Hoe ver ga jij voor je dier(en)

Gestart door Yvette, 3 juni 2008, 00:52:35

« vorige - volgende »

Yvette

3 juni 2008, 00:52:35 Last Edit: 3 juni 2008, 01:07:11 by Yvette
1. Financieel
2. Hoeveel
3. Aanpassingen
4. Hun gedrag
5. Mee naar bed

Ik ga redelijk heel erg ver maar met de hoeveelheid heb ik nu  stop gezet
Qua financieel kan ik heel erg ver gaan
En met de aanpassing kan je lezen in mijn dagboeken
Demi gaat wel iedere avond mee de slaapkamer eigelijk is dit ook ontstaan toen ik haar voor het eerst in mijn huis heb gehaald vanuit asiel toen kon ze niet tegen alleen zijn - ze was toen heel erg bang dat je voor 2e keer in de steek zou laten

Sjimmie

Financiƫl gaan wij hier erg ver voor de dieren.
Als er maar een wat mankeert zitten we al bij de dierenarts  ::)
Zoals Zondag, rat mankeert wat (meer dood dan levend) hup naar de dierenarts.
Financiƫl is dat dan best een klap, want je betaalt voor de medicijnen die die krijgt en voor de weekendkosten die altijd duurder zijn dan doordeweeks.
Maar goed, alles voor de diertjes  ::)
Ook komt er steeds nieuw speelgoed voor ze bij, als we langs een dierenwinkel lopen is het 'even naar binnen' en dan komen we vaak met 2 volle tassen naar buiten  ;D
Aanpassingen aan de dieren en in het huis maken we wel, alles zo veilig mogenlijk voor ze, niks laten rond slingeren.
Er gaat nu ook voor de valkparkiet (en toekomstige papegaai) een driehoek aan het plafond gehangen worden.
Dus ons huis hier is redelijk aangepast aan de diertjes.  ::)
Kwa gedrag zijn we wel wat strenger, doen ze iets verkeerds dan worden ze er wel op gewezen etc.
Mee naar bed, mijn hondjes gaan altijd gezellig mee  :D


Sjorsje :-)


Yvette

Ik ben zelf ook een hele goeie klant bij de DA
En ik ben aantal keren eigelijk voor niets daarnaar toe geweest het had ook wel zo gekund met beetje betadine op een wondje die toen bij mijn hondje zat

Lin

1, financieel ga ik tot wat nodig is. Ik zit niet bij de DA ik zie zelf wel wat nodig is en bestel dat. Daarnaast mankeren mijn valkjes eigenlijk vrijwel niks betreft ziektes ofzo.

2. ik heb een aantal valkjes die genoeg zijn om allemaal goed verzorgd te worden. 10 tamme valkjes kan ik niet tam houden, dus dat heb ik niet. Ook als ik kleiner ga wonen of het raakt uit met mijn vriend of ik krijg het nog drukker (kan alleen als er een baby komt de rest is al erg druk) dan weet ik dat ik het aan kan. Veel mensen denken niet na en doen hun valkjes later weg. Ik ga altijd van de meest drukke situatie uit en pas daar mijn hoeveelheid dieren aan, dus ook de kweekperiode  verdeel ik.

3. ik heb alles veilig voor ze en kom ook niet op onveilige situaties zoals buiten en waarschuw altijd andere daarvoor (daarom staat dat stuk over Gevaren ook op dit forum)

4. gedrag tja.. ik denk dat het meeste een reflectie op jezelf is en een deel karakter. Negatief gedrag komt toch door verkeerde opvoeding voor het grote deel. Je ziet vaak bij honden bijv. hoe de baasjes zijn.

5. mee naar bed..? op de kamer bedoel je in een kooi? nee zeker niet, teveel stof is niet goed voor me. (Misschien ben ik wel allergisch want ik heb veel jeuk. Maar dat is geen reden om valkjes weg te doen touwens voor mij. Ik ga gewoon naar een touch for health persoon en ik laat me neutraliseren voor die stof. tot nu toe zijn alle allergien nog weg gegaan. )Daarnaast zit ik niet veel op mijn kamer en omdat ik nu geen tamme valkjes heb vervelen ze zich daar anders ook. Ook geeft het teveel troep en ik ga niet niet elke dag de kooi schoonmaken.



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

1. Financieel - Je weet dat een dier geld kost, niet alleen het onderhoud maar ook als hij ziek word. Je wil niet weten hoevaak ik met een klein dier (ratje, valkje, catharina) naar de dierenarts ben geweest, terwijl het goedkoper is om een nieuw dier te kopen. Maar dit heeft ook te maken met het hechten aan een dier. Ik hecht me aan mijn dieren en dus zorg ik ervoor dat ze gezond zijn. Hoeveel dat kost maakt me tot zekere hoogte niet uit. Het moet financieel haalbaar zijn en de overlevingskansen moeten redelijk hoog zijn.

2. Hoeveel - Met een buitenvoliere is het verleidelijk om deze vol te stoppen. Kweek je niet, is dit niet erg, maar ik kweek dus wel en pas de hoeveelheid daar op aan. Voor het mooie heb ik al te veel valkjes, maar dit tast hun kwaliteit van leven niet aan. Verder heb ik voor alle dieren, behalve de Rose, een maatje. 2 katten, 3 ratten, en de valkjes. De Rose proberen we zelf genoeg aandacht te geven. Ik wee dat je een soortgenoot niet kan vervangen, maar 2 rose's is niet te huisvesten in de woonkamer.

3. Aanpassingen - het enige wat hier is aangepast is de achtertuin, voor de voliere, en de woonkamer voor de kooi van de Rose. Ook is de Rose gekortwiekt, op de buitenste 2 pennen na zodat hij beter kan landen en niet neerploft.

4. Hun gedrag - Hier heb je zelf redelijk veel invloed op. Ik mag niet klagen, mijn katten weten waar ze wel en niet mogen komen. De Rose is een gezellige huiskamervogel. Wel schreeuwt hij af en toe maar dat is soms wanneer hij speelt.

5. Mee naar bed - Voorheen mochten de katten op de slaapkamer komen maar hier zijn we mee gestopt. In de woonkamer is het vaak al bezaaid met lange haren (ik heb Perzen), ik had geen zin meer in die lange haren op de slaapkamer. Ook wanneer ze vlooien hebben is het niet zo'n prettig idee dat deze ook in je bed zitten.

margreet

hallo,

financieel, heb ik alles voor ze over, kan dat gelukkig ook
Krijg binnenkort een puppy en weet dat dat ook de nodige kosten meebrengt, inentingen, dierenarts, belasting, puppycursus e.d.

Aantal:Heb nu 6 valkjes in de huiskamer, in 2 grote kooien, dat is de limiet.
4 grasjes in een grote kooi, winterdag in garage (verwarmd en bij een raam) en nu veel buiten.
verwacht: een puppy.
O,ja, nog een grote bak met guppy"s

Aanpassingen. Zo veilig mogelijk en diervriendelijk

Gedrag: Ze mogen valk zijn, de ene keer zijn ze makkelijker dan de andere keer.
Ik ga niet echt tuttig met ze om, als ik er 1 uit de kooi moet pakken kunnen ze nog zo boos doen daar doe ik niets op uit.
Ik verplaats ze ook regelmatig van kooi of zet ze lekker buiten.
Als ze dat gewend zijn maken ze er niets van.

Mee naar bed: Nee, geen enkel dier komt bij mij op de slaapkamer, in het begin misschien de puppy maar later beslist niet. Vind ik niet hygienisch en ook geen meerwaarde hebben.

groetjes Margreet