Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Saar

Shauny is mooooooooi :-*
En je nieuwe huisdier.... Heeft t veren of haren? :P

Larissa

hey manon

Shauny is echt een mooi valkje......en ook ik ben heel nieuwsgierig welk soort huisgenootje je op het oog hebt

Groetjes Larissa

willianne

Je maakt me nieuwsschierig naar de aankomende nieuwe aanwinst!! :D :D

Heb even een topic geplaatst bij gedrag,hopelijk heb jij ook tips!

Fijn weekend!! :-*

*Manon*

Hoi hoi,

Even een updeetje uit Denekamp!

Billie en Bibi ................zitten in de kweekkooi te broeden op 2 eitjes!
Ze broeden de hele dag samen dus hopelijk vinden ze elkaar heel erg lief  ;)
Ze zijn alleen zo fel naar mij toe, vooral Billie  :( Als ik met mijn vingers nog maar bij het deksel kom, dan zit ie al bijna in mijn vinger...
Of de eitjes bevrucht zullen zijn... nee dat denk ik niet, want ik heb ze nog niet zien wipwappen, maar goed, dan is dit een fijne oefening voor ze toch en.... ze broeden goed, maken geen eitjes kapot, dus dat zal al heel fijn zijn om ze dan te kunnen gebruiken als back-up koppel voor Zazcha en Zaura die alle eitjes kapot maken....

Sjimmie en Nikki............. gaan ook heel goed, alleen vraag ik me nu toch stevig af of Sjimmie wel geschikt is voor partner... volgens mij komt Nikki stevig te kort bij hem!
Ik heb vier valkjes los in de blokhut, zodat ze een tijdje lekker kunnen vliegen en spelen.... Pukkie, het witmasker mannetje van Monica, is dan aan het fluiten voor Nikki en rent achter haar aan.....  Sjimmie komt er niet eens uit... die hangt alleen maar met zijn kop in de voerbak  ::)
Dan biedt Nikki haar koppie aan Noortje aan, en zij gaan dan kroelen... Doet Nikki dat bij sjimmie, dan rent ie óf weg, of hij geeft haar een pik op zijn kop.... wat een sukkel die Sjimmie... maar goed, hopelijk is het veel te vroeg om deze conclusie te trekken en groeien ze nog wel naar elkaar toe... sjimmie doet namelijk ook geen poging om Nikki te versieren met zijn fluitjes... hij zit maar een beetje als een saaie sul op de stok  :(

Noortje en Pukkie, zitten ook in de blokhut, maar als Jindi en Jipp uit de voliere gaan voor een blok, kunnen zij in principe in de voliere, Jipp vond zijn zusje Noortje nogal charmant en was al druk met haar aan het flirten en nu Noortje dus apart zit met Pukkie, richt Jipp zijn peilen weer af op Jindi wat ook goed geaccepteerd wordt  ;D

Sari en Shauny zitten binnen en ik heb mijn oog goed op Shauny gericht!

Gisteravond na de laatste pap woog hij 77 gram, vanmorgen was hij weer teruggezakt naar 64 gram.
Natuurlijk veel te weinig, maar hij was wel 2 gram zwaarder dan gistermorgen dus dat is toch positief!
Hij doet het verder ook heel goed, hij is dikke vriendjes met de papspuit en rent er als een dolle stier achteraan als ie m ziet... Je ziet inderdaad dat Sari zijn voorbeeld is, gaat Sari eten, dan komt hij er ook aan om te eten, dus dat is fijn!

De valkjes in de voliere doen het goed!
Afgelopen week lag er een ei op de grond, helemaal intact dus die is ook gelegd op de grond anders zat er wel een deukje in... nu weet ik alleen niet WIE hem gelegd heeft, dus heb ik m weggegooid... ik verwacht dat Sari hem heeft gelegd, want die wipwapte nog aardig met Tibeau, maar heb de dagen erna geen ei weer gevonden dus ik weet het ook nie meer... Omdat moeder Tara nu bij zoon Jipp in de voliere zit, zit er natuurlijk ook een kans in dat het ei van hun was, al is die kans wel erg klein, maar je weet maar nooit, daarom heb ik met mezelf afgesproken sowieso geen eitjes te houden die gelegd worden in de voliere, dit om inteelt te voorkomen...

