Mijn valkje van 5 weken wilt geen pap meer!

Gestart door lindarob, 19 mei 2008, 14:30:17

« vorige - volgende »

lindarob

Hallo,

Ik heb een valkparkietje met de hand groot gebracht. Alleen nu wil hij geen pap meer. Ook niet met eivoer enz. Hij was bij 3 1/2 week 100 gram. Toen is hij even ziek geweest. Hier hebben we een middel voor gekregen en dat is nu helemaal over. Hij is levendig en vrolijk.. maar valt af! Hij zit nu op 86 gram... En ik probeer echt alles! Hij moet van mij dan maar weer uit het spuitje, maar dit wilt hij abosluut niet!!

Wat moet ik nu doen.. er staat eivoer in zijn kooi, zaadjes, trosgierst, maar hij knabbelt wel wat.. maar lang niet genoeg, dat zie ik aan het gewicht... er gaat steeds meer af!

Wat moet ik nu doen?

Wie kan mij helpen?

Hartelijk dank,

Linda

trienke

Hoi

Het kan ook zijn dat hij/zij door het vliegen best wat is afgevallen.

Weeg je hem dagelijks? valt ie nu dagelijks af?
Hoe vaak voer je nu per dag?

Groetjes Trienke

lindarob

Hoi,

3x daags voer ik hem, maar wilt niet veel.... hij wilt soms maar 1 lepeltje en dan krijg je er niks meer in!

Hij begint wel wat te knabbelen aan het eivoer!

Verder is hij heel levendig en gezellig en druk!!!!

trienke

Sanna

Hoi Linda,

Probeer hem de hele dag door een bakje zaadjes voor z'n neus te houden. Soms wordt er ook wel aangeraden om zaad voor grasparkieten te nemen in het begin, omdat die kleiner zijn. Ook trosgierst is goed, dat is makkelijk te pellen. Als hij blijft afvallen (altijd op hetzelfde tijdstip wegen, bijvoorbeel vóór de papvoeding) moet je anders misschien iemand zoeken die voor jou die dwangvoeding kan geven.

Groetjes, Sanna

lindarob

Hallo,

Nou zijn gewicht blijft nu op 84 hangen.

Hij eet nu gelukkig meer eivoer en grasparkietenzaad en trosgierst.

Ik hoop dat hij weer snel aankomt, maar ja het is een bezig beestje!

Bedankt voor jullie informatie!

Groeten linda

Sanna

Hoi Linda,

Aankomen gaat helaas altijd een stuk langzamer dan afvallen. Als hij zo ontzettend druk is, is het misschien een idee om hem overdag ook geregeld in zijn kooi te houden zodat hij niet zoveel energie verspilt. Ik zou hem ook nog blijven wegen hoor, hij mag niet veel lichter meer worden. Zodra hij toch nog meer gewicht verliest zou ik op zoek gaan naar iemand die wel dwangvoeding kan toepassen. Succes verder.

Groetjes, Sanna

Ivy

Als zijn gewicht nu wel constant blijft, dan denk ik dat hij ook afgevallen is door het vliegen - dat is wel normaal bij jonge valkjes. Laat hem wel ook vaker in zijn kooi want dan is hij constant in de buurt van zijn voedsel.
Blijven proberen met de pap, ook al eet hij maar 1 lepel is beter dan niets.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie