28 maart 2024, 10:54:25

Martha's kippekoppen....The end...

Gestart door Martha, 5 juni 2008, 15:57:16

« vorige - volgende »

Martha

5 juni 2008, 15:57:16 Last Edit: 21 november 2009, 17:22:52 by Martha
Zo, zoals beloofd zou ik een dagboekje starten zodra Soekieloekie intrek bij ons zou nemen en vandaag was de grote dag, een uurtje geleden heeft Soekie de grootste (en als het goed is de enige) reis van haar leven gemaakt!
Vanuit Anjum helemaal naar Leeuwarden!!!
Dapper liet ze zich in een doosje stoppen en net zo dapper stapte ze weer op mijn hand om haar nieuwe kooi te bewonderen!

Nu zit ze lekker bij te komen van de reis (toch bijna drie kwartier) onder het genot van wat zaad en zit ze zich heerlijk te poetsen.
Ze lijkt meteen op haar gemak; het kleine eigenwijsje!

Soekie komt bij Trienke vandaan, die heeft nog een hele boel werk aan haar gehad, Soekie liet ons geloven nog geen zaadjes te kunnen eten totdat Trienke haar betrapte op wat zaadjes in haar krop!
Ze bedelt nog steeds om pap maar heeft (ook nu alweer) bewezen dat ze best zaadjes lust hoor!!!

Soekie is gekomen als gezelschap voor Piebe, ons tweede mannetje die weer diende als afleiding voor Pino, ons eerste mannetje, die op zijn beurt weer aangekocht was als maatje voor ons tot nu toe enige prinsesje; Oezie!
Zo, een heel verhaal; het komt erop neer dat wat leek te beginnen als een (één) leuk huisdier nu uitgroeit tot een echte hobby!
We zijn dan ook van plan om (als Piebe en Soekie verliefd worden) een broedhokje op te gaan hangen voor Oezie en Pino; het lijkt me zo leuk, van die kleine pluisjes zien uitgroeien tot een valkparkietje!

Hier de eerste fotos van Soekie in haar nieuwe (tijdelijke) kooi:






Soekie heeft nu het waterbakje en het speelbelletje ook gevonden dus het gaat de goede kant op, onvoorstelbaar hoe snel deze dame op haar gemak is!

Dit was het even voor nu, ik zal eens kijken of Soekie zin heeft om trosgierst te snoepen....

Wordt vervolgd!!!!

Groetjes Martha, Oezie, Pino, Piebe en Soekie!  ;D :P :P
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



trienke

Hoi Martha

Echt super dat soekie zich zo snel op der gemak voelt bij jullie. Ik had ook niets anders verwacht hoor ;D.

Ik mis der wel, maar bij jullie heeft ze het goed.

Ik ben blij dat ze het voer, drinken en speeltjes al gevonden heeft, wat is het toch een heerlijk beestje :)

Groetjes trienke

Mara

HOi Martha

Fijn dat Soekie de reis goed heeft doorstaan.

Mara

Anja

Hoi Martha,



met de thuiskomst van Soekie. Wat is ze toch een schatje zeg. Fijn dat de reis goed is verlopen.

Groetejs Anja

xx-inge-xx

super dat soekie al zo snel zich aanpast aan haar nieuwe omgeving. :) :) :)

Martha

Hey hallo iedereen, ja het is echt een super relaxed vogeltje, ik kán haar bijna niet in de kooi laten zitten zo lief is ze.
Zonet met trosgierst snoepen op de bank kwam de rest ook al even op bezoek en het ging zooo leuk!
Echt gezellig zo, ik heb haar zelfs al even gekroeld!!!

En nu zit ze maar naar de grote kooi te gluren, maar ik wacht nog maar even een tijdje voordat ze samen in de grote kooi mogen want ik vind haar toch nog wat té lief voor die drie donderstralen van me.
Is altijd ruzie voor het slapen gaan en ik wil niet dat Soekie daartussen beland, het is zo'n lief vogeltje!

