16 mei 2025, 18:27:04

Pájaro & Maori

Gestart door PM, 7 juni 2008, 18:25:41

« vorige - volgende »

PM

Haaj haaj
Eigelijk zou Maori vandaag komen, maar dan word nu vrijdag.Het leuke daarvan dan weer is dat Pájaro ook gelijk meekomt!!! ;D ;DNog even volhouden ahah
Het is ook wel weer een voordeel, want vandaag heb ik een nieuw bureau gekocht en moest daarvoor me kamer verbouwen, dat had ook wel wat stres opgeleverd denk ik :Pen had ik ook zoiets gehad dat ik de hele dag bij de kooi zit en van me kamer opruimen verder niks terecht komt haha.Dus nu is alles gewoon lekker klaar en kan ik vrijdag in alle rust de valkjes ontvangen   ;D :-*

Groetjes!! :-*
Groetjes van Kim & Livestock:
Pájaro & Maori  Jet & Bram  Lemon  Pip  Benji

Anke

Hoi,
Wat leuk dat ze nu vrijdag alletwee komen :)
Inderdaad handig dat je valkjes nu in alle rust aan hun nieuwe huisje kunnen wennen.
Nog maar heel even wachten....
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

PM

Haaj haaj ;D
Al even niet geschreven, heb even in alle rust me valkjes bewondert :D Ze zijn egt prachtig!! Het rare is alleen dat Maori al vaak is met mensen in contact is geweest en vastgehouden enzo, en Pájaro nog nooit, en die stapt al op m'n vinger en kan ik al op ze kopje aaien( waar meneer dan ook uitgebreid z'n hoofd voor naar beneden doet en z'n ogen dicht 8))Maori kijkt het allemaal rustig aan, maar zodra Pájaro dan wel erg uitgebreid op m'n hand zit te wassen word ze te nieuwschierig en dan moet ze er perse naast zitten, hahaha. Geweldig.Ik ben dus erg blij met de vorderingen, en dat al na 2 dagen!! heb het heel erg getroffen met deze 2 lieve valkjes.Nu zul je net zien dat ik NERGENS de Camera kan vinden, dus daar ga ik zo even naar op zoek.Foto's volgen dus haha
Groetjes, kim

Gerda

Wat een leuke namen heb je voor je valkje!
Grappig dat Pájaro (vogel) al zo snel aan je gewend is. En dat steekt elkaar snel aan hoor. Voor je het weet verdringen ze zich voor een kroeltje!

Een foto vinden we hier trouwens helemaal niet erg!  :D

Groetjes, Gerda

PM

Haaj haaj!:p nou ik heb even geprobeert foto's te nemen maar vooral maori was erg bang voor de camera dus neem er de volgende x rustig de tijd voor maar even een voorproefje:D

Pájaro. Heeft nog wel een beetje wit in z'n nek en kuif
Maori!!(L)

Met ze 2tjes

Zoals ik al zij, betere foto's zijn onder weg, ik wil ze niet opdringen en laten schrikken.

Vandaag heb ik Maori met veel gedult op me vinger laten zitten .. met veel aanmoedigend gefluit zat ze dan maar raar te kijken wat ze daar op zo'n roze stokje zat te doen. En dan maar snel terug naar der vriendje.

Pájaro hield ik vandaag voor de spiegel en hij schrok zich rot hahaha. Kroop gelijk in me nek, tussen me haar. Zat daarna nog eventjes aan me mascara te frunniken en vind t daarna wel weer mooi en vloog terug de kooi in. Kan ze vanaf gister nu wel allebij makkelijk op m'n vinger terug brengen naar de kooi. Dagt eerst ze niet uit de kooi te halen voordat ze goed tam waren, maar zo gaat t ook prima:)!! ze zijn allebij al wel een x tegen het raam aangevlogen, maar ze vliegen vrij voorzichtig dus dat was niet erg.( ging niet zo hard) nu ze doorhebben dat daar een raam zit landen ze op de vensterbank of op het klimtoestel.
Woehoe!:P

Groetjes kim

PM

Goedenmorgen  ;D
Weer even een paar fototjes, ze zijn nu gewend aan de camera.

Haha geweldig..even kijken of er bij de cavia's nog wat te halen valt :D

Maori met der schattige witte nageltjes en wondje tussen de neusdoppen van het raam-incident  ::)

Het gaat wel wat beter met Maori. Ze is niet meer bang voor de omgeving, wat ze eerst ook was. Ik neem ze nu omste beurt ook mee nar de wc, wat ik hier als tip had gezien :Pde eerste x fladderde ze de hele wc rond, om vervolgens aan een roostertje helemaal bovenin te gaan hangen.Heb even gewacht tot ze weer rustig was en kon er toen wel weer naar beneden halen op m'n vinger.Ook al zit ze dan op m'n vinger ( eigelijk omdat er niet zo veel anders is waar ze op kan gaan zitten :P) voel ik wel dat ze nog steeds gespannen is.Der kuif staat best overeind en der pootjes zitten zo strak om m'n vinger, je voel dan ook dat ze een beetje naar achter leunt, klaar om weg te vliegen. Het zijn kleine, maar we gaan steeds een stapje vooruit.Met Pájaro is het op de wc al helemaal geweldig, omdat hij hier niet word afgeleid door maori die constant naast hem ( of op, kan der niet zo veel schelen) moet zitten, dus zit ie lekker rustig op me vinger te wassen en mij is te bekijken..dan vraag je je wel af wat er door zo'n klein koppie heen gaat, als ie je zo zit aan te staren. Meestal word dat vervolgt op wat geknabbel aan m'n neus en gaat dan door zich zelf mooi te maken.Dan zet ik hem op m'n hoofd en loop ik terug naar m'n kamer, zonder dat ie wegvliegt.(gelijkvloers)

