5 mei 2025, 23:42:35

Zaaddispenser voor valkparkieten?

Gestart door kuiserke, 18 mei 2008, 11:34:24

« vorige - volgende »

kuiserke

Hallo,
Tot heden waren mijn valkjes gewoon om in bakjes te eten nu zou ik willen overschakelen naar een dispenser....ik heb al gezien dat ze naar de parkieten dispencer trekken ....misschien is het misschien beter dat ik hun eten (speciaal voor valkparkieten) ook in zo een dispenser doe? Zou deze gaten niet te klein zijn voor hun snavel? Heeft iemand hier ervaring mee?
knufs Anita-kuiserke

Martha

Hey hallo Anita,

Ik meen me te herinneren dat je met een dispenser vaak het probleem hebt dat voer oud wordt, ik gebruik het wel voor grit maar voor voer gebruik ik toch het liefst bakjes, kunnen ze lekker scharrelen en de lekkerste zaadjes er eerst uitpikken..

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

mariejj

Hoi

Wat is een dispenser?  :-[

groetjes marie

Kirsten

Hoi Marie,

Een dispenser is een bakje die dicht is en onderaan een opening heeft met een klein bakje waar het zaad of wat je er in doet in leeg loopt. Als je valk eet, wordt het dus vanzelf aangevuld
Ik gebruik zelf schalen en grote bakjes om inderdaad ze lekker te kunnen laten scharrelen.
Het nadeel van een dispenser met zaad vind ik dat de vogel de zaadjes die hij niet lekker vind eruit kiept en op de grond laat vallen, en het bakje dus weer aangevuld wordt met zaad uit de dispenser. Zo ligt er vaak een hoop zaad op de grond.
Ook moet je een dispenser volgens mij altijd ophangen wat er voor zorgt dat er ook vanalles buiten de kooi valt.
Voor grit is het inderdaad wel een handge optie. Grit bederft niet en zo blijft het wel mooi schoon.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sjimmie

Ik had ook zo'n zaaddispenser in de kooi hangen, opzich wel handig alleen als die erop ging zitten viel dat ding naar beneden omdat die in zo'n klem zat.
Dus nu hebben we het gewoon vervangen door normale bakjes en hebben we die maar als reserve  ;D

Sjorsje :-)