20 april 2024, 04:37:26

Alles gaat om eten...

Gestart door Always look.., 2 juni 2008, 16:27:21

« vorige - volgende »

Always look..

Het tam maken doe je vaak met trosgierst, Alleen nu zit ik een beetje met een probleem..
Ik kan alles met Vito doen, zolang hij maar trosgierst kan snoepen maar als ik probeer de trosgiers weg te halen loopt hij ernaar te zoeken in eerste instansie en daarna gaat hij ook bij me weg.

Kan ik dan het beste hem alleen maar kleine stukjes alleen uit me hand voeren?

tips plz

Anke

Hoi,
Ik zou voorlopig zeker alleen maar kleine stukjes trosgierst gebruiken.
Hoelang ben je al met het stappenplan bezig?

Het is natuurlijk de bedoeling dat je valkje leert dat hij je kan vertrouwen en dat er niks engs gebeurt als hij op je hand komt zitten.

In eerste instantie lok je hem met trosgierst zodat hij dat kan leren.
Wat ik altijd doe is het trosgierst steeds meer afbouwen.
Dus dan ga ik eens zonder trosgierst het hok in, en leg mijn hand voorzichig steeds dichterbij.
Als een valkje je voldoende vertrouwd zal hij (over het algemeen) op een gegeven moment ook zonder trosgierst op je hand stappen.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Always look..

Ik heb vito nu 2 weken en hij gaat al zijn kooi uit (na zijn eerste ontsnapping vond ik het wel okee dat hij er gewoon uit mag) maar ik merk steeds meer dat het hem alleen om de trosgierst gaat.

En met een beetje trosgierst kan ik alles met hem, Vito is extreem makkelijk in de omgang (vind ik) alleen dus niet handtam..
(hij is pas 7 en halve week dus nog tijd zat)

Maar kan ik hem het beste in de kooi verder tam maken of is buiten de kooi ook een optie (het is uiteindelijk de bedoeling dat hij veel met me mee gaat door het huis)

???


Always look..

ik probeer het nu af te bouwen maar als Vito geen eten krijgt als ie op me hand zit gaat ie er gewoon meteen weer af..

en weer op zijn stok zitten..
en zo gauw ik trosgierst pak komt hij weer bij me zitten.. vind het best moeilijk zo

hij is echt helemaal gefocust op eten.. tewijl hij gewoon een bakje vol heeft en ook daar gewoon uit eet.

help plz

Sjimmie

Ik denk dat je vol moet blijven houden, als die weet dat hij het toch niet krijgt zal die waarschijnlijk wel toe geven.
Maar zodra jij hem trosgierst blijft geven, geef je eigenlijk toe hij wil dat jij hem eten geeft, krijgt die z'n zin en zal die blijven "Bedelen".
Mijn valkje was ook zo 'in love' op trosgierst, ik heb het nu uit z'n kooi gehaald, en als die op m'n hand komt en blijft zitten dan krijgt die het alleen als beloning en als die van m'n hand weg wilt gaan dan leid ik 'm af met speeltjes of met blazen bijv.


Misschien dat afleiden helpt als die op je hand zit?
Met speeltjes bijv.


Sjorsje :-)


Always look..

Jah heb je idd wel gelijk in dat ik hem op die manier steeds zijn zin geef..
ik ga het trosgierst gewoon helemaal weg houden hij heeft het niet nodig en als hij goed tam is dan kan ik er over denken om hem wat te snoepen te geven.
op deze manier werkt het iig niet..

thnx!!