Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi,

We zitten te wachten op de voliere, die zal zo arriveren  ;D ;D ;D

De jongen blijven heerlijk tam, en krijgen regelmatig vliegles  :D

Eten doen ze nog niet echt goed... af en toe gaan er eens wat zaadjes in, trosgierst eten ze ook wel, eivoer ook wel, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje...

En eigenlijk kun je ze dat ook niet kwalijk nemen... ze zijn nog geen 6 weken... dus ze zijn nog erg jong!

Candy lijkt het nog het beste te snappen van allemaal, want haar zie ik regelmatig op de voerbak zitten.

Nu zitten Calimero en Caja weer apart maar eten doen ze niet... ze gaan gewoon lekker slapen  ::) ::) dus dat schiet niet erg op, maar dat komt vast wel!!

Zo en nu ga ik even mijn huisje poetsen  ;D ;D ;D

amazingleeuwtje

Sopse Manon ;) Gaaf dat de volière komt kijk al uit naar de foto's.. Zeg je precies goed Manon de kleintje zijn nog jong maar begin naar zelfstandigheid is er ;D

Liefs Syl

Landiej

Ik ben ook al nieuwsgierig naar de foto's! Geeft mij weer inspiratie om verder te dromen op de voliere die ik misschien ooit eens ga krijgen ;)

Marian

Hey Manon,

Wat lees ik goed nieuws, wat super dat je buiten een voliere gaat zetten. GAAF!! :D
En misschien is hij nu al wel gearriveerd...
Heel veel plezier met opbouwen, en laat het voorjaar dan maar gauw komen..
Wil je al je valkjes dan buiten plaatsen?

En wat een mooie jongen heb je toch 8)

Alvast fijn weekend, groetjes Marian

*Manon*

4 maart 2010, 20:33:54 #3094 Last Edit: 4 maart 2010, 20:37:16 by *Manon*
Nou de voliere staat en hij is mooiiiiii!!!!!!

Vooral errug groot  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Morgen maak ik wat fotootjes ervan en ga ik m alvast wat inrichten  :D

Vanavond hebben we de kwarteltjes opgehaald... jeetje wat een ieniemienie vogeltjes zeg!!
We hebben 1 haan en 3 hennetjes.... Lodewijk de Haan en zijn 3 hennetjes.... Neeltje, Truus en Josefien  :D

Maak ik morgen ook fotootjes van  ;)

Nu heb ik nog wel even een vraag.... had hem ook al bij voeding geplaatst, maar wij hebben een bol conifeer.
En die stond op de plaats waar nu de voliere staat en hans heeft m dus omgezaagd zodat we er een soort van voederplank op konden schroeven. Maar nu weet ik niet of de stam van de bolconifeer giftig is...

Weet iemand dit?
Ik hoop het  :)

Met de jongen gaat het goed.
Heb vanmiddag de twee grootste trutten even aangepakt  :-X :-X
Vanmorgen wogen ze 88 (calimero) en 90 gram (caja)
Om 10.30 uur wogen ze nog hetzelfde en aangezien ze ook nog geen aanstalten maakten om eens te gaan eten... en ze natuurlijk op hun gezellige uurtjes bij pa en ma zaten te wachten, heb ik besloten om ze te pappen!
DWANGVOEDING!  ;D ;D ;D

Calimero vond het helemáál niks, ze is dan ook maar 2 gram aangekomen.... Caja ging beter en zij is dan ook 6 gram aangekomen... dus om half twaalf... ja ben bijna een uur bezig geweest  :-\ wogen ze 90 en 96 gram  ;)

Toen Calimero weer terug in de kooi zat begon ze toch zaadjes te eten... dit gedrag heb ik toendertijd met Billie ook gezien... na de pap gaan ze zaadjes eten  :D
En Calimero heeft toch best een tijdje gegeten en Caja volgde haar  ;D

Met als goed gevolg dat Calimero 2 1/2 uur later 2 gram is aangekomen, maar Caja 3 gram is afgevallen.... Calimero heeft dus toch goed gegeten, anders was zij ook afgevallen, maar zij was dus aangekomen.

Nu om 20.00 uur, is Calimero 1 gram afgevallen en Caja op hetzelfde gewicht blijven zitten..

Dus heel voorzichtig gebeurt er wel wat en dat is toch fijn om te weten.

Ik heb de dames vandaag ook niet bij pa en ma terug gezet.... misschien vanavond als ze evt te veel zijn afgevallen, maar dat verwacht ik niet eigenlijk.

Groetjes!!!

PS: al mijn valkjes gaan naar buiten... eerst wou ik er wat binnen houden, maar ik heb toch besloten om ze naar buiten te doen en er mogen steeds 1 of 2 koppels naar binnen voor een nestje, want dat blijf ik wel lekker binnen doen  :D :D :D

B87

Ik ben erg benieuwd naar de FOTO's!!!!!

Wat fijn dat het goed gaat met de valkjes. Ze zijn echt prachtig!! :-* Komen van hen ook nog nieuwe foto's? ;D

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

amazingleeuwtje

Ohhhhhh leuk Manon ik kijk helemaal uit naar jou volière ;D

Caroline

Hey .... joehoeeeee!!!!!  :P

Niet alleen maar genieten hè, ook foto's maken!!!!  ;D ;D

WIj willen ook meegenieten.   8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Foto's komen eraan dames.... enne... geduld is een schone zaak hoor  :P :P :P :P :P

B87

Maar wel een heel lastige zaak!
Calimero is gereserveerd zag ik he? ;D Krijgt een mooie naam!
Hoe is het met de andere valkjes? Allemaal al een huisje in zicht? ;D

*Manon*

Hoi hoi Britgith,

Ja alle jongen zijn voorzien van een huisje, Candy blijft hier wonen.
Mijn eerste eigen gekweekte albino meisje, had ik mezelf beloofd.... blijft hier  ;D

Over een weekje krijgen Zazcha en Zaura een blok... dus over een paar weekjes verwacht ik weer eitjes, want dit koppeltje is erg toe aan een nestje en aangezien hier ook heel mooie jongen uitkomen, heb ik er ook helemaal zin in  :D

Dan hier de fotootjes van de kwarteltjes  ;D ;D
Ze zijn nog een beetje schuw dus echt mooi zijn de fotootjes nie echt....

Josefien

Lodewijk de haan

Neeltje

De achterste is Truus

De voliere:

4x2 meter

Liefs Manon

amazingleeuwtje

Schitterend wat zal jij en vooral jou valkjes hiervan gaan genieten...  Gefeliciteerd Manon met het nieuwe onderkomen van jou  Twentse Valkjes :-*

Liefs Syl

patty_dordtse valkjes

5 maart 2010, 13:09:09 #3102 Last Edit: 5 maart 2010, 14:01:15 by Gerda
Super mooi  ;D ]
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Saar

Moooooooooooooi :o :o :o :o
Hoe groot is jouw achtertuin wel niet? :o :o :o
Of hoort dat stukje weiland op de achtergrond niet bij jouw tuin?
Groetjes Saar :-*

B87

Mooi hoor! En fijn dat ze allemaal een huisje hebben! ;D