zonnepitten gezond?  mannetje of vrouwtje?

Gestart door suleyman, 2 november 2003, 17:48:50

« vorige - volgende »

suleyman

is zonnepitten gezond voor valkparkieten? en is het goed?maar nog een vraag hoe weet ik of het een manneteje of een vrouwtje is en kan je dat voelen bij de valkparkiet???

groetjes Süleyman :-/

Ellen

Zonnepitten is een regelrechte lekkernij voor de valkparkiet.
Net zoiets als een MARS voor jou.

Ze zijn zeker goed voor de valkparkiet, maar met mate.
Bij valkparkietenvoer " superieur" zitten ze door de
zadenmix vermengd.

Wat mannetje of vrouwtje is kan je pas merken na de eerste
rui en aan bepaalde gedragsvormen.
Mannetje fluit wijsjes na en roffelt met zijn snavel op allerlei
dingen.

Sucses en groetjes Ellen.

Tara

Hoi hoi,

het is moeilijker te voelen hoor bij een valk, je kan het zien aan het uiterlijk en aan het gedrag, maar kan je misschien een foto sturen of hier plaatsen, maar om hier te plaatsen moet je lid van het forum zijn, maar je mag het gerust naar me toesturen en dan plaats ik die hier, misschien kan ik wel bepalen wat het is, want zonder mutatie en zo kunnen we het moeilijk zeggen.

Zonnebloempitten vinden valkjes wel lekker, maar geef er zo min mogelijk, omdat ze nogal vet zijn, en dat is niet zo gezond.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi,

Meestal zitten er naar mijn idee veels te veel zonnebloempitten in het voer en zoals Tara al zegt zijn die veels te vet als ze die te veel krijgen.
Ik heb nu voer zonder die zonnebloempitten dan kan je die altijd nog los bijgeven maar niet te veel in elk geval.
Als ze in de winter buiten zouden zitten hebben ze wel meer vet nodig en dan kunnen ze wel meer van die pitten krijgen maar binnen is dat eigenlijk niet nodig dan is het alleen snoep voor ze.

Groetjes, Paul