19 april 2024, 20:47:53

Martha's kippekoppen....The end...

Gestart door Martha, 5 juni 2008, 15:57:16

« vorige - volgende »

trienke

Hoi Martha

Hier eten ze de gemengde sla van de aldi :p zit van alles in. appel ook en brood krijgen ze hier.

Ik heb helaas nog geen pluisje voor freddy.
Er is wel een albino al geboren maar die is al gereserveerd. Er is nog 1 eitjes dat kans op een albino kan zijn.

Groetjes trienke

Anja

Hoi Martha,

Zo zeg die Soekie heeft al een heel avontuur beleefd. En dan al gelijk over moeten schakelen naar pellets. Volgens mij is dat het eerste wat DA zeggen.

Hier geef ik ze gewoon gemengd zaad en daarnaast staat er een bakje met pellets.

Je zou het fruit klein kunnen snijden en daar haar zaadjes overheen kunnen strooien. Dat wil ook nog wel eens helpen.

Geef Soekie maar een dikke knuf van me.

Groetejs Anja

Martha

Ja, ik denk dat ik dat inderdaad ook maar ga doen.
Wel heel leuk en aardig allemaal maar het pellen van zaadjes is natuurlijk ook een leuke dagbesteding!

Ze zaten me vanochtend echt aan te kijken van "wat heb ík nou aan mijn staart hangen", toen heb ik toch maar weer een merendeel zaad gegeven....
Op de bodem van de kooi heb ik een schaaltje met sla neer gezet (niet teveel uiteraard) dan kunnen ze daar lekker van snoepen....
Ik zal vanmiddag even lekkere zoete appels halen, die groene zure vinden ze niet lekker geloof ik....

----------------
Hoi Trienke, als je nog een albino krijgt mag je 'm dan inderdaad wel alvast reserveren, dan bel ik Freddy of ie nog door wil zetten.....
Hij had een halsbandparkiet bijna tam maar door schrik is die weer terug bij af (grappig hé? halsbandvalkparkiet hihihi) dus hij wou eigenlijk wel een écht tam vogeltje....
---------------------------------------

Nou, ik zal weer aan mijn werk...

Groetjes Martha en haar lieve kippenvriendjes.
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



trienke

Hoi Martha

Hoe gaat het nu met soekie?

Ik denk eigelijk wel zeker dat het laatste eitje niet uitkomt, dus helaas geen albino voor freddy :-\

Groetjes Trienke

Martha

Hey hoi Trienke,

Ja het gaat stúkken beter met Soekie, ze is weer helemaal de oude plus een beetje extra...
Gaat snel hoor, ze heeft nog maar drie drupjes van de kuur gehad!

Het vliegen gaat ook steeds beter en meer, ik probeer haar nu zoveel mogelijk zelf haar weg te laten vinden, anders leert ze het natuurlijk nooit  :P

Zonet voor het slapen gaan heeft ze even heerlijk bij me zitten kroelen, dan gaat ze zo lief met haar kopje tegen mijn kin aanzitten, het is echt weer een slijmballetje eerste klas!!!

Ze zat ook al wat te brabbelen op de schommel vandaag dus het gepiep wordt nu wat minder, ze begint nu wat meer valkparkiets te praten  ;D

Ik ben zó blij dat ik toch naar de vogelarts ben gegaan, écht een opluchting...
Nu alleen nog pellets eten, dat gaat niet van harte geloof ik, toen ik zonet een theelepel bovenop haar gewone voer deed, nam ze een hap en schudde ze 's met haar hoofdje!!!
En hetzelfde doet ze met het bakje sla, appel en komkommer maar ik hoop dat ze dat morgen in de loop van de dag even uitprobeerd....

Ach jammer, heb je niet nog een andere mooie mutatie op komst voor Freddy?
Hij vond het volgens mij vooral mooi om te zien hoe tam ze waren....

Ik denk trouwens dat we van het weekend maar eens proberen te verhuizen van kooi, samen buiten de kooi gaat het nu prima en Soekie wil zooooo graag bij de rest slapen!
Wel spannend, maar kleine vogeltjes worden natuurlijk ook groot....

