Valkparkiet en grasparkiet samen in 1 kooi

Gestart door arnold, 1 juni 2008, 16:29:02

« vorige - volgende »

arnold

Ik heb 2 valkparkieten en ik zit er over te denken om een koppel grasparkieten aan te schaffen. Ik heb hier begrepen dat het wel kon.

Ik heb vandaag meer informatie ingewonnen bij een dierenzaak in Rotterdam over de aanschaf van een koppel grasparkieten en dan werd mij ten zeerste afgeraden om dat te doen. Nu is mijn vraag: Wie moet heeft er gelijk? Jullie of de dierenzaak?

Mochten valkparkieten en grasparkieten niet goed samen gaan, welk soort vogel kan dan het beste samen met een koppel valkparkieten in een voliere?

Alvast bedankt.
Arnold
Groetjes
            van
                 Arnold


Kirsten

Hoi Arnold,

Het wordt inderdaad niet aangeraden dat ik weet. Grasparkietjes kunnen nog weleens wat lelijk doen tegen de valk, maar ook dit verschilt enorm. Als het een ruim verblijf is kan eht wellicht wel goed gaan. Ik heb er helaas geen ervaring mee.
Ik heb in mijn voliere wel 4 pruimenkopparkieten en die zijn net zo sociaal als de valk en gaat prima samen. Overigens kunnen pruimenkoppen tijdens de kweek niet bij elkaar, dus haal ik tijdens deze periode één koppel pruimen uit de grote voliere.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Davina

In onze voliere zitten 2 valkparkieten en 12 grasparkietjes.  Hier is dat absoluut geen probleem hoor!  Waarschijnlijk ook wel dankzij de grote van de voliere (3m x 5m en 2,5 hoog)  Dus ze hebben plaats genoeg om elkaar uit de voeten te gaan  :D



Groetjes Davina

Mara

Hoi hoi

Ook hier heb ik geen problemen met valkjes, grasjes, roodruggen en rosella's. Maar ik heb dan ook een voliere van 7 meter. Dus het zal wel door de plek komen die ze hebben.

Binnen heb ik ze wel apart zitten, dit om eventuele problemen te voorkomen. Moeten ze per se bij elkaar in een kooi?

GRoetjes
mara

Moppers