28 maart 2024, 23:42:04

Overleven

Gestart door Tjep, 16 oktober 2002, 19:32:19

« vorige - volgende »

Tjep

Bij mij in de tuin verschijnt regelmatig een valkparkiet. Het diertje is waarschijnlijk ontsnapt en verwilderd.
Mijn vraag is:
Kan een valkparkiet in Nederland in het wild overleven (i.v.m. winterse temperaturen?
 ::)

V_Valkie

Blijkbaar wel,als ie steeds terug komt,maar kan je hem niet op een of andere manier proberen te vangen?

Tara

Hoi, ik zou trachten de valk te vangen hoor, valken kunnen niet overleven buiten! Een paar dagen tot een paar weken kunnen ze het halen, maar ze overleven het niet, probeer hem a.u.b. te vangen.
Groetjes, Tara & co

V_Valkie

Heeft er iemand nog tips voor het vangen van een valkparkiet ?Ik zou een heel groot schepnet bij viswinkel kopen,of een andere valkparkiet in een kooitje in de tuin neerzetten?

Diana

Voor het vangen van valkparkieten kun je een grote 'klapkooi' gebruiken, maar ik weet niet of die wel bestaan voor valkparkieten. Als de valk telkens terugkomt zou ik een schaaldje zaad voor hem plaatsen en wat te drinken, zodat hij wel op kracht kan komen. Een valkparkieten kan in Nederland onder de temperatuur van 7° graden moeilijk overleven als hij geen schuilplaats heeft, dus ik zou proberen het beestje zo snel mogelijk te vangen, want het word steeds kouder!

cisca

Ik weet niet of de geen waar de valk in de tuin komt zelf ook een valkje heeft als dat het geval is zet dan een tweede kooi bij je valkje en plaats de kooien zo dat de vreemde valk jou valkje kan zien dan blijft hij komen als dat niet gaat probeer dan om met de eigen valk de vreemde valk naar binnen te halen het zij door een open raam of een deur eenmaal binnen kun je het valkje vangen en verzorgen.

Tjep

Hallo, iedereen,
Bedankt voor alle adviezen. Jammer genoeg is de vogel gevlogen. Ik heb hem al een week niet meer gezien. Ik bijf uitkijken, je weet maar nooit.

V_Valkie

23 oktober 2002, 18:06:49 #7 Last Edit: 23 oktober 2002, 18:07:08 by V_Valkie
Hopelijk zie je hem nog in de tuin,anders is hij mischien door iemand anders gevangen of .....

franky

hallo iedereen
wwet je hier in brussel zijn ook veel tropische vogels omdat er vroeger mensen zijn geweest die vogels hebben losgelaten en hebben hun kunnen aanpassen misschien kan die valk dat ook maar als ik u was zal ik buiten misschien een komettje met eten zetten
groetjes,franky

Peter

Hoi,

In Amsterdam en Den Haag in Nederland zitten wel veel Halsbandparkieten in de parken enzo ze hebben in de zomer zelfs nesten!

Groetjes,
Peter

cisca

Hoi hoi.
het klopt dat er veel halsbandparkieten los leven en de populatie wordt zo groot dat het een plaag gaat worden deze parkieten zijn in nederland gefokt dus tegen onze temperaturen bestand evenals de valkjes die hier geboren worden deze zijn veel sterker als de valkjes die ooit uit australie zijn geimporteerd.Mits een losvliegend valkje voldoende voedsel kan vinden zal hij kunnen overleven.Ik ben met valkjes opgegroeid mijn moeder kweekte ze en die zaten swinters gewoon in de sneeuw als ze naar buiten gingen 1 van de jongen uit die volliere is 28 jaar geworden dus ijzersterk.

tiny

hallo,ik zou ook alles proberen om die valk te vangen.
ken je niemand die vogels die in het wild leven vangt.
die hebben een speciale kooi met dubbele wand en in een kooitje zetten ze een vogel en met eten lokken ze een vogel in de kooi.die gaat daar opzitten en zakt dan in de kooi en kan er niet meer uit
mijn vader had vroeger zo een kooi om sijsjes te vangen maar ik weet nie waar die gebleven is

veel succes met je vangst

groetjes

 :) :) :)

tiny

franky

hey iedereen
ik hoop dat je die valk kunt vangen want het zou erg zijn als hij zou dood gaan in het wild maar ik denk als hij het nu al in het wild naar zijn zin heeft zal hij niet graag naar een voiliere gegaan.
groetjes frank

V_Valkie

29 oktober 2002, 19:00:37 #13 Last Edit: 5 januari 2003, 17:53:23 by V_Valkie
Dag Tjep,

Heb je nog wat van de valk vernomen?

[zal wel niet]bewerkt op 05-01-03