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



trienke

Hoi Martha

Het is nog niet zeker over de kleuren die zijn geboren  ;), allemaal dons nog :P

Maar fijn dat het stukken beter gaat met soekie :)

Groetjes Trienke

Martha

Zo, Soekie heeft nu twee nachtjes in de grote kooi doorgebracht en het gaat zóóó goed!
Niet één keer paniek of gefladder 's nachts en ze wordt eigenlijk heerlijk met rust gelaten!

Alleen Oezie is een beetje van de leg, nu ziet ze plotseling drie valkjes zitten op plekjes waar zij eigenlijk wel wil slapen dus die rent 's avonds, voor het slapen gaan, heel wat af op de stok (heen en weer, heen en weer) voordat ze eindelijk een plekje vindt waar ze vrede mee heeft.

De kleine dame krijgt ook al heel wat kapsones, ze zit zo nu en dan te brullen op de schommel en te "kippekoppen" alsof ze nooit anders heeft gedaan!
Zo lachwekkend!

Het vliegen gaat ook al beter, ze vliegt met een boog om de ramen heen, de lesjes in de vensterbank spelen hebben wel geholpen, ze snapte het eigenlijk meteen.
Nu alleen de muren nog, op de één of andere manier lijkt haar dat zo nu en dan een goede landingsplaats toe  :-\
En op lange tochten (van keuken naar huiskamer, we hebben een open keuken) landt ze gewoon in de gordijnen en vertrouwt ze erop dat ik haar daaruit vis.....

Haar teentje is nog niet helemaal normaal, maar de kuur wordt nu zonder al te veel tegenstribbelen gewoon ingeslikt ipv uit de snavel geschud...

Kortom, kleine kippies worden inderdaad groot!!!

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Anja

Hoi Martha,

Fijn te lezen dat Soekie het goed doet in de grote kooi. Das toch een hele geruststelling.

Groetejs Anja

Martha

Dat dacht ik ook Anja, zo is ze toch wat onder de vogeltjes...

Vandaag een nieuwe camera gekocht en dat ziet er een stuk beter uit!
Meteen nog even snel wat foto's geschoten voordat het te schemerig werd (ik hou niet van de flitser en de vogels ook niet echt)...

Als eerste uiteraard ons fotomodelletje:

Oezie zit lekker te dromen:

Pino schrikt van het inzoomen:

Soekie lekker met Pino op de grond scharrelen:

Soekie zit klaar om weg te vliegen:

Pino betrapt!!!

Soekie oefent voor scharrelkip:

En maar even uitrusten van al dat lopen.....


Dat was het weer voor even....groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Anja

Hoi Martha,

Wat een supermooie foto's heb je gemaakt. Wat voor camera heb je gekocht?

Nu kunnen we hier dus heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel genieten van heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel foto's.

Groetejs Anja

trienke

Hoi Martha

Ik heb zeker genoten van je foto's. Wat word soekie nu knap met der veertjes :)
Je andere vogeltjes zijn ook super hoor :)

Groetjes Trienke

trienke

Hoi Martha

Waarschijnlijk heb ik goed nieuws voor Freddy.
Hij vond die cinnamon bonte witmaskers toch ook zo mooi??
Nou er zijn 2 eitjes van hun bevrucht :D

Groetjes Trienke

Martha

Hey iedereen!!!

De keus is gevallen op een Sony Cybershot, ik vind persoonlijk die foto van Oezie het mooist, precies zoals het hoort, vogeltje duidelijk en achtergrond wazig en niet alles wazig  :P

Jaaaa, we gaan wel even lekker veel foto's schieten, eerst Soekie even in bad want ze ziet er weer uit, die smeerkees!!!

Hallo Trienke, da's zeker mooi nieuws!
Een beetje vroeg natuurlijk maar je mag alvast wel één reserveren!!!
Dan bel ik het hem door zodra ze uitgekomen zijn (anders is ie straks blij met een "dooie mus")...

Nou, ik zal weer even verder met mijn werk....

Tot lezens!!!!  ;D

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Martha






































































Soekie laat even haar zere teentje zien:






Zo, even een update  :P
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Martha

Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008