Gerda en Johan....... de tortelduifjes zijn ook een nestje aan het maken en Gerda zit al aardig te broeden op niks nog, maar ze zijn er erg druk mee... Nu hebben ze zo'n mooi huisje gekregen wat in de voliere hangt, met broedblok erbij aan... gaan ze op het plankje voor de ingang van het huisje een nestje bouwen...
Ik laat ze hun gang maar gaan, maar dit gaat m niet worden.... want de andere vogels bemoeien zich er ook mee natuurlijk!!

De twee kakariki's Kiwi en Kerrie...... doen ook bijna alles samen... lach me nog steeds rot om die beestje... hoe ze eten (met de pootjes, ze houden alles in de pootjes en dan eten ze)... hoe ze klimmen ( heel snel en ze gebruiken hun snavel niet eens) .... en het geluid dat ze maken... ze zijn enorm leuk... Kerrie is de kwiekste van de twee, Kiwi is de slaapkop, die moet je ook niet storen voor negen uur want dan slaapt meneer nog!!

De kwarteltjes........ doen het ook leuk, zijn alle vier de hele dag bij elkaar en verliezen elkaar ook niet uit het oog.

Ik heb foto's gemaakt die zal ik vandaag even uploaden en plaatsen... en ik heb nog steeds het nieuwtje... maar die maak ik even bekend in een volgend berichtje!

Tot zo!!

*Manon*

Zoals ik al eerder in een berichtje schreef...
Is het akelig stil zonder vogels in huis... ik heb altijd huisdieren gehad, toen ik 4 jaar werd kreeg ik een kanarie, we hadden een hond in huis en een parkiet, ik heb een hamster gehad, cavia's en een konijn dus altijd veel dieren...

toen ik ging samenwonen hebben we twee perzische katten gekocht en later een hond.

toen ik ging samenwonen met Hans, had ik mijn katjes nog, Hans is geen kattenmens en baalde er stevig van dat zijn mooie blousen helemaal onder de haren zat... de katjes verhuisden naar mijn broer die erover zat te denken een kat te nemen.... en daar wonen ze nog steeds, ze zijn ondertussen 14 en 13 jaar oud!

Maar goed, niet raar dus dat ik het nu oersaai vind zonder dier in huis!
En misschien moet ik er wel aan wennen, maar wil ik dat?
Nope dat wil ik niet....
Ik heb, voor dat de voliere kwam gezegd, twee valkjes binnen te willen houden, maar zoals ik eerder zei werkt dat niet, omdat de valkjes binnen, de valkjes buiten horen en dus lekker tegen elkaar gaan aanschreeuwen...

Gedacht aan een grijze roodstaart... vind ze zo mooi... maar ik vraag me af of dat een optie is hier, ik heb totaal geen verstand van die beestjes en het is wel iets waar je goed over moet nadenken, omdat je juist zo'n vogel niet zo maar even neemt....

Ja en omdat ik mijn hart toch wel een beetje verloren heb aan een bepaald soort huisdier...  :P komen die dus hier te wonen...
Zondag ga ik dus Liza ophalen en tzt komt er nog een vriendje bij voor haar!

Ze gaan David & Liza heten.. vernoemd naar de kabouters David & Liza van Rien Poortvliet... dit boek las ik vroeger altijd bij mijn opa en oma en ik was gefacineerd door wat er allemaal in stond... en daarom voelt het voor mij toch wel speciaal deze namen omdat het eigenlijk een herinnering aan mijn opa en oma is, waar ik vroeger zo graag was!

Nou sentimenteler dan dit gaat het niet worden, dus kom maar weer tevoorschijn

Dan nu de foto's..............................................

Liza

Liza is een bonte cinnamon kakariki, ze is bijna 4 weken oud en ik zal haar dus gaan pappen.
Ik ga dus binnenkort ook op zoek naar een vriendje voor haar, die dan David gaat heten....  ;)

Leuk niews???

Liefs Manon

♪ Marlies

Leuk, een tamme kakariki voor binnen. :D

Ik zat eerst te denken aan een hondje. :P

Larissa

Hey Manon

Dat is zekers leuk nieuws.....goed ook te horen dat alle vogeltjes het buiten zo goed doen.....

En hoop dat Shauny gauw goed aan komt.....