Het is trouwens ook best een donderstraal, ik zat er zelfs al aan te denken om wat pap voor in een bakje te halen omdat ze zo zat te bedelen.
Maar in plaats daarvan heb ik haar lekker zaadjes uit de hand gevoerd, eerst kleine en toen alleen maar grote, dan leert ze ook om die te pellen, maar mevrouw is uiteraard liever lui dan moe!   ;)
Maar toen Piebe aan de andere kant van de tralies even voordeed hoe het moet heeft ze meteen een kwartier in de voerbak gezeten!
En ze heeft mooi grit en maagkiezel uit mijn hand zitten snoepen dus ze krijgt meteen van alles wat...

Ik ben écht blij dat ik vrij heb genomen, zo kan ik haar mooi wat in de gaten houden qua eten enzo...

Dus Trienke, echt super bedankt, ik heb nog nooit zo'n lief vogeltje meegemaakt!!!!  ;D ;D ;D
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Anja

Hoi Martha,

Goed zeg van je. Gelukkig dat je toch vrij hebt genomen.
Mijn ervaring met valkjes is:

Zien eten doet eten ;) ;)  Dat heb je nu zelf ondervonden.

Ga zo door zou ik zeggen.

Groetejs Anja

Martha

Zo, de eerste nacht is voorbij.

Één keer was de boel overstuur, Oezie, Pino en Piebe waren aan het fladderen geslagen in de grote kooi en Soekie deed mee op de bodem van haar kooi!
Ik wist niet hoe snel ik beneden moest komen, 'k zat rechtop in bed!!!

Maar gelukkig kroop ze zelf weer op haar stok en de rest van de nacht heb ik ze niet meer gehoord...

Het eten gaat ook nog steeds goed, ze bedelt nog wel errug veel maar ik negeer het gewoon en zet haar netjes bij haar voerbakje neer...
Vanochtend al even het grit in de kooi gewezen...

De poepjes zijn nog niet echt donkergroen/wit (zo hoort het toch?) maar meer wat donkergroen-ig zonder echt witte stukken maar haar gewicht is rond de 85 gram dus ze is volgens mij niet afgevallen (toch Trienke?).

Ik vind het zo jammer dat ik vanavond weg moet, maar gelukkig is mijn vriend thuis, dan heeft ze toch wat menselijk gezelschap (dat stelt ze erg op prijs geloof ik).

Piebe is al een paar keer op visite geweest op haar kooi, heeft zelfs al een mooi liedje voor Soekie gezongen dus dat ziet er goed uit!

Hier een filmpje van mevrouw die zooooooo zielig is!
(ik ben zielig, geef mij pap!)

http://marthab.hyves.nl/album/26234663/Soekieloekie_s_groeialbum/2EZ5/video/263803106/0/0o-d/

En uiteraard een paar foto's
Lekker samen achter de compjoeter, klein prittstiftje...





Wat een poepie hé?!  :D
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Dierenfreackske

Hey hey , wat een leuke lieve foto's ...ja het is echt wel een
mooi valkje ;  en je ziet je ook stralen he ! Lekker gezellig achter de pc samen , hihi ! Grtjs Ann ;D



trienke

Hoi Martha

Wat fijn zeg dat ze de nacht is door gekomen :D, wel een keer gefladder maar gelukkig niks ernstigs.

Haar gewicht was inderdaadt rond de 84/ 85 gram, dus dat is goed hoor.

Ik merk dat ze op en of andere manier van trosgierst of eivoer wat bruinige popjes krijgen, maar als ze zaadjes eten is de poep weer helemaal goed ;)

Ik ben heel blij met de foto's en het filmpje. Wat is het toch een heerlijke meid.

Nog steeds erg lui dus  :P. Hoopte dat dat wat zou veranderen hahah.
Maar heb je mischien ook eivoer in huis? Maak dat wat vochtig en dan hoor je haar echt smullen :)

Groetjes Trienke

trienke

Hoe zijn ze vanacht door gekomen?

