heeft iemand foto's van een bronzefallowgeelwang???

Gestart door nick01, 8 mei 2008, 09:13:58

« vorige - volgende »

nick01

heeft iemand foto's van een bronzefallowgeelwang?

ik heb een koppel bronzefallow/bont/gepareld/cinnamon/geelwang x bronzefallowgepareld / bont.
en er liggen 3 jongen bij dus er is een kans op bronzefallowgeelwang poppies.
ben wel benieuwd hoe dat er uit zal zien.

•=Bonnie=•

Ze zien eruit als lutino geelwangen, er moeten foto's zat te vinden zijn  in deze rubriek want ze zijn al een paar keer voorbij gekomen, verschillende mensen op het forum hebben ze en een aantal kunnen ze kweken.

Mijn cinnamon-opaline-geelwang/bronzefallow/bont(?) x opaline bronzefallow/bont koppel heeft 5 eitjes waarvan de eerste rond het weekend kunnen kippen dus ik ben ook benieuwd. :)

Rianne

Ludo

Blijkbaar is hier sprake van een misverstand.
Nick vraagt hoe een geelwang bronzefallow er uit ziet.
Deze ziet er uit als een bronze fallow met gele wangen en lijkt niet op een (gele) lutinogeelwang. (wat wel het geval is volgens een aantal bronnen bij cinnamongeelwang bronze fallow)

Ludo

Via deze link kunnen jullie foto's vinden van een geelwang palefallow (die zoals jullie vermoedelijk wel weten heel sterk lijkt op de geelwang bronze-fallow)
http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=355&mforum=valkparkietenbenelux
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Ik heb van mijn koppel nu 1 bronzefallow jong, kan de wangen nog niet zien. De andere jongen zijn een cinnamon-opaline-geelwang bonte split broznefallow pop, een cinnamon-opaline-geelwang split bronzefallow (en bont?) pop en een opaline man split cinnamon-geelwang, bronzefallow en mogelijk ook split bont.

Wat is er bij jou uitgekomen Nick?

Bert_85

Ik heb een kansje (1/8) om een opalinegeelwang bronzefallow man te kweken,
uit deze combinatie:

bronze fallow split opalinelutinogeelwang X opalinecinnamongeelwang split bronze fallow

Dit koppel heeft nu 5 eitjes, als er zo een man tussen zit zal ik een foto plaatsen.

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

nick01

het waren 3 jongen.
1 ging al heel vroeg dood als klein kuiken.
toen waren er nog 2 over 1 volledig gele ook gele wangen met pareltekening ik denk dus een cinnamongepareldefallowgeelwang (man is absoluut niet split lutino) en 1 fallow volgens mij bont.
en je raadt t al die volledig gele is ook dood.
ouders stopte met voeren.
nu nog alleen dat fallow jong die ook niet echt denderend gevoerd word maar goed ze zoeken t zelf maar ff uit.
dit koppel heb ik voor t 2de jaar zo bij elkaar.
1ste jaar werd t helemaal niks man wou niet meebroeden en bevruchten enz enz.
toch aangehouden en nu dus hun eerste nest.
die problemen geef ik dan ook de schuld aan dat hun eerste nest is , geef ze de voordeel van de twijfel.
hopelijk volgende nest meer goed nieuws.

•=Bonnie=•

Cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow. Mogelijk ook nog bont maar dat moet ik nog even afwachten :)