5 mei 2025, 10:25:12

Loslaten

Gestart door Gerard en Bianca, 6 november 2003, 18:47:39

« vorige - volgende »

Gerard en Bianca

Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2 dagen een valkparkiet van 9 weken oud en heb hem nu op een stok aan de buitenkant van zijn kooi gedaan. Ik heb dit ook gedaan om de valkparkiet die ik al had te laten zien dat zij ook buiten de kooi mag.
Ik vraag me alleen af of dit wel goed is.

Groetjes,

Gerard

Marianne

Hoi Gerard,

Ik zet de deur van de kooi gewoon open waardoor mijn 4 valkjes meteen weten dat ze eruit mogen.
Ik vind het wel leuk verzonnen om een stok aan de buitenkant te hangen, heeft jouw valkje meteen een zitplaats aan de buitenkant van de kooi.
Ik zie in iedergeval niet in dat dit een foute oplossing is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Gerard en Bianca

Marianne,

Nu is het alleen wel zo dat hij niet in de kooi gaat, maar aan de buitenkant zit te slapen en Kaylee aan de binnenkant. Zal Kaylee dit gedrag overnemen?
Ik vraag me trouwens af of ik Rocco niet zo langzamerhand maar weer in de kooi moet zetten.

mastolk

HOi,

Als ik jou was, zou ik gewoon lekker de valkjes hun gang laten gaan. Zelf heb ik ff gewacht (een dag of 5 denk ik) voor ik mijn valkjes uit de kooi (de tamme dan he!? Niet die al ouder waren en nog erg wennnen moesten) haalde.
Ik denk echter dat er geen bezwaar is  meteen je valkje lekker uit de kooi te laten. Als de kooi dicht gaat, en je nieuwe valkje zit nog buiten dan kun je hem er het beste ook gewoon in zetten en anders gewoon lekker laten!
Ze gaan vanzelf in de kooi als ze drinken en eten willen. Maar ik neem aan dat je andere valkjes dat ook wel doen.

Succes ermee, groetjes Margrietha