Op de foto zie je dat in dat ene stokje een paar gaatjes zitten, waar ik dus de trosgierst door heen steek.Maori zag Pájaro zitten en wilde er toch wel erg graag bij:p dus kwam mevrouw stapje voor stapje dichterbij vanaf het stokje en heel voorzichtig  op m'n hand, want God forbid dat je niet naast Pájaro zit, dat kan natuurlijk niet. ::) :P
Ze zijn erg aandoenlijk samen en ik geniet van ze :P

dat was het weer even

Dooeeeeg :-*

Anja

Hoi hoi,

Wat een knapperds zijn het zeg. Wat zul jij genieten van ze.
Is ze al een beetje bekomen van het incident?

Met veel geduld bereik je het meest. Succes ermee.

Enne van foto's kunnen we hier nooit geen genoeg krijgen hoor.

Groetejs Anja

PM

Haaj anja.

Ja gelukkig ging ze niet anders reageren dan voorheen.. ook niet toen ik der even pakte met m'n handen om te kijken hoe der  snavel er aan toe was.Ze stapte daarna gewoon nog op m'n vinger enzo.. ik moet zeggen dat ik daar best wel bang voor was.. maar niks aan de hand verder :D
Ja ik maak ook wel iets van 20 foto's per dag, maar dan hou ik er uiteindelijk maar 1 over die goed scherp is enzo:P dus ik zet af en toe wel weer nieuwe foto's er op.
Weet jij toevallig of alle albino's witte nagels hebben???
groetjes kim

Anja

Geen idee. Wacht dan kijk ik even bij mijn albino.

Je bedoeld doorzichtig zodat je het leven goed ziet(dat rode streepje zeg maar) Dat hebben idd albino's en lutino's.
Niks om je zorgen over te maken hoor.

Groetejs Anja

PM

Hahaha maakte me ook niet druk hoor, vond t alleen zo'n grappig gezicht.. 8) :P
Op dit moment speel ik filmpjes van valkparkieten af en Pájaro gaat helemaal los ;Dniet schreeuwen ofzo maar beetje die piepjes proberen na te doen. Gek ventje.
Gr kim

Anja

Geweldig is dat dan hè.

ik ga zo douchen met mijn viertal.

Groetejs Anja

PM

Okee ik ga ook maar is proberen om ze met de plantenspuit te besproeien, kijken hoe ze dat vinden..! Veel plezier alvast :D
Gr kim

Anja

Dank je wel. We hebben genoten. In mijn boekje kun je de foto's vinden.

Groetejs Anja

Gerda

Leuke foto's van je stel en fijn dat het zo goed gaat met het wennen.

Mijn valkjes vinden badderen ook lekker, meestal doen ze dat in hun grote drinkbak!
Maar ik nevel ze ook wel eens eens de doucheruimte.

De eerste keer dat ik Spikey op het aanrecht zag rollen in een plasje water dacht ik dat het een insult kreeg ofzo. Zo'n maf gezicht. Grisha en Nezumi houden van zacht nevelen, maar nu ze broeden nemen ze vaak een bad.

Als je ze wilt laten wennen aan badderen kun je een platte schaal (overschaaltje ofzo) of diep bord vullen met een laagje water (paar cm).
Als ze dat eng vinden kun je er wat slablaadjes inleggen die je goed nat hebt gemaakt (dus zonder water) zo nemen ze in de natuur in de dauw een bad.

Leuk dat je zoveel ontdekt bij je valkjes. Het zijn ook echt schatjes om te zien!

Liefs, Gerda

PM

Haaj Haaj.. heb op de speelplaats een overnschaal gezet:P Pájaro vond het erg interessant, had waarschijnlijk ook dorst, daarna durfde hij er in te stappen.Ik denk dat het water nog een beetje te diep was, want je zag wel dat ie wilde gaan rollen maar dat kon niet egt:p dus vandaag, water ondieper en ja hoor.,. ahaha wat een mooi gezicht is dat. Natuurlijk heb je op dat moment je camera niet in de aanslag... :( maar toen ik net even ging kijken bij  ze zag ik dat maori ook een nat buikje had, ze heeft het dus iig geprobeert.. ;D
Het gaat ook wel beter met der, heb een nieuw speeltje opgehangen aan men gordijn rails, dus kunnen ze lekker voor het raam zitten en spelen, en heel dapper( achter glas) de vogels roepen.Maori stapte perongeluk van het speeltje op mn hand,.. en het rare is ik kan met me hoofd dichtbij der enzo en zelfs aan der staart en rug aaien en dat is allemaal prima maar zodra ze dan die vinger voor zich heeft is het tog wel eng.. maar wat ik al zij het ze eeft t al een paar x gedaan dus.. en Pájaro lant af en toe op m'n hoofd./. lijkt wel of ze dan probeer te zeggen van wat doe jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiij nou.. :o dan zit ze naar hem te blehren als een idioot ahhaha .

Hier nog even de foto en dan vind ik het wel weer mooi voor vandaag ;) ;D  Groetjes!!