22 juli 2025, 00:08:00

Martha's kippekoppen....The end...

Gestart door Martha, 5 juni 2008, 15:57:16

« vorige - volgende »

Martha

Hey hoi Manon (en de rest natuurlijk),

Ik had er gister zo verschrikkelijk mijn buik van vol!
Het probleem is dat ik 's ochtends naar mijn werk ga en dat ik ze er dan niet meer uit wil laten...

Koekie begint met piepen omdat ze eruit wil en Patser gaat vrolijk mee zitten doen (niet dat hij er zozeer uit wil) en dan escaleert het van kwaad tot erger...
Donker maken helpt helemaal niets, jammer genoeg....

Maar ik heb gister met mijn vriend gesproken en besloten het toch nog even aan te zien...

Patser is zo mooi en ook best lief (als ie stil is  :P)....
Misschien wordt het beter zodra hij een vriendinnetje heeft en dat duurt natuurlijk ook niet zo lang meer...
Ook heb ik al besloten in de weekenden de kooi 's nachts weer open te zetten zodat ze er 's ochtends meteen uit kunnen klimmen...

Oezie heeft trouwens haar eerste eitje weer gelegd.
Ze is meteen weer super-broeds en zit 's nachts weer netjes in het blok!

Nou goed, ik denk dat ik maar gewoon oordopjes in moet doen, want negeren lukt vijf minuten en dan houdt het ook wel op.
Daar staat tegenover dat je toch ook weer heel veel plezier hebt van hun gezelschap....

Ik heb ook na zitten denken om ze te verhuizen naar de kamer beneden maar dat lijkt me ook zo ongezellig, misschien moet ik daar dan nog maar eens beter over nadenken....

Nou ja, ik zal weer wat doen, ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Martha

Zo, daar waren we weer...

Oezie heeft al twee eitjes voor de tweede ronde gelegd en vandaag moet het derde eitje komen.
Ze is erg dik maar meestal lagen de eitjes er al als ik om kwart over vijf thuis kwam uit het werk...
Ik zal haar even goed in de gaten houden...

De twee oudste piepies zijn zo nu en dan al uit het blok en klimmen er zelf ook weer in dus dat gaat supersnel!
Ik heb al wat fijn parkietvoer onderin de kooi gelegd dus hoop dat ze daar snel wat mee gaan proberen, want alleen zaagsel is helemaal niet lekker!!!!

Hieronder een paar foto's... ik kan ze maar niet uit elkaar houden, de kleinsten trekken al zo snel bij dat ik het verschil al bijna niet meer zie  :P

Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Ach, wat een grote valkjes alweer.

Lieve smoetjes.  :-*

Fijne zondag.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

15 maart 2009, 09:19:21 #198 Last Edit: 15 maart 2009, 09:27:06 by Martha
Dankjewel Caroline,

Jij ook een fijne zondag!

Oezie is haar derde eitje kwijt, ze heeft hem gelanceerd van de schommel...
Ze had het er zo moeilijk mee dat ik haar maar even los heb laten fladderen (gelezen op het forum) en na een half uurtje hoorde ik ineens een harde *plof*...
Het was een beetje een vervormd eitje, het klopte niet helemaal...
Ik houd haar vandaag maar even uit de broedkooi, lekker aan de stamppot andijvie, eivoer, trosgierst en geweekt brood...
Die kleine dondertjes vragen zoveel van Oezie en Dodo, het is eigenlijk de hele dag etenstijd!!!
Ze zat zich lekker te poetsen op mijn hoofd maar bij nader inzien heb ik haar toch maar even verplaatst....zo'n broed-plakkaat achter mijn bril lijkt me niet zo'n goed idee  :P :-X

Nog even over de mutatie van de donsjes, klopt het dat ik veel aan de snaveltjes en pootjes kan zien?
Dodo en Kobus (wildkleur en witmasker) hebben donkere pootjes & snaveltjes en Koekie en Patser (beide cinnamon) hebben lichtere pootjes...

Iedereen nog een fijne zondag, wij genieten er hier - ondanks het toch-niet-zo-mooie weer - ook nog even van...

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Martha

19 maart 2009, 10:22:39 #199 Last Edit: 19 maart 2009, 10:24:11 by Martha
Vannacht hebben de twee oudste Piepies op de stok geslapen én dat met het licht uit!!!!
Vanochtend aangekomen kwamen de overige twee piepies ook uit het blok en ik geloof dat ze nu standaard op de bodem van de kooi bivakkeren!

