13 mei 2025, 21:03:49

is burdy een mannetje of vrouwtje??

Gestart door Coby ..en.. Binky & Rocky, 30 mei 2008, 15:11:30

« vorige - volgende »

Coby ..en.. Binky & Rocky

30 mei 2008, 15:11:30 Last Edit: 30 mei 2008, 15:14:04 by burdy

dit is burdy echt een schat van een valkje hij/of zij is echt heel lief ik heb hem vanaf dat ie ongeveer 10 weken en dus nu is ie ongeveer4 a 5 maanden oud.
ikzelf kom der niet achter of het nou een mannetje of vrouwtje is?
hij of zij schreeuw haast niet af en toe een piepje denk dat ie dat doet omdat ie zen kooi uit wil of aandacht wil ofzo.
hij/zij is best tam als ik me hand in de kooi doe dan wilt ie altijd dat ik hem aai over zen koppie dan maakt ie een zacht zeurend geluidje heeeeeeeel lief :) maar dan negeer ik dat en spat ie gewoon op me hand en ga ik met hem kroelen buiten de kooi.
ik kan mijn kooi aan de boven kant open doen en als ie daar zit dan doet ie dat ook en dan als ik zeg ga dansen dan gaat ie met zen koppie geen en weer zo stoer :) :)
het lijkt mij dat het een vrouwtje is omdat ie echt rustig is.
hij/zij is nog jong dus ik weet neit of je het hieraan al ken weten.
hoop dat jullie me verder kunnen informeren dank je wel

groetjes coby

Monky

Hi Coby,

Ik ben bang dat je nog niet kan zien of het een popje of man is. Hij/zij zal eerst door de rui heen moeten.

Als het een pop is zal ze blijven zoals ze is grijswitte kop met behoud van parels.

Als het een man is zal de kop mooi wit worden en zal hij zijn parels verliezen en blijven er een soort wolkachtig patroon achter.

Je zult ben ik bang nog een aantal maanden geduld moeten hebben  :) Je kan natuurlijk ook een dna test laten doen. Maar als het je niet uitmaakt, zou ik gewoon op de rui wachten.

Je hebt trouwens een heel mooi valkparkietje. Zonde als het een man is en de parels verdwijnen hahaha.

Groetjes,
Monky

ja dank je wel ;D ;D
ik vind hem zo ook heeeeel er mooi dus van mij mag het een vrouwtje zijn ;D
ik denk het ook haast want hij/zij is echt rustig en reageerd op geen enkel geluid tenminste zi lijkt het dan hihihi

waarneer krijgen ze de eerste rui dan?

groetjes coby en dank je wel voor je reactie

Monky

Hi Coby,

Hoeveel geluid ze maken zegt niet veel over het geslacht hoor. Ik heb hier popjes die hele riedels achter elkaar fluiten en mannen die geen kik geven.

Ik denk dat dat in dit geval de beste graatmeter de rui is. En die komt als ze ongeveer een jaar oud zijn. Het kan ook iets eerder zijn hoor, ik weet het niet precies meer.

Ik heb een geparelde cinnamon witmasker man. Ik was helemaal gek op zijn parels. Op gegeven moment verdwenen die maar hij kreeg zo'n mooi spierwitte kop... Hij was ineens heel mooi, maar dan weer op een hele andere manier.

Groetjes,
Monky

dan ken ik nog wel ff wachten pfff
ik weet niet precies hoe oud ie was toen ik hem kreeg ik heb hem in de dierenwinkel gekocht hij was ongeveer 9 weken ofzo
het zou heel jammer zijn maarja daar ken je niks aan doen
ik heb hem/haar nog niet zo lang ik wil hem/haar dingen na leren doen maar im de 2 maanden dat ik hem hem fluit ik elke dag hetzelfde duintje maar dat doet ie ook niet na aleen dansen doet ie das echt zo leuk ;D ;D

ik wil echt zo graag weten wat het is want mijn zus heb een mannetje misschien dat ik dan later ze samen kan brengen
als dat geen gevolgen heb voor de tamheid want dan doe ik dat niet..

groetjes coby