Welk merk en wat voor voer gebruiken jullie?

Gestart door Saar, 5 juni 2008, 13:16:28

« vorige - volgende »

Saar

Hoi hoi,
Ik heb vandaag een gesprek gehad met een vogelarts... Ik had ontlasting opgestuurd omdat er zaadje inzaten. Inmiddels is de ontlasting van die valk weer in orde, maar de DA begon erover dat zaadmengsels niet goed waren enzo ( ik denk dat de meeste nu wel weten over welke VA ik het heb ::) ;)) DUs mijn vraag is:
Wat geven jullie je vogels te eten?
Welk merk?
En wat kost het?

Het gaat mij hier dan echt puur om zaad of pellets :).....
Groetjes Saar :-*

Kimm

hoi saar,

ik vind het erg leuk dat jij die vraag stelt, want ik vraag mij ook af wat iedereen voor voer geeft.

ik gebruik xtravital en ik meng het met harrisons pellets, maar ik krijg ze niet op de pellets. ook op aanraden van de va. volgens mijn va is het merk beaphar xtravital, nog slechter dan mc donalds voor mensen.
ik vind wel dat ze dit goed eten en het er goed opdoen. ook wil ik nog eens teurlings gaan proberen. xtravital kost 5,35 per 500 gram.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Ik gebruik Teurlings eurotop 228 (grof parkietenzaad, zonder zonnebloempitten) als hoofdvoer.

Daarnaast wat grof parkietenzaad van versele laga (met zonnebleompitten) en af en toe wat andere zaden zoals onkruidzaad, katjang ido (mungboontjes), rode en franse trosgierst.

Groetjes, Gerda

Yvette

Ik geef Beaphar Xtravital maar dan de grote verpakking
Daarnaast van Cede eivoer

trienke

Ik geef grof parkieten voer van het merk Kenner

Groetjes Trienke

Anja


Ik geef gemengd zaadvoer met saffloorpitjes van het merk ..................geen idee. Er staat geen merk op de zak. ik heb dan de 25 kilo zakken en haal deze bij de Jumper.

Verder krijgen ze naast het zaad voer Pellets van Nutribird. De Nutribird B14 en de Nutribird G14.

Verder krijgen ze trosgierst, fruit, groente, snoepstaven etc etc.

Groetejs Anja

Romy

Hoi

Ik geef Teurlings 228 (zonder zonnebloempitten). Behalve de besjes, eet ze alles op. Erg gevarieerd zaad (ik dacht zo'n 18 verschillende soorten zaad)

Groetjes
Romy

Sjimmie

Waar haal je dat teurlings eigenlijk?
Ik hoor iedereen er wel over, maar ik heb het hier in de dierenzaak eigenlijk nog nooit zien staan  ::)


Sjorsje :-)


Kimm

hoi,
als je teurlings intikt op google, dan krijg je de site van teurlings en daar staan alle verkoopadressen van hun. had ik ook al even gekeken ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

PM

Ik heb van de AVH( alphense veevoederhandel) gewoon grof parkietenzaad( volges mij van bephear , maar het is uitgewogen in 5 kilo's dus staat er geen merk meer op  :P) dat is alleen gewoon het zaad(wel veel verschillende soorten zaad) zeg maar dus ik mix dat met zonnebloempitten en.. * gaat even kijken  :P* van vitakraft heb ik 2 zakjes, 1 met 'Salade mix'  en 1 met 'Fruit mix'  dit zijn gedroogde planten en fruitstukjes, en dat allemaal kleine stukjes geworden, dat doe ik er ook nog door heen.
En geen idee van welk merk me eivoer is, is ook uitgewogen in andere zakjes:P
Ik loop nu stage bij de AVH , dus best wel zielig dat ik dat nog niet eens weet hahaha

Verder geef ik natuurlijk ook trosgierst, snoepstaven etc... etc.
maargoed.
Daaggg , groetjes kim :-*
Groetjes van Kim & Livestock:
Pájaro & Maori  Jet & Bram  Lemon  Pip  Benji

Mara

Hoi Saar

Ik vind het zo dubbel, dat ze zeggen dat zaadmengsels niet goed zijn. In de natuur eten ze toch ook zaden? Maar goed...

Ik zelf geef momenteel Kenner grof parkietenvoer met zonnenpitten, gemengd met Kenner papegaaienvoer. Ben niet zo tevreden over Kenner dus stap nu weer over naar Teurlings voer gemengd met papegaaienvoer van Faunaland.

Verder krijgen ze hier ook volierezaad (zowel van Kenner als Teurlings). Dit wordt aangevuld met trosgierst, eivoer, fruit en groente, kruiden. Vitakraft krackers en papegaaienvoer.

Groetjes

mara

Gerdy

ik geef mijn valkjes..Deli Nature van Beyers..nr 69..voor grote parkieten met zonnepitten..
grootverpakking van 20 kilo ... voor 19,50

hierbij krijgen ze eivoer ...vet-geel met honing van avian.

tros giers / bruinbrood met zaden / sla / grit en af en toe fruit maar daar halen ze hun neus voor op.

gr gerdy

nancy

Mijn vogels krijgen Versele-Lagae Premium. Parkieten en grote parkieten (dit vanaf zondag) gemengd. Daarbij dan nog eens onkruidzaad en tropenzaad. Het eivoer is van Beaphar, de multivitamines ook. En daarnaast krijgen ze al wat gezond is voor grasjes en vanaf zondag dan ook in combi met valkjes.

Damien

Ik voer Vitakraft Australian. Die gele pallet-achtige dingen die daar inzitten slaat ze over, maar voor de rest eet ze het prima.
Verder krijgt ze knabbelstokken van de vitacraft met verschillende smaakjes.
Fruit vindt ze maar eng.
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Bies

Hi allemaal,

Ik geef mijn twee valkjes pellets van Roudyboush en deze bestel ik bij happybird (www.happybird.nl).

Mijn valkjes waren zien en de DA heeft toen aangeraden om over te stappen op pellets van Harrison. Mijn valkjes aten deze pellets niet en toen kwam ik via internet bij Happybird en zij verkochte pellets van o.a. Roudyboush.

Ik heb contact gezocht met Happybird en ben een keer gaan kijken. De eigenaar heeft mij tips gegeven om over te stappen van zaadvoer naar pellets. Hij adviseerde om het zaadvoer uit de kooi te halen en de dag daarna de bakjes met pellets vullen. De valkjes hebben dan zo'n honger dat ze gelijk gaan eten. Dit is een behoorlijk strenge methode, maar deze helpt! Hij gaf ook aan dat je 10% van het gewicht aan voer moest geven. Ik geef ze nu elke dag 10 - 12 gram voer en ze zijn goed aangekomen en zien er ontzettend gezond uit. Mijn valkjes krijgen uiteraard ook nog de lekkernijen.

Groetjes Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky