Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

smiley

Hallo Manon

Ik volg al een paar dagen het verhaal over Nemo !!!
Op 14 feb is bij mij een donsje geboren die op de leeftijd van 7 dagen ook maar 9 gram woog !! hij was de 6e in het nest.
Het liep dus erg achter ,ik kreeg hier op het forum het advies om hem s'morgens als zijn krop nog leeg was hem 1ml pap te geven .
en het verder aan de ouders over te laten .
Hij groeide niet goed en daardoor kon hij het aangeboden voer van pa en ma niet zo goed verteren ,want zijn broertjes en zusjes groeiden wel goed .
En kregen daarom ook al voer dat iets grover was ,door de pap kreeg hij ook voldoende bouwstoffen binnen en kon het voer toen wel aan .
Ik zeg niet dat jij dit ook moet doen maar het advies hier op het forum heeft mijn kleintje het leven gered ...
En ik ben blij dat ik hem die kans ook kon geven ..
Dit ventje is uitgegroeid tot een mooi en pittig mannetje dat nu 98 gram weegt en van de achterstand is niets meer te merken !!!

Groetjes Conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

☺ Pita ☺

Mooi zo dat de pleegouders zo goed voeren!!
Gaat het mss toch nog goed komen :D

*Manon*

Citaat van: Caroline op 22 april 2010, 15:24:29
Goed zo!!!!

Die verdient toch een kans?? ???

Het vieze poepje is waarschijnlijk de rotzooi die het gisteren nog in zijn kropje had zitten op de foto's.

Ik heb er een goed gevoel over, ik denk dat hij, zoals ik al schreef, gewoon even moest bij komen van alles wat het had meegemaakt en vanaf nu een doostart gaat maken.

Dikke kus voor Nemo en eentje voor jou die hem deze kans heeft gegeven oooh enne een kroel van Nikki.  ;)


Ja zoals hij er nu bij zit en laat zien dat hij aankomt verdient hij zeker een kans, maar zoals het gisteren ging vond ik het niet acceptabel om door te 'modderen' maar tis altijd zo van waar trek je de grens!

Ik heb nu ook alle vertrouwen dat Larissa over een tijdje een gezond valkje terug krijgt  :-*

Larissa

Citaat van: *Manon* op 22 april 2010, 15:58:27
Citaat van: Caroline op 22 april 2010, 15:24:29
Goed zo!!!!

Die verdient toch een kans?? ???

Het vieze poepje is waarschijnlijk de rotzooi die het gisteren nog in zijn kropje had zitten op de foto's.

Ik heb er een goed gevoel over, ik denk dat hij, zoals ik al schreef, gewoon even moest bij komen van alles wat het had meegemaakt en vanaf nu een doostart gaat maken.

Dikke kus voor Nemo en eentje voor jou die hem deze kans heeft gegeven oooh enne een kroel van Nikki.  ;)


Ja zoals hij er nu bij zit en laat zien dat hij aankomt verdient hij zeker een kans, maar zoals het gisteren ging vond ik het niet acceptabel om door te 'modderen' maar tis altijd zo van waar trek je de grens!

Ik heb nu ook alle vertrouwen dat Larissa over een tijdje een gezond valkje terug krijgt  :-*



Zekers verdient ons vechtertje Nemo nu  een kans en een dikke ook.....maar het is net wat Manon al aangaf waar trek je de grens...voor dat het lijden wordt voor Nemo

Op naar het volgende weeg uurtje  ;)

groetjes Larissa

♪ Marlies

Ik zou het zeker nog een paar dagen aankijken.
Vooral nu hij toch aan het aankomen is. :D

Ook ik heb hier wel eens een valkje gehad waarvan je in het nest al kon zien dat hij achter bleef in groei. :-\
Deze heb ik toen niet bijgepapt en het helemaal aan de ouders overgelaten.
Een paar weken na het uitvliegen zag ik geen verschil meer in grootte tegenover z'n broertjes en zusjes. :D
Dus misschien komt het met Nemo ook nog goed.

Wat de pootjes betreft, misschien kun je er een foto van plaatsen zodat we kunnen zien hoe het erbij staat.
Misschien valt het wel mee, jonge valkjes kunnen af en toe zo raar op de pootjes staan. ::)

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

@Larissa,niet teveel stilstaan bij het lijden van bv. Nemo.
Lijden kan je niet voorkomen.
Zie je dat bv. Nemo lijdt,dan kan er alsnog ingegrepen worden en de lijdensweg verkorten.  :-\
Ik heb echt het gevoel dat het helemaal goed gaat komen met de kleine Nemo.  :D
Ben benieuwd naar de foto's.  ;)

Manon,alleen nu hoop ik niet dat je dalijk op een volgend probleem stuit.
Er zit nml een kans in dat Z&Z hun eigen donsjes als die komen,dalijk wel iets sneller wat groffer voer gaan geven.
Want kleine Nemo is al een paar dagen ouder en krijgt eerdaags groffer voer gevoerd,denk ik.  ::)
Wanneer gaan deze eitjes eigenlijk uitkomen ?

