20 juli 2025, 22:30:28

Martha's kippekoppen....The end...

Gestart door Martha, 5 juni 2008, 15:57:16

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

goed nieuws Martha.... ooooo trosgierst.... wat een traktatie, ze zijn er hier ook zo gek op  ;D ;D

Caroline

Hier ook maar ik wordt helemaal gek als ze het hebben gehad ....  ::)

De schilletjes vallen naar beneden en ze scharrelen hier graag over de bodems, omhoog gaan ze fladderend/vliegend .... resultaat, alle schilletjes liggen naast de kooi, keer op keer op keer, je blijft stofzuigen met 9 kooien in 2 ruimtes ....  >:(

Nu krijgen ze het alleen nog maar als ik de kooien de volgende dag ga verschonen, heb ik maar 1 dagje troep.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

Bedankt bedankt!

Hier krijgen ze iedere dag een paar hapjes, om ze te stimuleren op te stappen en omdat sommige eigenwijsjes nog nét even wat tammer moeten worden....

Alleen Oezie en Dodo krijgen zo nu en dan een streng in de kooi, die hebben het ook erg druk met vijf mondjes om te voeren  :P

Ach, ik veeg iedere dag even aan en één keer in de week gaan de stofzuiger & de dweil erover en even snel een lapje door de kooi....
Nu heb ik ook nog geen kindjes die over de grond kruipen, ik denk dat dat ook wel een boel veranderd qua hygiene...
Mijn huiskamer is in ieder geval een stuk netter!!!!

Zo, nu weer aan de slag....groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Caroline

Ja dat scheelt inderdaad wel, achter in de kweekkamer stofzuig ik één keer en veeg ik één keer der dag maar daar komen de kindertjes bijna niet.

In de huiskamer spelen 4 kindertjes op de grond, daar stofzuig ik sowieso 2 x en soms als er flink gefladderd is moet ik tussendoor nogal eens om de kooi heen vegen.  ::)

En dan heb ik echt geen smetvrees maar 23 valkjes kunnen echt zooi maken.  :o ;) ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

@Caroline, pffff 23 valkjes!!!!!
Ja, dat geeft wel even wat meer rommel dan 7 valkjes + 5 donsjes.
En je hebt nog meer dieren toch????