Oezie zit 's nachts weer op het nest, het derde ei (4-1 kapot ei) is gelegd, gister had er nog één moeten komen maar zo te zien was dit het voor deze ronde...
Ze heeft geen dikke buik of wipstaart meer...

Volgende week gaan we een nieuwe kooi bestellen!
Dezelfde als we nu al hebben staan, uitbreiding dus!!!!!
Daar gaan dan de Piepies in als ze zelfstandig zijn zodat Oezie en Dodo lekker in alle rust hun volgende nestje op kunnen voeden.

Drie van de vier kippetjes hebben - waarschijnlijk - al  een nieuw huis, één bij een vriend van ons, één bij een vriend van een kennis van ons en één bij de vriend van mijn schoonzus!!!!
En wij houden natuurlijk zelf ook een popje (als die erbij zit)...

Wat gaat het hard zeg!
Het zal wel even moeilijk worden, ze zijn zoooo lief!!!

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Wat gaat het snel hè .... en allemaal een fijn adresje, dat is helemaal super natuurlijk.

Geniet er maar lekker van ... voor je het weet zijn ze naar hun nieuwe baasjes.  ;)

Groetjes

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Martha

Wat een schatjes zijn het zeg, en allemaal een huisje, dat is heel fijn vooral omdat ze allemaal in de 'buurt' blijven, kun je ze nog eens terug zien... leuk leuk...

Liefs Manon

Martha

Hey hallo!

De nieuwe kooi is afgeleverd!
We gaan 'm vanavond in elkaar zetten en dan proberen de twee oudste piepies te verhuizen....
Volgens mij zijn ze - zo goed als - zelfstandig, het schooien bij Paps en Mams blijft natuurlijk het makkelijkst maar zelf scharrelen in de bakjes is ook errug leuk!!!

Als het goed is komen de volgende jongen begin volgende week al, de twee jongsten zitten nog wel vaak in het blok; is dat geen probleem?

Kortom, weer allemaal vragen!
Nou goed, eerst de kooi maar in elkaar, de takken zijn al bij elkaar gezocht dus we kunnen ook meteen inrichten!

Vanavond later volgen er foto's van de nieuwe villa...

Oh wat gaat de tijd langzaam als je ergens zin in hebt!!!!

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Ben heel erg benieuwd naar de foto's en de kooi uiteraard!!!!  ::)

Fijn weekend!!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi , ik ben ook al benieuwd naar de foto's van de nieuwe kooi.
Wat fijjn dat je een goed adresje hebt gevonden voor de jonkies! Grtjs Ann

Martha

Hey hallo,

Nog even geen nieuwe foto's voor de kooi, ik ben er nog niet aan toe gekomen maar ik zal vanavond proberen wat tijd vrij te maken.

De vier piepies zijn over, het wegen lukt niet zo goed, ze vliegen telkens weer weg....ja je leest het goed, ze hebben ontdekt dat ze vleugels hebben!!!
Dodo was van de week "ontsnapt" en wou zoooo graag bij zijn kindjes in de kooi kijken, omdat ie zoooo tam is (níet dus) heb ik het deurtje open gezet zodat hij er in kon klimmen....je raadt het al, als er een schaapje over de dam is volgen er nóg drie!
Alle vier vlogen ze als helikopters om mijn oren, probeer ze dan maar weer eens netjes op te laten stappen......
Ik heb ze maar even een uurtje met rust gelaten, Dodo hield een oogje in het zeil en toen heb ik ze netjes weer in hun kooi geparkeerd!

Maar goed, weer even over de groei; ze groeien goed, voelen mooi vol rond hun borstbeen dus zelfstandig eten gaat goed.
Ik betrapte één van de oudsten 's ochtends vroeg op een waterballet, hij probeerde zaadhulsjes uit het water te vissen en kwam tot de ontdekking dat water om te drinken is....zo'n leuk gezicht!

Ik zit nog te twijfelen welke ik zelf zal houden, de twee oudste zijn toch het leukst.... Er is één met een donker kopje en - lekker apart - één wit teentje, die heb ik dan ook 'wit teentje' gedoopt  (lekker origineel  :P) en één met een iets geler kopje die zo héérlijk brutaal uit zijn/haar oogjes kijkt....
Dus, moeilijk moeilijk, ik heb nog geen pats-gedrag gezien dus geslacht weet ik helaas nog niet, dat zou het wel wat makkelijker maken natuurlijk!

