Wat voor mutatie is de valkparkiet op de onderstaande foto in dit bericht?

Gestart door Sjimmie, 24 mei 2008, 18:50:23

« vorige - volgende »

Sjimmie

Hallo  ;D

Ik heb een vraaagje .... ;)
De valkparkiet op

deze foto ..

Wat voor mutatie is dat?
En kan je hieraan zien of het een popje is of een mannetje?

Heb verder geen verstand van de mutatie's, vandaar deze vraag ;)

Alvast bedankt!

Sjorsje :-)

Quinten

Ik denk een cinnamon :D

Als het ouders is dan een jaar is het een popje , de mannetjes krijgen op die leeftijd dan een helemaal geel masker ( kijk eens bij mutaties)

Sjimmie

Quinten

dan kan je het dus nog niet zien, als hij zo blijft is ze een popje , mmaar als het een geelmasker begint te krijgen , veeeeel fluit , en fellere wangetjes krijgt dan is het een mannetje

GRTZ Quinten

Rianne

Kleur en kleurintentie van de wangen zegt niks over het geslacht, dit is een fabeltje.

Quinten

Citaat van: Rianne op 25 mei 2008, 14:10:14
Kleur en kleurintentie van de wangen zegt niks over het geslacht, dit is een fabeltje.

Jah maar bij een wildkleur man ( of cinnamon) zijn de wangen toch veel feller dan de wangen van een wildkleur popje!

Sjimmie

Haha oké,
Ik dacht misschien is er een expertje op het gebied van geslacht herkennen van vogels als ze zo oud zijn :p
Ben namelijk wel benieuwd wat het is vandaar, in ieder geval bedankt voor de reacties ;-)

Sanna

Hoi! Je hebt je weg hiernaartoe gevonden zie ik? ;)

Je toekomstige valkje is inderdaad cinnamon. Als je echt wilt weten of het een mannetje of popje is zul je hem wat veertjes uit de borsstreek moeten uittrekken en opsturen naar Gendika. Die doen er dan DNA-onderzoek op en met een paar dagen weet je wat het is :D.

Citaat van: Quinten op 25 mei 2008, 15:29:48
Jah maar bij een wildkleur man ( of cinnamon) zijn de wangen toch veel feller dan de wangen van een wildkleur popje!

Hoi Quinten,

Ik denk eerder dat het zo lijkt omdat het masker van een mannetje zoveel geler is dan van een pop. Voorzover ik bij mijn valkjes kan zien is de kleur van de wangvlekken bij zowel man als pop gelijk.

Groetjes, Sanna

Rianne

Citaat van: Quinten op 25 mei 2008, 15:29:48
Citaat van: Rianne op 25 mei 2008, 14:10:14

Nee hoor, net wat Sanna zegt, het masker wordt geler maar de wangvlekken zijn even rood. :)

Lin

Citaat van: Sjimmie op 25 mei 2008, 17:25:31
Haha oké,
Ik dacht misschien is er een expertje op het gebied van geslacht herkennen van vogels als ze zo oud zijn :p
Ben namelijk wel benieuwd wat het is vandaar, in ieder geval bedankt voor de reacties ;-)

Weet je wat de ouders zijn en de andere jongen waren er nog geparelde bij?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sjimmie

Wij gokken hier dat het een mannetje is  ;D
Het is verder ook niet het belangrijkste hoor (als die maar gezond en lief is)  ::)