Groetjes Trienke

Hermien

Hoi hoi.

Ik heb genoten van je verhaal over Soekieloere of zoiets? Leuke naam, maar lijkt me dat je bij het roepen over je eigen tong struikelt...... ;D
Als ik al de verhalen hier lees over jonge valkjes krijg ik ook weer zó'n zin in een kleintje erbij. Dat gaat ook wel gebeuren, maar ik wil alleen mannen en ben dus nog in afwachting van wat Kirsten uit Alblasserdam straks voor mij heeft.....
Meid, geniet maar lekker van je 'kids' en geef ze een vette knuf van mijn 'vliegtuig'. ;)

Martha

Hey hallo iedereen!

Zo gister even een rustdag gehad, ik was naar het dorpsfeest bij mijn ouders geweest en moest éven herstellen van het feestgedruis die nacht.
Héérlijk met Soekie in het holletje tussen mijn haar en mijn nek op de bank gehongen! Genieten!

Ze hebben gisternacht en vannacht goed doorstaan, geen gefladder meer gehad en tot mijn schrik slapen ze nu 's ochtends ook uit tot een uur of acht!!!!

Met Soekie gaat het perfect, ze eet als een slootgraver(tje) en wordt al lekker brutaal!
Ze zit nu even een middagdutje te doen in de grote kooi; als ze in haar eigen kooi zit wil ze zó graag bij de rest zitten dus ik dacht, ach tijdens het middagdutje is iedereen toch rustig!
Ze zit lekker op de onderste stok te slapen dus dat gaat prima!!!

De poepjes zijn nog steeds bruin/groenig maar komen er verder zonder moeite uit én toen ik woog bleef de weegschaal op 90 gram staan (ik zal het zo nog 's doen want dat is wel héél veel in twee dagen of niet?) dus afvallen doet ze in elk geval niet!

Piebe maakte ook al avances maar na een keer brutaal gebrult te hebben besloot Soekie maar om weg te vliegen, dat ging toch nog wat te ver!
----------------------------------------
Hey hoi Ann, Ja mooi is ze hé? Ze wordt ook met de dag witter!!!
Het is zo'n knuffelvogeltje, echt een scheetje!!!
----------------------------------------
Hey hoi Hermien, ja Soekieloekie is een hele naam, maar haar "roepnaam" is Soekie hoor dus dat is er zo uit!
Ja het is echt een aardigheid zo'n baby'tje, zoooo vertederend!
----------------------------------------
Hey hoi Trienke, ze doet het harstikke goed hoor!
Ze is ook al een heel stuk minder lui; ze heeft al twee keer gevlogen (de landing ging wat minder maar gelukkig vliegt ze nog niet zo hard), het bedelen is ook al heel wat minder geworden dus ze begint het al te leren!
Eivoer heb ik al geprobeerd maar ze haalde er haar snaveltje voor op! En het rook nog wel zo lekker!
Welk eivoer heb jij altijd? Dan zal ik proberen daar ook aan te komen!
------------------------------------------
Nou, hier nog een paar foto's van ons dapper dodo'tje in de grote kooi!







En nog een paar foto's van eergister, lekker bij me op de bank:





Dat was het weer voor vandaag, veel kroeltjes van Oezie, Soekie, Pino en Piebe en groetjes van Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Anja

Hoi Martha,

Dat filmpje........................wat lief zeg. Die bedel geluidjes...............

Je foto's zijn ook weer geweldig en nu hebben we ook een gezicht bij je naam ;) ;) ;)

Soekie is gewoon erg lief en ziet er ook zo schattig uit. Fijn dat ze de nacht nu goed is doorgekomen zonder geflaader en paniek.

Geef haar maar een dikke knuffel van me.

Groetejs Anja

trienke

Hoi Martha

Wat ziet soekie er toch goed uit zeg :).
Ik ben blij dat het goed met der gaat, en al ietsje brutaler word. Nieuw huisje had ze echt nodig om te veranderen  :P

Groetjes trienke