24 april 2024, 01:10:39

Afvallen

Gestart door Yvette, 2 juni 2008, 12:23:46

« vorige - volgende »

Rianne

Een valkje kan zich niet overeten. Hier hebben ze dag en nacht eten beschikbaar en dat geeft geen problemen.
Ik vraag me af waarom een kweker adviseert om er geen 2 te nemen, zelf heeft een kweker ook meerdere valken.

Ik las in je dagboek dat je trosgierst weggooit, dit hoeft helemaal niet, het is immers gedroogt en er kan geen schimmel bij, tenzij je het verkeerd bewaard. Wij kweken zelf trosgierst en wat er nog over is hangt al een jaar in de schuur.

Yvette

Ik dacht het
Of is het een groot verschil tussen 1 valkje en meerdere valkjes?

Ik vertrouwde de trosgiersten niet die heel erg lang open liggen in mijn keukenkast

En ik heb vanmiddag even gebeld met de DA en de assistente heeft gelijk met de DA overlegd en ze willen heel erg graag eerst Joepie zien ook gelijk hem nakijken
De ontlastingonderzoek kost bij hun 50 euro

Gerda

Bij Feld was het (een jaartje of 2 geleden) 7,50 per onderzoek. Dus eentje op worm eieren cysten etc en eentje op kweek. Totaal 15 euro!
Dat scheelt wel wat. (Of zit er hier het consult bij in?)

Gerda

Yvette

3 juni 2008, 18:25:48 #18 Last Edit: 3 juni 2008, 18:27:42 by Yvette
Het consult is bij hun apart en ze had gelijk door de telefoon gezegd dat het heel erg duur was
En ze staan ook om bekend dat ze heel erg duur zijn ook bij andere dieren

En hij knijpt ook soms een oogje dicht dan kan je gelijk weer terug naar huis zonder te betalen omdat ik bij hun een vaste klant ben en ook te vaak naar hun toe ga

Rianne

Je kunt het ook gewoon opsturen naar een andere vogelarts. 50 euro vind ik een beetje overdreven, inclusief consult zul je dan 75 euro kwijt zijn. Prijs/kwaliteit verhouding kan weinig verschillen, een ontlastingonderzoek is een ontlastingonderzoek.

Kaatje

Hoi Yvette,

€ 50,- is voor alleen mestonderzoek echt veel te duur zoals Gerda en Rianne ook al aangeven ! Dit mag buiten het consult om echt niet meer dan 20 euro kosten !

Hoe oud was Joepie toen je hem kreeg !? Vreemd inderdaad dat nu juist een kweker zegt dat het beter is om geen 2de valkje erbij te nemen !!

Veel succes !!

Karin

Yvette

Joepie was toen 8 weken oud en zelfstandig
En hij kweekt bij hem thuis aantal soorten papegaaien

Yvette

Joepie zit niet als een ziek vogeltje op zijn stok maar heel erg levendig
Maar zegt natuurlijk nog niets want ze kunnen nog heel erg lang vol blijven houden

Yvette

Joepie weegt nu 78 gram
Drs Feld en drs Theel zijn nu niet telefonisch te bereiken
En die van mij is een maand op vakantie

Yvette

Wat moet je met een valkje die zijn dingen blijft doen zoals zich poetsen, met de vleugels spreiden en ook enorm zitten te fluiten en vooral op etenstijden (tenminste de mijne) maar toch vrij slecht eet

Sjimmie

Ik zou voor de zekerheid een bezoekje brengen aan een vogelarts/dierenarts, dan heb je iig zekerheid en weet je dan misschien wat die mankeert of dat die misschien helemaal niets mankeert  ;)


Sjorsje :-)


Kimm

hoi yvette,

je kan ook bij een andere dierenarts juvenile/recovery bestellen en daar balletjes van gaan draaien.daar zitten alle voedingsstoffen in. het is van harrisons. aangezien je eigen va op vakantie is.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

4 juni 2008, 23:39:34 #27 Last Edit: 4 juni 2008, 23:43:11 by Yvette
Ik had vorig jaar al geprobeerd om Harrisons aan Joepie te geven alleen vond hij toen al niet lekker en later heb net als Harrisons ook eikrachtvoer op aanraden van mijn eigen DA

Morgen ga ik info opvragen bij andere 2 DA die een optie zijn althans qua reizen

En ik heb net even de Ziektes en Gezond doorgenomen en daar kwam wel aantal punten die Joepie ook zoal doet/heeft

Slecht eten
Veel gapen
Scherpe borstbeen

Kimm

hoi yvette,

waar ik het over had vinden de meeste wel lekker. had je dat ook al geprobeerd?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Hoi Kim

Ik had vorig jaar ook Juvenile gehad en ik heb dit maar uiteindelijk samen met eivoer nat gemaakt omdat hij eerst droog niet wilde opeten
Maar hij blijft bij heel veel dingen trekt hij de neus voor op