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Larissa

Hoi Yvon

Nee dat had Manon mij ook al gezegt moest positief blijven denken dat doe ik nu ook wel....en ja daar heb je wel gelijk in als Nemo zou lijden dan kun je nog vroeg genoeg in grijpen
Nu op naar de foto's

Ik weet van Manon dat vrijdag het eerste eitje geloof ik uit moest komen......als ik het goed heb hoor

GRoetjes Larissa

*Manon*

Hoi hoi,

Ben weer thuis!

Monica van het forum belde mij gisteravond op en ik heb een heel lief aanbod gekregen van haar!
ze vroeg mij of ik haar 3 tamme valkjes wilde ophalen om bij mij te herplaatsen.
Monica woont in Enschede, dus lekker dicht bij en natuurlijk wou ik haar valkjes opvangen, ik heb momenteel nog plek over in de voliere.

Ik zou ze a.s zaterdag ophalen, maar door omstandigheden werd het dus vanavond dus ben ik in de auto gesprongen rinchting Enschede. Het ging om Attila, het valkje van met het scheve pootje van Marlies, het kleine geparelde witmasker mannetje, alleen weet ik nie of die al een naam had  ??? en het cinnamon bleekmaskertje wat vorig jaar bij Monica is geboren en waar ik de naam ook nie van weet...

De kooi waarin ze zaten mocht mee, speeltjes mocht mee, kortom ik ben gruwelijk verwend door Monica!

Morgen maak ik even fotoootjes van de drie!
Het geparelde witmasker mannetje heb ik al mogen kroelen... wat een poepie!!

Monica, ik wil je nogmaals heel hartelijk bedanken en je valkjes zullen alle goede zorg krijgen die in mijn macht ligt om ze te geven.
Mochten jullie in de buurt zijn, zijn jullie hier van harte welkom!
En ik wil je ook bedanken voor de mooie valkjes, dit ga ik zeker met je goedmaken ook al wil je dat niet  :P het was nu een beetje kort dag om iets origineels te bedenken maar dat komt zeker goed  :-*
Bedankt voor je gastvrijheid en ik wens je heel erg veel beterschap toe  :-* :-* :-*

Ja en dan weer terug bij Nemo  ;D Ik ga hem zo wegen, ben heel benieuwd...

En inderdaad Yvon, over dat probleem met te grof voer loop ik ook al heel de dag te denken.... hoe kan ik dat het beste aanpakken? want de kans dat ze direct grof voeren zit er dik in!
Nu mijn donsje 4 dood is, komt donsje 5 volgens de planning zondag pas als het al niet later is...  :-\

Ik ga nemo even wegen... totzo  ;D



Caroline

Jeetje, wat een mooi gebaar van Monica .... ik voel ook dat er een vervelende reden achter zit.  :-\

Heel veel sterkte en beterschap, Monica.  :-*

Manon, geniet lekker van dit geschenk.  :D

Ik ben erg benieuwd naar je update over Nemo.

Het grof voeren heb ik ook al aangedacht, dit is wel op te lossen door de ouders eerst licht verteerbaar voer te geven en als de jongen gevoerd zijn pas de bakken vullen met zaad. Zo deed ik het de laatste keren zij grote leeftijdverschillen, resent nog bij Chili en dit werkt goed.  :)

Sterkte morgen in het ziekenhuis met Jael.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kimm

inderdaad een mooi gebaar van monica. lijkt mij erg moeilijk om te doen, maar ik vind het voor jou manon een hele eer ;)
ze komen helemaal goed terecht bij jou.  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi Carolien en Kim,

Het is erg dubbel dat de valkjes van Monica hier zijn, maar ik doe dat met alle liefde en zij kan ze volgen op het forum en dat is toch wel erg fijn als je dan je valkjes weg moet doen... ik weet helaas zelf hoe dat voelt  :-\

Nemo doet het goed.... 10 gram  :o :o :o
Er zat nog wel wat lucht in de krop, maar weer veel minder dan gisteren!

Goede tip Carolien van het voer voor de donsjes... ga ik zeker doen!! Ben ook blij dat het op te lossen valt en niet dat mijn eigen donsjes straks problemen krijgen door het één en ander!

Maar Nemo gaat als de vliegende keeper momenteel en dat is onze grootste zorg voor nu!

Fotootjes van hem komen eraan  ;D


Larissa

 ;D ;D ;D ;D ;D

Helemaal geweldig dit nieuws dat onze dappere Nemo het zo goed dankzij de goede zorgen van Z en Z en Manon  :-*

Kijk vol verwachting uit naar de foto'tjes
Onwijs bedankt Manon voor je goede zorgen en alle hulp

Dikke kus voor Z en Z en jou     :-* :-*
groetjes Larissa

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Fotootjes van Nemo, niet de beste kwaliteit savonds, maar goed genoeg om te kunnen zien hoe zijn pootjes staan... ze staan iets naar binnen gedraaid, maar goed hij doet het verder prima nu  ;D















Hoe vinden jullie dat het kropje eruit ziet?