16 mei 2025, 20:04:26

Twee koppels in een blok

Gestart door Jacqueline, 3 juni 2008, 20:02:20

« vorige - volgende »

Jacqueline

Ik weet niet of mijn vraag goed staat maar ik heb een groot probleem.

Ik had een koppel op 4 eitjes en inmiddels hebben zij ook een pleegjong. Vanmiddag kom ik thuis uit mn werk zit er een andere pop bij die dus ook een eitje erbij heeft gelegd en de man van deze pop zit er ook soms bij. Nu heb ik dus 2 koppels met eitjes in 1 blok. Wat kan ik nu het beste doen. Ik weet dat er echt geen twee koppels in 1 blok kunnen. Overigens accepteren ze het wel van elkaar dat ze met elkaar in het blok zitten.
Moet ik nu een koppel uitvangen en opsluiten in een blok/broedkooi.

Graag jullie adviezen

Lin

Als je die mogelijkheid hebt wel en meteen een blok geven. Je hebt een jong en ze zijn nog op eieren begrijp ik? Heb je wel genoeg blokken hangen?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jacqueline

Ik heb 11 blokken hangen op 5 koppels. Dat is toch wel genoeg denk ik zo. Dus jij raad aan om het koppel wat erbij is gekomen apart te zetten.

Lin

Ja dat is voldoende. Ja zet die maar apart met een blok met hun ei erin en hopen dat het daarbij blijft.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jacqueline

We hebben ze apart in een broedkooi met een blok en het eitje en we hebben het invlieggat even tijdelijk dichtgemaakt. Over een uurtje of zo maken we het invlieggat open en dan kijken we even wat er gebeurt.

Silke *

Jacqueline

Helaas gaan ze niet in het blok. Het mannetje zit er af en toe in maar het eitje voelt koud aan. Misschien dat er nog een eitje komt en dat ze dan gaan broeden. Het is overigens maar goed dat ik ze apart heb gezet want het andere koppel had er vanmorgen een donsje bij.