13 mei 2025, 20:18:28

agressief mannentje

Gestart door Patries1304, 21 mei 2008, 22:18:26

« vorige - volgende »

Patries1304

21 mei 2008, 22:18:26 Last Edit: 21 mei 2008, 22:33:53 by Patries1304
Ik had eerst 1 valkje maar heb na ruim een jaar zijn broertje erbij gekregen. was af en toe wel piek en pook maar het ging toch goed. samen in 1 kooi snachts ook.

maar sinds een ruime week (ruim 5 maanden zitten ze nu bij elkaar) is mijn oudste valkje bijzonder agressief tegen mijn jongeste valkje als ze de kooi in moeten. het jaagt het beestje heel de kooi rond en hapt,bijt en blaast. ik vind dit bijzonder triest voor het jongere. die is zowat doodsbang.. zou zo de kooi weer uitspringen of gaat helemaal angstig bovenin zitten.

als ze uit de kooi zijn zitten ze bijv wel samen op mijn been (met enige afstand maar toch..) en fluiten ook naar en met elkaar (ook op enige afstand).
het is echt alleen ruzie op het moment dat ik ze de kooi indoe. als ik smorgens beneden kom of weer thuis na een boodschap dan is er nix aan de hand maar vind het zo erg...

weet iemand wat dit is of wat ik eraan kan doen? of dit blijft  en of dit tijdelijk is???????????

ik heb ze dus net apart gezet. oudste uit de kooi en in andere kooi omdat ik "boos"  ben op hem. doe er miss wel verkeerd aan maar vind het zo sneu voor het jongere valkje.

help me,please....

gr Patries

deze is per ongeluk 2 x geplaatst... sorry

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Sanna

Hoi Patries,

Het kan zijn dat je oudste valkje wat last heeft van broeds gedrag. Wat je kan proberen is de kooi eens helemaal anders in te richten. Dan is de boel voor allebei weer helemaal nieuw. Je hebt kans dat hij dan minder bazig wordt. Als het alleen maar is wanneer ze de kooi in moeten denk ik dat het maar tijdelijk is hoor. Als het echt erger wordt en niet meer gaat samen klikt het misschien niet zo goed tussen die twee. Maar goed, dan kun je altijd nog kijken wat te doen.

Groetjes, Sanna

Patries1304

Noi Sanna,

ja,combinatie van voorjaar  ;) met de rui denk ik. Paar dagen nadien is die bij hem begonnen.
En het is echt alleen maar als ze de kooi inmoeten. Overdag als ze samen eruit zijn verdragen ze elkaar goed,zitten soms beide bij mij,op 1 been of samen op tafel of bij mijn pc. Wel de 1 hier en de ander daar maar toch.. Ik heb al nieuwe spulletjes besteld dus als ik die binnen heb dan verander ik de kooi en dan ga ik het weer proberen.

Bedankt he,

groetjes Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..