Het eerste donsje van de tweede ronde is helaas overleden  :'( dinsdagavond hoorde ik het eitje piepen en toen ik gisteren in het blok keek vond ik een eitje wat over de lengte half was uit gekomen en het donsje bewoog niet meer.... Je weet dat het kan gebeuren maar het blijft toch verdrietig.
Ik had me er best op verheugd....

Nou ja, ik hoop dat de andere eitjes nog wel goed uitkomen, ik had de tip gekregen om de volgende keer als ik het hoor piepen een gaatje in de luchtkamer te maken zodat het kleintje genoeg lucht krijgt en alvast een beginnetje heeft...
Wat zeggen jullie; bakers-praatjes of goed advies?

Goed, ik zal weer aan de slag, weer hoogst illegaal bezig nu (zit op mijn werk) ...

Groetjes Martha & de rest  ;)
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Jammer van het donsjes.  :'(

Een gaatje maken als je het hoort piepen zou ik NOOIT doen. Ik heb er nog nooit over gehoord maar als je per ongeluk een gaatje in het vlies prikt als het donsje de dooier nog niet tot zich heeft genomen, bloed het dood.  :'(

Vanaf de buitenkant is niet te zien op de dooier is opgenomen .... dus voor het donsje een levensgevaarlijke tip.  :-\

Succes!!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Tja,als een jong valkje het vliegen heeft ontdekt wordt de nieuwsgierigheid alleen maar groter.  ;D
Lastig als je moet kiezen van welke je wilt houden.
Zeker als ze allebei even leuk zijn op hun eigen manier.  :)
Een gaatje prikken in een piep-eitje ?? ::)
Ikzelf zou het ook zeker niet doen.
Het vliesje zal ook zeker sneller opdrogen waardoor ze er dan ook niet meer uit kunnen komen.
En idd het risiko dat je verkeerd prikt......
Niet doen zou ik zeggen.  ;)

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Martha

Nee, ik vond het ook al zo'n sterk verhaal...
Ik ben ook blij dat ik jullie heb om zo nu en dan goede raad te geven.
Je zal het inderdaad maar op je geweten hebben, ik vond dit al erg genoeg, het arme donsje  :'(

We wachten het maar rustig af, ik heb nog geen nieuwe geluidjes gehoord, maar we hebben vier prachtige donsjes op zien groeien tot mooie eigenwijze valkjes dus ik ben nog steeds hartstikke tevreden...

Hieronder een paar ( :P) foto's....

De twee oudste een weekje geleden; voor het eerst uit de kooi, errug spannend!

Een rozemasker!!!!  :P

En de nieuwe kooi van binnen, foto's van de buitekant volgen nog, toen ik er vandaag tijd voor had was het al donker, lang zo leuk niet...

En de rest van mijn kippies mogen natuurlijk ook niet ontbreken.

En nog een keer de twee oudsten...

En je raadt het al.....dit is "wit teentje", apart he! :o

En, wat vinden jullie, Cinnamon of Wildkleur....ik weet het echt niet, moet ik dan écht wachten tot de volgende rui   :-\??? ;)
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Martha

Hey hallo,

Helaas, de tweede ronde is afgeblazen door Oezie en Dodo...
Mijn hoop was eigenlijk al vervlogen omdat het tweede eitje niet op tijd uit kwam.
En vannacht hebben Oezie en Dodo beide op de stok geslapen dus de kans dat er nu nog iets uitkomt is vervlogen.
Bah, daar word je best chagerijnig van zeg  :(

Ze zijn nog wel aan het wipwappen, is het verstandig ze voor een derde ronde te laten gaan of kan ik het blok beter weghalen?
Oezie is wel weer mooi op gewicht nu ze de kleintjes niet meer hoeft te voeren maar ik twijfel toch...
Ze hebben al gepaard, zal het helpen als ik het blok weghaal of zijn de eitjes dan al in de maak?

Nou goed, de Piepies hebben vandaag lekker buiten de kooi gespeeld, Patser vond het harstikke gezellig, hij was meteen een stuk stiller dus ik denk dat hij zich wat alleen voelde...

Nog een fijne zondag, ik zal even proberen wat minder chagerijnig te worden  :-X

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl