16 april 2024, 21:06:49

coco heeft slappe pootjes help

Gestart door sannie, 27 mei 2008, 18:55:02

« vorige - volgende »

sannie

hoi allemaal ik heb zondag een jong valkje opgehaald, zou bijna uit vliegen, (kan inmiddels beetje vliegen) maar nou viel me vooral op dat hij dus helemaal de pootjes niet gebruikt, hij schuift wat naar voren met de buik over de grond en met behulp van zijn snavel.
nu had ik al eens gekeken maar kan niks aan zijn pootjes zien, ik heb ook geprobeerd om hem op mijn vinger te zetten maar zijn pootjes houden mijn vinger niet vast, ik heb de vrouw gebeld van wie ik hem gekocht had maar die zei dat ze in het begin wel vaker alleen op de buik rusten maar na verloop van tijd wel de pootjes gaan gebruiken.
ik geloof dit niet echt want heb het zelf nog nooit meegemaakt.
wie weet wat dit kan zijn????? ???

Yvette

Ik zou toch even naar vogeldierenarts gaan met je valkje en dit kan echt niet goed zijn of hij moet een handicap hebben

Marit*

Staan de pootje ook wijd uit elkaar? Dus niet onder het lijfje, maar steken uit?

Mijn eerste gedachte is namenlijk spreidpootjes. Spreidpootjes kunnen ontstaan als de moeder te zwaar op de kleintjes ligt.

Dit zijn spreidpootjes bij een jong grasparkietje:


En zo word het opgelost (op een jonge leeftijd.):


Ook kan het zijn dat hij voor een deel verlamd is. Een bezoekje aan een goede vogelarts is het beste wat je kunt doen.

Lin

Kan inderdaad spreidpootjes zijn of rachitis. Rachitis is wel te behandelen voor een deel. Ik zou wel even naar de DA gaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sannie

bedankt voor de snelle reactie, ik zal morgen direct ff de DA bellen. had gehoopt dat zei gelijk had en dat het wel weer over gaat maar het is zo'n zielig gezicht

Lin

Je geeft dus handopfok? Is je valkje niet te slap komt ie wel genoeg aan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sannie

ja hij komt weg genoeg aan is verder ook niet slap, hij kan zelfs vliegen is verder wel levendig, heb vaker handopfok gedaan dus weet hoe het gaat.

♪ Marlies

Hoi Sannie, ;D

Dit is zeker niet normaal zoals de kweekster jou verteld. >:(

Ik heb dit een paar jaar geleden ook eens gehad. Na een telefoontje met dr. Feld zei hij dat het waarschijnlijk kalkgebrek was. Ik moest toen calcitad 50 halen en dat geven met wat vitamine.
Ik gaf toen deze valkjes ook pap en deed dan elke voeding ( 3 à 4 x per dag ) een druppel calcitad in het spuitje.
Donderdags ben ik er mee begonnen, en zondag avond ging de eerste al een beetje lopen. :D

Misschien even een tel. naar dr Feld.

Succes,
Marlies ;)

Lin

Wat Marlies zegt helpt goed ook tegen rachitis.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)