24 april 2024, 23:24:47

Help! Broedende man valt pop aan...

Gestart door Bubbles en Grey, 26 mei 2008, 14:31:38

« vorige - volgende »

Bubbles en Grey

26 mei 2008, 14:31:38 Last Edit: 26 mei 2008, 16:05:11 by Bubbles en Grey
Hallo,

Sinds 12 daagjes hebben mijn valkjes Bubbles (pop, wildkleur) en Grey (mannetje, witmasker) 5 eieren in hun nestje en voor zover ik het kan zien zijn ze alle 5 bevrucht. Nu is mijn probleem dat Grey op de eieren zit en Bubbles telkens aanvalt, hij wordt alleen maar agressiever heb ik het idee. ??? Voorheen broedden ze er samen op en/of om de beurt. Kan iemand me vertellen wat ik het beste kan doen, ze zijn sinds een half jaar ong. al een koppeltje. Grey was toen al best dominant maar ik vind het gewoon zielig voor mijn 1ste valkje Bubbles... weet iemand hier een oplossing voor? Moet ik Grey eruit halen zodat Bubbles het legsel alleen uitbroedt?
B.v.d.

Groetjes

Bubbles en Grey

Okay... nu denk ik dat ik toch een beetje te vroeg gereageerd heb... nu zit het vrouwtje er rustig op te broeden en is het mannetje ook niet meer zo agressief  ;) ze hebben er ook al weer samen in gelegen. Popje wilde er alleen graag ook bij, voelde zich vast buiten gesloten. Ben blij dat het nu weer goed gaat  ;D Is ons 1ste nestje... vandaar  ;)

Kimm

hoi,

dat geeft toch niets! beter te vroeg vragen dan te laat! ;)
fijn dat het nu goed gaat. hopen dat het zo blijft.

succes met jullie eerst nestje!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bubbles en Grey

Ja, zal vast wel zo blijven. Zijn 2 hele lieve valkjes, tenminste als ze niet aan het broeden zijn  ;)
Bedankt voor je reactie.

Groetjes Melanie

Dierenfreackske

Veel succes , hoe is het nu met ze ? Grtjs Ann



Bubbles en Grey

Nou gaat weer heel goed eigenlijk, soms broeden ze wel samen en soms moet t popje echt maken dat ze weg komt, ik zet dan lekker de kooi open zodat ze bij mij kan komen. Sinds gisteren hebben ze nu een donsje  ;D, papa valk heeft hem geholpen t ei uit te komen en ze zijn heel lief voor hem, eerst dacht ik dat ze hem zaten te pikken maar waarschijnlijk waren ze het donsje gewoon aan het schoonmaken. Daarna hebben ze 2 eitjes aan de kant gelegd die ik allebei terug heb gelegd en vanmorgen was er nog 1 wat apart lag. Deze is al helemaal koud maar heb toch nog 1 poging gedaan om het weer terug te leggen. Dus dat even afwachten maar tussen Bubbles en Grey is het weer helemaal koek en ei  ;D
Ben helemaal trots, alof ik zelf moeder ben geworden  ;)

Groetjes