X van af deze kant

groetjes

Sally

Hoi hoi,

Shauny is echt prachtig! Hoe oud is hij nu eigenlijk?
Fijn dat Sari zijn grote voorbeeld is om te gaan eten. :)

Leuk je nieuwtje!
Toch nog gevogelte binnen. :P Ben je niet bang dat de Kakari's naar buiten gaan roepen?

smiley

Hallo Manon

Wat een poepie zeg !! die kleine Lisa  ;D
Ze zijn zo schattig en dan dat geluid wat ze maken ,zo lief !!!
Geniet maar lekker van dit kleine schatje  :-* :-*
Maar ik vind Shauny ook een erg mooi valkje dus dat is dubbel genieten van je pappers  ;) ;)

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Creatura

Hey Manon,

Leuk is Liza!!!! Nog echt een babietje he :-*
Ah, dus dan heb je straks twee tamme kakariki's. Da's wel leuk he, als ze tam zijn ;) :D Gefeliciteerd met haar!

Ben benieuwd hoe David gaat worden hoor ;)

O ja, Daan heeft vandaag weer een grote stap gezet, want ik mocht hem voor het eerst kroelen ;D :-* En nu kan ie er ook geen genoeg meer van krijgen, hihi ;)

xx Renske

Creatura

Ow, ik vergeet helemaal wat over Shauny te zeggen ::)

Hij is PRACHTIG!! ;D ;D ;D ;D

Echt een supermooi kereltje!!! :D

*Manon*

Citaat van: Creatura op 17 mei 2010, 00:08:18

Ben benieuwd hoe David gaat worden hoor ;)

Ik weet al hoe David is  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Hoi hoi,

Gisteren verjaardag van de man van mijn moeder gehad en mijn broer en ik hebben Lisa opgehaald in Mariahout..

Een aantal kakariki's had ze in een grote bak zitten en terwijl zij mij Lisa liet zien, kwam er een hele leuke kakariki op mij afgestapt en ik mocht hem op zijn koppie kriebelen... op mijn opmerking wat een leukerd dat was, zei Maria dat hij was gereserveerd, maar dat de mensen niet waren komen opdagen!
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) * zwijmelt weg bij dit fijne antwoord*
En mijn vraag of het een mannetje was, werd bevestigd.... jaaaaaa toen ben ik natuurlijk voor het bijltje gegaan he..  ;D ;D ;D Dus David was al geboren voor ik er erg in had  ;)
Ik had al bedacht dat ik zowieso weer bij Maria een kakariki zou gaan reserveren, dus dit bespaarde mij een ritje naar Mariahout  ;D

Dus David en Lisa is een feit, ze doen het ook hardstikke leuk, vanmorgen had ik ze in een bakje gezet en ben ze gaan pappen.... toen David er genoeg van had, sprong ie op tafel, stoof op de grond en ging achter het gordijn zitten pitten.... hahaha... even vergeten hoe druk ze ook weer waren, maar ik geniet er enorm van... wat een leukerdjes... en dan het geluid als ze honger hebben... het lijkt op een baby die lacht...

Natuurlijk heb ik wat fotootjes gemaakt

De rest komt straks, plaats ik direct de fotootjes van de valkjes!!

Met Shauny gaat het beter, maar hij staat bij de rest in de blokhut..... het was niet meer om aan te horen!!!
Steeds als hij mij zag, ging hij bedelen... en omdat ik hier geen deur heb waar hij achter kan staan.... bleef hij maar bleren en vergat eigenlijk zelf daardoor te eten!

Nu hoop ik dat hij wat rust krijgt en ik eigenlijk ook  ;)
Eén voordeel, ik ben erg veel in de blokhut te vinden, dus aandacht te kort krijgt hij zeker niet  :D

Hij is nu 4 gram aangekomen sinds de ochtend dat ik hem voor het eerst gewogen heb... het is nog niet veel, maar meneer vertikt om zelf te eten, maar toch is dit dan positief  ;D ;D ;D

Saar

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten !!  ;D
Ze zijn leuk !!!  :D
Ben ook wel benieuwd hoe tam ze worden.
Aangezien het hele bewegelijke vogels zijn....  ;) ;D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

wat een schatjessss..leuk dat je ze eerst nog zelf papt.

gr gerdy