, zodat Noortje en Pukkie in alle rust kunnen broeden. Ook zij hebben maar één ronde gehad, waar ik het jong ook nog bij weg heb gehaald om ze onder te leggen bij Djune en Billie, anders moest de kleine Jolie alleen opgroeien... dus vandaar dat ik besloten heb om Noortje en Pukkie, nu ze zelf een nestje willen beginnen, hun gang te laten gaan.

Tara en Shauny kunnen elk moment een tikkend eitje verwachten... gisteren was het 18 dagen geleden dat het eerste eitje gelegd is, maar ik hoor nog geen gepiep en getik.... ( is ook wel moeilijk omdat Knut me de oren van de kop schreeuwt als ik alleen nog maar met mijn dikke teen in de blokhut sta   ;D )
Gisteravond in het donker toch even geschouwd en er zit nog steeds leven in het eitje, dus hopelijk vindt ie snel zijn weg naar buiten.

Doris heb ik aan beide kanten gekortwiekt nu... ik zag dat de VA de geknipte veren erg kort had geknipt, zo kort heb ik dus niet geknipt maar verder wel aan beide kanten gelijk...
A.s. vrijdag ga ik een mooie grote kooi ophalen voor hem voor buiten, het is een soort voliere in het klein, 1 meter breed, 1.70 hoog en 70 cm diep... deze is voorzien van hetzlfde gaas als wat ik heb voor de voliere... dus lekker veel ruimte voor hem... hier mag hij in zitten als hij naar buiten gaat, want zo los op de stok.... in kan en wil er niet aan wennen en vind het doodeng...
Ook omdat wij op het platteland wonen en hier onwijs veel roofvogels rondvliegen.... of omdat Doris ineens toch kan vliegen en ik mijn maatje op die manier kwijt raak.... dit is een beste manier. Dank je Marlies voor de tip  :-*

Gisteren heeft Hans naar de Duitse VA gebeld om te vragen naar de uitslag van Sjimmie....
Gelukkig is er geen bacteriele infectie gevonden... een pak van mijn hart!

Zazcha en Zaura hebben ook een blok gekregen vorige week en zij hebben één eitje gelegd... ik hoop dat dit keer de eitjes allemaal uitkomen, de luchtvochtigheid hou ik goed in de gaten... meer kan ik niet doen.

Knut heeft ondanks alle goede verzorging toch een achterstandje... hij was afgelopen donderdag 5 weken en hij weegt nog maar 64 gram elke morgen.
Wat ik ook doe... of ik hem nu 3 voedingen geef, of 4... hij zit smorgens op 64 gram... ik heb nu ook besloten om hem een tijdje gewoon 4 papvoedingen te geven, maar het verontrust me wel dat hij niet aankomt.
Verder is het gewoon een heel levendig knulletje, wat ook lekker al hoog in de kooi op de stok zit te slapen, kopje in de nek op één pootje, dus echt iets aan de hand te zijn lijkt me niet.... even afwachten dan maar weer....

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

Liefs Manon

*Yvon

Hoi hoi

Ik geef je groot gelijk dat je een grote kooi hebt genomen voor Doris.
Hij zit een stuk veiliger en jij kan toch doen wat je wilt zonder
konstant op te moeten letten.  :)
Leuk weer eitjes !!  :D
Hopen dat alles goed gaat en er leuke kleintjes gaan komen.  :D
Misschien zou je Knut wat brandnetel thee kunnen geven.
Dat schijnt ook goed te zijn/werken.(las ik bij spoed  ;) )
Ikzelf heb ook een beetje dat probleem met 1 pappertje.
De pap wilde hij/zij haast niet en blijft op 68gr. hangen.
Vandaag de thee gegeven en uurtje later een papje wat er weer gretig inging.  :)

Groetjesssssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Even een berichtje uit Denekamp...

