24 april 2024, 23:31:54

mijn valkparkiet

Gestart door rianne_123, 14 januari 2008, 12:08:32

« vorige - volgende »

is jouw valkje ook wel eens (bijna) weggevlogen?

ja
bijna
nee

Mara

Hoi Rianne

Zo, nu heb ik eindelijk ook hier even kunnen kijken. Wat een verhaal zeg, ik hoop dat je Kuifje niet meer mee naar buiten neemt of het kooitje open laat staan. Want je ziet, ze kunnen best wel ver weg komen. En ze hoeft maar ergens van te schrikken, hoe tam ze ook is, en dan is ze weg. Maar gelukkig is ze terug gekomen.

Hele mooie foto's van je valkje. Mag ik vragen waarom je Okkie en Peppie weg hebt gedaan?

Mara

rianne_123

Hoi Mara,
Nee, ik neem hem nu ook niet meer mee naar buiten...
Daar heb ik wel van geleerd...
Natuurlijk mag je vragen waarom ik ze weg heb gedaan...
Het zit namelijk zo...
Toen we kuifje, okkie en peppie hadden, hadden we dus twee mannetjes en een vrouwtje...
maar dat gaat natuurlijkniet samen, dus besloten we kuifje apart in een kooi te doen en okkie en peppie (het koppeltje) samen in een kooi...
maar mijn moeder vond dat niet bepaald prettig, twee kooien in huis, en die kooien konden niet in elkaars zicht staan want dan werd kuifje ontzettend jaloers...
en ging met zijn vleugels tegen de tralies slaan...
dus twee kooien in huis, en niet in elkaars zicht...
en een heleboel troep...
mijn moeder was hier niet bepaald blij mee en zei dat er 1 kooi het huis uit moest...
dus je begrijpt waarschijnlijk wel, dat waren okkie en peppie...
we hadden flink geprotesteerd maar dat hielp helaas niet... :'(
we hadden kuifje gehouden omdat hij het meeste tam was en alleen was...
toen had ik gezegd geef ze dan alsjeblieft aan mijn nichtje, dan weet ik waar ze terecht komen, en dan kan ik ze nog vaak genoeg zien...
en zo gezegd zo gedaan... okkie en peppie gingen naar mijn nichtje... En dat was het verhaal zo ongeveer...
Het is niet leuk dat we ze niet zelf meer hebben, maar we komen daar best vaak dus dan zie ik ze tenminste nog wel...
bedankt voor je reactie verder...
groetjes van rianne :)

Wilma1

Jee, wat een schrik tot 2x aan toe  :o de eerste X uit onwetendheid, maar de 2eX de kooi vergeten af te sluiten.

Wat een geluk dat Kuifje toch de eerste X weer op je arm landde, heel bijzonder en de 2e X opstapte, alsof ie binnen moest komen om te eten  ;D na zijn "buitenspeel" aktie.

Maar goed opletten nu en e.v 2x checken, want als ie niet meer terug komt wordt het zijn dood, om zo buiten te leven!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

rianne_123

Hey Wilma,
Ja het was inderdaad schrikken!   :o
En de tweede keer was heel dom...  ::)
Maar het was allebei de keren in de zomer dus dat scheelde een heel stuk.
Kuifje is nu ook nooit meer buiten...
Ook niet met kooi en al...
Wat wel grappig is...
is dat hij nu echt helemaal van blaadjes houdt...
ziet hij een plant dan springt of vliegt hij er zomaar in... 
en dan eet hij de blaadjes op...
ik haal hem er altijd snel uit...
maar dat had hij namelijk eerder niet voor zijn tweede avondtuur...
Ik denk dat hij die dagen doorgebacht heeft met blaadjes eten en ze daarom zo lekker vind...
Gelukkig is hij er niet ziek van geworden... :D
Bedankt voor je reactie verder... ;)
Een beetje late reactie van mij verder, maar beter laat dan nooit... ;)
Groetjes van Rianne :)

rianne_123

ik heb even een nieuwe poll gemaakt,
ik ben benieuwd naar jullie stem en misschien heb je er nog een spannend, mooi, leuk, lief verhaal bij...  ;D
ik zie jullie reacties tegemoet...  ;)
groetjes van rianne