20 april 2024, 00:59:12

Alles in 1 ?

Gestart door Mandy - Noa&Mango, 2 juni 2008, 21:42:54

« vorige - volgende »

Mandy - Noa&Mango

Hallo allemaal!

Ik dacht dat er ook zoiets bestond als een complete voeding voor grote parkieten. Daar zou al vanalles inzitten wat het valkje nodig heeft, waaronder dus eivoer.

Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee?
Of kun je toch maar beter eivoer apart kopen en dit door het andere voer mengen?

Ik vind het maar lastig als je zo veel keus hebt ;)
Misschien dat een van jullie een goede tip heeft?

Mijn twee schatten: Noa en Mango :D

Kirsten

Hoi Mandy,

Ja het is erg lastig om te kiezen als je zoveel keus heb.
Het complete voer wat jij bedoeld is waarschijnlijk xtra-vital.
Hier zit inderdaad eivoer doorheen. Het is erg goed voer, maar persoonlijk vind ik eivoer geen dagelijkse verstrekking en ook bevat deze voeding zonnepitten welke dikmakers zijn.

Zelf gebruik ik de bekende teurlings euro top zonder zonnenpitten. Hiernaast geef ik buiten de kweek om één keer per week wat geruld ei/krachtvoer van Quiko. Hier kan je naar wens nog vanalles doorheen mengen, maar is geen noodzaak.
De zonnenpitten krijgen ze als lekkernij er soms naast net als de bekende trosgierst.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kimm

hoi mandy,

ik gebruik xtravital, waar dus alles in zit. het bevalt mij goed hoor.
ik probeer eigenlijk om ze op pellets te krijgen, waar dus echt alle voedingsstoffen inzitten, maar dat gaat niet lukken hier. dus ik laat het hier maar bij.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Hoi hoi,

Pellets is inderdaad altijd lastig, maar zoals je zegt zitten er wel alle voedingstoffen in en kunnen ze niet net als bij zaadjes de lekkerste eruit pikken ;)
Als je het wil proberen, let dan wel op met pellets dat je ze er niet volledig op zet, het advies is max 50%

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy - Noa&Mango

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties!
Maar nog een vraag: wat is dan precies een pellet?
Ik weet niet goed wat ik me hierbij moet voorstellen,
het enige wat ik kan bedenken is zon hele grote container met allemaal kratten erop die je wel eens in de supermarkt ziet ;)
Dat zal het vast niet zijn haha..

Groetjes!

Mijn twee schatten: Noa en Mango :D

Kimm

hoi mandy,

hihi ja daar zou ik ook aan denken ;D
pellets zijn kleine brokjes voor de vogel. je hebt ze van o.a. harrisons en nutribird. er zijn nog meer merken hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mandy - Noa&Mango

Hay!!

Bedankt voor het antwoord :)
Toch weer wat geleerd!
Ik zal eens goed rond gaan kijken wat ze bij ons in de buurt allemaal te koop hebben.

Groetjes!

Mijn twee schatten: Noa en Mango :D