We zouden a.s. vrijdag naar een andere kooi kijken... dat is vanavond geworden.... maar ik hem m niet meegenomen....
Ze vroeg er nog best veel voor..... maar hij was bijna helemaal verroest  >:( >:( >:(
Hij zag er echt vreselijk uit.... dus nu hebben we nog geen kooi en 30 km heen en 30 km terug voor niks gereden...  :rolleyes:

Met Knut gaat het nog niet zoals ik zou willen... het is een echt bandietje... overdag zit hij heerlijk op de stok en zodra hij mij hoort gaat hij bedelen... vier keer per dag krijgt hij nog pap omdat ik hem gewoon veel te licht vind wegen... smorgens zit hij op 66 gram, savonds na de laatste papmaaltijd op 77 gemiddeld...
Hij eet ook nog niet zelf, maar hij is nog jong, a.s. donderdag wordt hij 5 weken.

Tara en Shauny hebben twee tikeitjes... eitje 2 verwacht ik morgen... eitje 3 morgenavond of overmorgen... eitje 1 is gestorven in het ei, heeft een beetje getikt en dat was het.

Zazcha en Zaura hebben 4 eitjes en Noortje en Pukkie weet ik niet, ze zitten veel te broeden en ik wil ze liever niet storen, aangezien ik het blok uit het binnenhok moet halen waar ik dan eerst het voorste gaas moet weghalen.... een heel gedoe, maar goed, het is dan ook geen doen om deze te nummeren, dus hopelijk gaat het allemaal goed en worden ze gezond en wel geboren.

Nou eigenlijk weinig nieuws... ik heb nog foto's klaar staan om te plaatsen, maar ja, dat schiet er ook effies bij in..
Ben met de laatste loodjes voor een vak voor school bezig, zondag is het boek uit en dan ga ik vanaf volgende week leren voor het examen....
heel erg spannend hoor, na 13 jaar weer examen te doen   ::)

Als dat gedaan is, mag ik gaan stage lopen.... kijk er erg naar uit... nu nog zoeken naar een plekkie  ;)

Ik kruip zo mijn bedje in.... fijne avond nog en voor straks... slaap lekker

TheaV

Bij jou gaat de eitjes dus goed...
En Knut dus nu ok beter!!
Tja... weer eenipleiding valt niet mee.... weet er alles van!
Wat doe je?
En heb je al eens tageplaats?
Kan mij  voorstellen dat je tijd tekort komt!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Vannacht is er een klein geel donje geboren!

* Lenni *

Ik ben zo blij dat ie gezond en wel uit zijn ei is gekropen... het vorige nestje was dit bij alle vier de eitjes het probleem!
Eitje 3 tikt en piept ook nog steeds...  :)

Een foto van Lenni komt nog, hij zat niet stil zostraks, dus alle foto's zijn bewogen en dus niet mooi...

Vorige week had ik wat fotootjes gemaakt van de vogeltjes in de voliere...
Hier komen ze...

De Brahma kipjes... ze groeien als kool en zaten tijdelijk even bij de valkjes in de voliere, sinds een week zitten ze al bij de geitjes in het hok en het gaat prima!

Nikki

Gebbe

Hugo

Twee van de drie kwarteltjes

Sari en Tibeau... echt een koppeltje.. ben blij dat ik deze toch hun zin heb gegeven, ze zijn echt gek op elkaar  :)

Sjimmie

Atilla... de stok aan het slopen

Kiwi, de kakariki... hij is nog alleen... zijn popje zat een maandje geleden op eitjes en ze zat op een dag dood op haar eitjes... heel zielig!
Kiwi mist haar niet echt, de sfeer in de voliere door hun broedsheid is nu rustig, dus er komt in ieder geval geen popje bij.

Chanel en Hugo, zij hebben een blok gehad en hebben 7 eitjes gelegd, er was maar één bevrucht en die ligt nu bij Tara en Shauny.

Djune

Nino

☺ Pita ☺

Gefeliciteerd met je donsje :D
Wat een raar eten zit er in jou voerbakje :P
Enne weer examen doen knap hoor je moet je eigen er weer helemaal voor zetten denk ik dan :D
Groetjes Petra.

*Manon*

Even een kort berichtje...

