28 maart 2024, 23:14:36

Legnood? Damn...

Gestart door aakab, 8 juni 2008, 21:17:42

« vorige - volgende »

aakab

Heb een 3 jaar oud popje was nu ongeveer 2 dagen dik zit. Vandaag werd het wel heel erg en bleef ze op de grond zitten. Ze heeft merk ik ook geen lust meer om weg te vliegen (ze is niet tam)..Ik heb net wat met de waterspuit olie gespoten op haar onderste..Ik zag wel wat voedsel achtig iets daar zitten dus het zou misschien ook niet verteerde voedsel kunnen zijn?

Heb net nog de dierenarts gebeld maar merk dat ze op de zondagavonden altijd zoiets hebben van man het is een vogel die dingen horen soms dood te gaan...:censuur!

Hoe groot is de kans dat ik morgenochtend een vitale vogeltje heb?...Hoe lang houden ze legnood vol?

Rianne

Legnood is gevaarlijk, het ei verstopt de cloaca, waardoor ontlasting er niet meer uit kan.
Als je haar vastpakt, en naar haar cloaca kijkt, zie je het ei dan zitten? Als je bang bent dat ze bijt, pak je haar kopje (op de wangvlek ongeveer) met 2 vingers vast, of pak je haar net onder de snavel.
Als je het ei ziet zitten, druppel er dan wat olie op en zet je valkje iets warmer. Dat zal met dit weer geen probleem zijn, het is hier onwijs benauwd.

Het is wel van belang dat het ei er zo gauw mogelijk uitgaat, het ene valkje overlijdt er sneller aan als het andere.

aakab


Kimm

heel veel sterkte... :'(  :'(  :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010