Nou petje af, jij hebt van alles veel!
Veel kindertjes, veel valkjes én veel schoonmaken  :P

~~~~~~~~~~~~~~

Hier gaat alles verder goed, ik ben alleen bang dat Wit Teentje ook een mannetje is....
Hij/zij zat vanochtend druk te "hamerkoppen" op het kozijn, dat heb ik een popje eigenlijk nog nooit zien doen dus ik ben bang dat dat lieverdje ook weg moet  :-\
Je kan nu eenmaal niet alles houden he...

Ik zal eens even informeren wat de andere twee donsjes nu eigenlijk waren, daar was ik zelf nog niet achter....

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Martha

Daar zijn we weer...

De vijf donsjes doen het harstikke goed, de kroppen hangen er weer charmant bij  :P

Vanochtend was ik vergeten het gordijn-touwtje strak te trekken en vast te binden; resultaat, één van de kleintjes (beneden dan hé, niet de donsjes natuurlijk) werd geheel tegen zijn zin "gevongen", het touwtje zat om zijn nek en vleugel...
Ik zou hem heel lief redden, dát heb ik geweten zeg!!!
Mijn beide wijsvingers zijn even gepierct, au au au, het is nu al helemaal dik en warm  :o
En het ergste is dat Wit teentje mij nu helemaal niet zo lief meer vind  :'( ik hoop dat het nog goed komt...

Moraal van het verhaal, multitasken loopt niet altijd goed af...
Éérst het gordijn omhoog en dán pas water halen!!!

Nou goed, iedereen welterusten en alvast een fijne zon- en moederdag!

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Auwie!!!!

Gelukkig was je op tijd en heb je de kleine kunnen redden.

Beterschap met je vinger, wel goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. Heb je geen betadine in huis??

Jij ook een hele fijne zon- moederdag!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

Hey hoi...

@ Caroline
Ja, ik was water gaan halen en toen ik terug kwam schrokken ze van mij en zette Wit Teentje het op een brullen...
Mijn vinger is alweer wat afgezakt, er kwam wel wat rotzooi uit maar er zijn natuurlijk ergere dingen...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu even foto-tijd, volgens mij had ik de donsjes nog niet laten zien...

07/05/2009

09/05/2009; De eerste oogjes zijn open en de pennetjes komen door.... en het blok moest natuurlijk even schoon  :-X :o

En vandaag 11/05/2009; ik zie bij nr. twee (de eerste twee foto's) duidelijk meer geel in het baardje en kuifje; zou dit dan een cinnamonnetje zijn???
Volgens mij was de eerste ronde één en al man!!!

En de oudste uit het nest...

De allerkleinsten laat ik lekker met rust, eerst maar even groot en sterk worden!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dat was het weer voor vanavond....
Groetjes en welterusten voor zo....
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Lieve foto's, wat groeien ze toch hard hè.

Die ene is inderdaad heel anders van kleur .... ben benieuwd hoor.

ZOu wel leuk zijn, ook een keer een paar meiden.  ;)

Jij ook trusten voor straks.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

Zo, daar was Oezie het even níet eens met de manier waarop ik het blok had verschoont!
Brullen, brullen en nog eens brullen.

Op één of ander manier heeft ze er zo nu en dan problemen mee, ze zal vanavond we weer op de stok slapen  :(

Dodo daarentegen vindt alles wel prima, zolang ie er zo nu en dan maar even uit mag...

Met de donsjes gaat het goed, ze groeien weer als kool!
Zoals ik nu kan zien heb ik één overduidelijk wildkleurtje, mooi donker, met mooie donkere voetjes en (yes joepie jeej) één overduidelijke cinnamon, véél lichter dan de rest en gele vlekjes in de witte vleugellijn (wat ik alleen nog maar bij Cinnamons ben tegen gekomen)...
Dus dat zou betekenen dat ik nu dan een meisje heb wat mag blijven!!!!!!!!!!!!

De twee oudere kleintjes zijn gisteren ook opgehaald, door een jongedame met haar vriendinnetje, het vriendinnetje kweekt zelf ook valkparkieten en verzekerde mij ervan dat ze héél goed terecht kwamen.
Nu heb ik dat eerder ook gedacht, maar tot mijn schrik kwam ik de kleintjes twee weken later weer tegen op marktplaats  :-X >:( :'( en als broedrijp koppel nog wel  :o
Hoe komt ie erbij!!!!!!!!!

Toch wel moeilijk om zeker te zijn van een goed plaatsje, nu weet ik ook wel dat ze niet allemaal zoals hier terecht komen, lekker de hele dag los mogen vliegen etc. etc. maar dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn...

Daarom ga'k nu ook maar een site opzetten, leuke verhaaltjes erop en mensen laten reserveren, ik denk dat handelaren niet te lang op een valkje gaan zitten wachten...

Nou goed, dat was het weer even...
Hieronder een paar foto's...

Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Caroline

Lieve foto's!!!!  :-*

Leuk dat je nu een meisje hebt, wat ook nog eens mag blijven.  :D

Ik heb gelukkig nog niet hoeven adverteren op Martkplaats .... je hoort en leest er zoveel rare verhalen over.  :-\

Succes met het bouwen van je site.

Groetjessssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Martha

Wel potverdorie, die stomme Dodo is van de één op de andere dag begonnen met plukken!
Hij zat alleen nog maar in het blok om te plukken, Oezie probeerde hem er telkens uit te bonjouren maar hij zat gewoon high te zijn zo leek het...
:-X
Toen ie vanochtend wakker werd dook ie meteen weer het blok in en meteen hoorde ik de kleintjes weer piepen, dat was de druppel.

Ik heb hem opgepakt - wat overigens ook gewoon kon, hij was geloof ik gewoon stoned van het plukken - en naar beneden gedaan...

Ik wil niet het risico lopen dat hij Oezie aansteekt met zijn gepluk, dus bij deze wordt er met Dodo ook níet meer gekweekt  >:(

Nu hopen dat Oezie het redt zo, ik zal vandaag Nutribird gaan kopen en proberen de grootste kleintjes een beetje bij te voeren uit een lepel.
Als dat nodig is dan....

Vanochtend om 7:15, één voeding gehad:
Kippie 1: 101 gram
Kippie 2:  98 gram
Kippie 3:  95 gram
Kippie 4:  90 gram
Kippie 5:  80 gram

Dodo vond het overigens prima dat hij nu lekker vrij is, hij vliegt weer vrolijk rond en Patser volgt hem meteen overal waar hij gaat...
Maar even kijken of hij nu mag blijven want ik houd hem niet op zijn mooie blauwe ogen (tam is ie niet en ik vind hem ook niet echt lief, hij is nogal een draak naar de rest toe).

Hé bah, het was ook te mooi om waar te zijn  :'(

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Martha

Ik begin me nu toch af te vragen of ik niet te snel ben geweest.
Heb een topic aangemaakt onder kweken....

??? ??? ???
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Martha

Nou, eenmaal thuis gekomen heb ik de boel weer even gewogen...
---------------------------------------
19/05        7:30            19:30
Kippie 1: 101 gram   100 gram  -1
Kippie 2:  98 gram    101 gram +2
Kippie 3:  95 gram      92 gram -3
Kippie 4:  90 gram      95 gram +5
Kippie 5:  80 gram      85 gram +5
Ik heb al even met het oudste kippie geoefend met een vingertopje geruld eivoer en er werd al even geproefd!

Oezie lijkt er prima onder, ik heb wat extra geweekt brood, andijvie en trosgierst in de kooi gelegd...

Niet het beste scenario maar het moet maar even zo...

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl