Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Kimm

mijn duimen draaien ook voor jullie manon en larissa!
jullie doen al zo jullie best :D

kom op lieve nemo!  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

mijn duimen draaien hier ook..meiden jullie zijn toppertjes.

liefs gerdy

*Manon*

De gewichtjes van Nemo

20 april : 15.00  7 gram
21 april  : 8.30  7 gram
            : 12.00 7 gram
            : 17.00  6 gram
            : 22.00 6 gram

Vanmiddag om 17.00 uur heb ik Nemo gewogen nadat hij was gevoerd.
Hij woog 6 gram, dus hij was 1 gram afgevallen.
Toch zat er minder lucht in de krop en er zat meer voer in.
De donkere zaadjes die ik vanmorgen nog in zijn kropje zag, waren vanmiddag verdwenen, wat mij lijkt dat ze toch verteerd zijn en dat de spijsvertering inderdaad, zoals Caroline al zei, wel werkt en dat is en blijft toch positief hé!

Zazcha en Zaura houden kleine Nemo lekker warm en ik ben zo trots op dit koppel die het zo goed oppakt.
Nemo is zo'n klein dapper ding, hij heeft mijn hartje al helemaal gestolen, jeetje, hoe fier hij met zijn koppie rechtop zit. Ik hoop dat hij vanavond in ieder geval weer 7 gram is zodat we weer een stijgende lijn hebben... ook al zijn we er waarschijnlijk nog lang niet, hij is toch heel erg levendig als hij op mijn hand zit om gewogen te worden, of is dat donsjes eigen?

Toch zie ik het nog steeds als positief dat hij niet zuur ruikt uit zijn bekje, zijn poepjes ook niet zuur ruiken, hij wit poept ipv zwart en dat hij toch zijn eten verteerd... het is niet goed dat hij lucht in zijn krop heeft en afvalt...
Om 20.45 uur heeft Hans na het voeren (ik was aan het werk), Nemo ontdaan van zijn lucht in het kropje.... Ja ja jullie lezen het goed, mijn mannetje, die de valkjes heriemakers vind, rotzooischoppers, schreeuwers en er niets van moet weten...... zegt hij....... ::)  haalt zomaar vanavond Nemo uit het blok en gaat hem van zijn lucht ontdoen..... jeetje ik weet niet wat ik meemaak!!!!! :o :o
Daarna hebben ze Nemo weer gevoerd en net toen ik ging kijken, zat er ook na het voeren, nog geen lucht!!
Vanavond om 22.00 uur heb ik Nemo weer gewogen, maar hij weegt helaas nog steeds 6 gram.
Onze hoop is nu gevestigd op dat de lucht wegblijft en Nemo mooi kan groeien...
het kropje was weer wat leger dan vanmiddag, dus het verteerd wel lijkt me dan....
Morgen is er weer een dag, ik hoop voor Nemo een goede
Nogmaals bedankt voor alle tips, adviezen, meedenken en meeleven....

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Ach die kleine Nemo, ik hoop van harte dat hij groot en sterk mag worden.

Ik vind het echt top dat jij zo je best doet om dit kleintje een kans te geven. Super!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Larissa

Hey Manon

Wat fijn om te lezen dat jou Hans Nemo heeft geholpen om van het lucht af te komen....
Ik ben zeer verheugd te lezen dat hij ditmaal geen lucht meer in de krob heeft na het voeren....nee ik juig nie te vroeg maar vindt dat al heel wat.
Ik hoop dat hij nu ook wat aankomt zodat we (jullie) de stijgende lijn te pakken krijgen.
Vindt het nog steeds een wonder hoe makkelijk Z & Z Nemo geaccepteerd hebben en zo hun best doen voor Nemo...
En ik vindt het zeker positief dat alles goed lijkt te werken voor zover en dat hij ook nog nie zuur ruikt of wat dan ook

En laten we hopen dat voor Nemo morgen een top dag wordt

:-*

christa

ha manon

sommige grote kerels hebben hebben een klein hartje!! 8)

maar ik hoop voor jullie dat hij erdoor komt maar mocht het niet zo zijn heb je alles gedaan wat je kon!!

succes en een dikke kus christa en k en k :-*

Kimm

haha de wonderen zijn de wereld nog niet uit  ;D

fijn dat het goed gaat. het heeft denk ik even wat tijd nodig hoor.
ik hoop morgen op een goede dag voor nemo.

slaap lekker,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Een stabiel gewicht is beter dan afvallen,bij donsjes dan.  ;) :D
Ik ga keihard meeduimen en hopen dat de lucht nu weg blijft.
Mannen hebben echt meer gevoel voor dieren dan wij vrouwen denken.  ;) ;D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sally

Hoi Manon,

Wat leuk dat je dit doet voor Nemo!

Ik duim dat hij er door mag komen, aan jullie en de pleegouders van Nemo zal het in ieder geval niet liggen..

:-*

Sjet

 Hallo Lieve allemaal .
ik zet  hier even wat in het boekje  niet omdat Manon mijn
Dochter is ?  maar voor de gemakkelijkheid .
ik  wil jullie  alle Leden van dit Forum  even in het zonnetje
zetten  . ik heb  zelf  twee  grasparkietjes en ben hier ook
wel lid onder andere dieren  maar.. schrijf  niet zo veel
eigenlijk.  maar lees hier nu op moment  weer ? nu Manon 
Nemo onder haar hoede heeft .  maar wat ik zeggen wil is dit
ik vind dit een  Prachtig  Forum  zoals jullie hier voor elkaar
klaar staan als het nodig is  en hoe jullie   elkaar helpen  .
jullie krijgen van mij allemaal een dikke  10  met een Griffel .
ik vind het geweldig  zo als het er hier aan toe gaat .
blijf zo door gaan   mijn   complimenten voor jullie allemaal


Groetjes en liefs  Georgette

♪ Marlies

Ik heb je verhaal over Nemo wel gevolgd, maar nog niet gereageerd.

Top van je dat je Larissa hier mee wil helpen. :-*

Ik ben het zeker met Caroline eens dat het kropje z'n werk wel doet, wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken.

Misschien dat Z & Z wat rustiger voeren dan het koppeltje van Larissa.
Grote kans dat Nemo daarom ook wat rustiger is tijdens het voeren nu, en daardoor geen lucht meer binnen krijgt.

Laten we hopen dat het zo doorgaat.
M'n duimen draaien als een gek voor jullie.

En Hans, ja wat moet je daar nou van zeggen. ::)
Is dat nou de blanke pit onder de ruwe bolster ? :P


Succes !!!!!!!!!!! ;)

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi Manon..

Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe het nu met Nemo is..

gr gerdy

*Manon*

Hoi hoi!!

Tja hoe gaat het met Nemo....
Hij was vanmorgen na het voeren nog steeds 6 gram :-\ en hij is vandaag 6 daagjes oud!
De lucht in zijn kropje is na het voeren veel en veel minder tot bijna niks  :D
Zijn kropje was netjes leeg vanmorgen  :D
Maar dan rest ons nog de vraag... waarom komt ie niet aan in gewicht?

Vanmorgen zag ik, maar dat zag ik gisteren ook toen ik de foto's maakte en op de foto's zie je dat ook, dat hij zijn voetjes helemaal in elkaar trekt... is dit een vorm van achterstand nu al??

Hij ziet er echt nog uit als een friemel van 1 dag oud.... zo triest  :'(

Vanmorgen weer overleg gehad met Larissa, zij heeft de VA in Hellendoorn aan de telefoon gehad, en haar probleem met de poepjes van de ouders van Nemo voorgelegd die wit en waterig zijn... Nemo had gisteren hier ook een wit waterig flatsje... ik weet dat de poepjes van donsjes normaal wittig en stevig zijn, maar ik weet het aan de drukte van de avond ervoor, maar toen ik gisteravond van Larissa hoorde dat de ouders van Nemo dit ook hebben, gingen bij mij wel effe wat bellen rinkelen!! Wat zij heeft overlegt met de VA over haar eigen valkjes, mag ze zelf vertellen  ;)
Maar ze heeft het ook nog even over Nemo gehad en de VA denkt nu dat er toch iets erfelijks aan de hand is, omdat Nemo niet aankomt  :-\

Larissa heeft mij laten weten dat ze Nemo niet wil laten lijden... mocht hij er toch doorkomen, welke handicap(s) krijgt hij door deze enorme achterstand.... en is het dan een waardig leventje voor hem?

Ik respecteer deze keuze natuurlijk, al is het met mijn pijn in mijn hart, tuurlijk wil ik Nemo ook niet laten lijden, maar ik krijg weer hoop doordat er geen lucht meer in het kropje zit, maar goed, neemt niet weg dat hij niet aankomt  ;)

Ik heb met Larissa afgesproken dat als hij vanmiddag nog 6 gram weegt, zij Nemo vanavond komt halen om hem in te laten slapen  :'( :'( :'(

Vanmorgen toen ik Nemo gewogen heb en hem terug wou zetten in het blok, ben ik per ongeluk met mijn nagel tegen eitje 4 gekomen, die nu kapot is   %* :censuur$#^&%
Ik heb het eitje nog geschouwd een uurtje later en het beweegd nog wel daarbinnen, weet niet of het vlies kapot is, maar er zat wel bloed en vocht aan het eitje aan de buitenkant maar ik weet ook dat dit aan de binnenkant van het ei kan zitten, ik heb er een zwaar hoofd in dat dit donsje het gaat redden.... kan me zelf wel voor mijn kop slaan!!

Kunnen we deze dag nie gewoon overslaan  ???