Mijn email account van hotmail is gehackt... nu heb ik een ander email adres via gmail, maar degenen die mij gemailt hebben op mijn hotmail en geen reactie krijgen... dit is dus de oorzaak.

doe me dan even een pb-tje en ik geef je het juiste email adres!

Groetjes Manon

*Manon*

Vanmiddag is ..........................

** Levi **    geboren  :)

Wederom een geel donsje  :)

TheaV

;D
Geweldige foro's weer... ;D
Hugo  :-* wauuwww....

En  gefeliciteerd met Lenni!!!

*Yvon

Hoi hoi

Heey een bekende naam heeft het donsje Lenni gekregen.  :D
Gefeliciteerd met de donsjes !!  :D
Leuke foto's had je wer geplaatst.  ;D

Groetjesssssss Yvon

Oja,ook nog gefeleiciteerd met de 8 konijntjes !!  ;D ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline 1569

Wat een boel leuke foto's van de vogeltjes in de voliere.
Groetjes Caroline 1569

*Manon*

mijn msn is ook geblokt nu   >:( >:( >:(
Ik heb msn eraf gegooid  : :-[ :-[ :-[
Ik heb wel skype voor de liefhebbers  :)

Verder is alles goed hier!

Momenteel zijn er vijf gele donsjes van Shauny en Tara geboren en het geelwangetje van Hugo en Chanel is ook geboren.
Deze laatste heeft nu een zwarte stip op zijn kont... anders weet ik niet wie het geelwangetje is   ;)

Eitje 6 is ook hard aan het tikken en piepen... deze verwacht ik ook snel. Shauny en Tara doen het hardstikke goed en de jongen zijn eigenlijk geen moment alleen.
Dat Tara nu rust heeft en niet meer in huis broedt, doet haar goed, de problemen die ik eerst met haar had dat ze niet broedde als het donker was en liever bij haar mannetje op het stokje zat is voorbij gelukkig  ;D

In het weekend verwacht ik zowel de jongen van Zazcha en Zaura als wel van Noortje en Pukkie.
Spannend dus!

En ja.... we hebben 8 jonge konijntjes... mama konijn was even een nachtje gaan buurten, nadat de geitjes het gaas kapot hadden gemaakt... mama kwam terug met de buik vol konijntjes, maar dat wisten wij niet...   ??? ???
En vrijdagmorgen lagen er dus 8 jonge konijntjes.

Pa hebben we direct apart gezet, ik weet het nog hoe het ging vroeger toen ik cavia's had en wij na een dagje weg terugkwamen.... nee wil je niet meemaken...
Mama konijn doet het heel goed, ik zal binnenkort wat fotootjes maen als ze er wat leuker uitzien... nu zijn ze nog kaal en hebben de oogjes dicht...

Van Knut word ik een beetje gek.... Hij is nu 6 en halve week, maar verrekt het om zelf te eten... hij weegt nu smorgens 61 gram, omdat ik nu op 3 voedingen zit waarvan de eerste tegen 11 - 12 uur smorgens.... ik hoop dan dat hij samen met Jindi gaat eten, maar dat doet ie niet...
Vorige week heb ik hem op 4 voedingen gezet, maar dan komt hij niet meer aan en blijft op 64 gram zitten smorgens..
Misschien moet ik nog strenger voor hem zijn, maar hij is echt de kleine benjamin  :-\

TheaV

Leuke en gezellige update weer!!!
Wat een ellende van msn, mail etc. Wat heeft het voor zin voor degene die het doet. Niet te bedenken wat een ellende dat veroorzaakt!

En Knut.... Ja hoor, gewoon strenger zijn en ik zou hem (beetje) laten hongeren..... Ik had een pappertje als loge die na 8 weken alleen maar schreeuwde en niet zelf at..... Toen alles of niets..... errug streng en hij vrat!!! En snel retour!!
Suc6........

En konijntjes!!!!! Leuk!!!! Hier staat nog een groot hok zonder bewoners! We wilden het ook! Kleintjes bij mijn zusje..... 2 voor hier! Alles klaar hier en zoontje stond te janken bij afscheid en geen afscheid dus..... En hok nog leeg hier....

Ook sucses met wat er nog gaat komen in het weekend!!