21 juni 2025, 21:51:30

valke jong 14 dagen afgestoten help

Gestart door Laura, 24 mei 2008, 14:28:58

« vorige - volgende »

Laura

Citaat van: Lin op  3 juni 2008, 20:12:34
Als je verder geen vragen hebt kan je ook een dagboek bij gaan houden als je dat leuk vindt.  :)

86 gram is prima Je kan langzaam afbouwen als ie niet afvalt.

hoi hoi dat heden even geen vragen denk ik alleen wanneer mag die op beuken hout snippers staan?

afbouwen?

van morgen voor de voeding woog die 77 gram en na de voeding weer 84 gram dus hij valt wel af dan toch of snap ik dat niet goed?

het word wel spannend als ik af moet gaan bouwen , hoe gaat dat te werk en hoe pak ik dat aan enz?

ja het is straks de bedoeling dat ik een dag boekje ga bij houden maar dan moet nu wel alles goed blijven lopen  :)

groetjes laura
....................................

trienke

Hoi Laura

je moet echt naar het gewicht van de eerste weegmoment kijken op de dag.

Dus vanmorgen 77 gram, dan moet ie morgenvroeg ook rond die tijd hetzelfde gewicht hebben. Mocht ie lekker groeien, kun je overwegen een voeding minder geven, maar dan moet ie wel op gewicht blijven en dus niet afvallen.

Groetjes trienke

Laura

hoi trienke,

oke ja als ik dan vanaf dag 1 kijk tot nu toe smorgens :

dag 1: 65gram
dag 2: 66gram
dag 3: 65gram
dag 4: 65gram
dag 5: 67gram
dag 6: 68gram
dag 7: 71gram
dag 8: 74gram
dag 9: 77gram

dus iedere dag komt er wat bij  :)

als ik hem toch minder voeding ga geven moet hij toch wat anders erbij hebben of zie ik dat verkeerd? want hij krijgt dan wel honger omdat je hem dan geen voeding geeft.

en welke voeding moet ik er dan tussen uitlaten?
kan ik dan de volgende dag smorgen als zien of hij zonder die ene voeding kan of niet?

alvast bedankt groetjes laura

Rianne

Het is normaal hoor, dat ze tijdens de nacht ietwat afvallen, maar als het maar om een paar gram gaat is het niet erg.

Het afbouwen naar 1 voeding of stoppen met pappen heeft bij mij toen wat langer geduurd. Ik durfde het niet zo goed. Maar op zich maakt het niet uit op welke leeftijd je valkje helemaal zelf kan eten, als je er maar tijd voor hebt.

Mijn papvalkje kwam gigantisch aan in gewicht toen het zelf kon eten en woog op een gegeven moment zelfs 110 gram :) Gaat bij jou dus ook helemaal goed komen! :D

Ik zie je antwoord nu. Er zit idd een stijgende lijn in de gewichten, goed zo! :D

Je kunt gaan beginnen met het aanbieden van trosgierst en zaadjes. Ik gebruikte grasparkieten zaad, dit is wat fijner en makkelijker te pellen. Ook kun je stukjes brood aanbieden.
Zelf haalde ik een tussenvoeding eruit, dus die van de middag. Dan geef je 's ochtends en 's avonds voer. De avond voeding is belangrijk, je valkje mag niet met een lege krop gaan slapen.
Het gewicht moet je in de gaten blijven houden. Valt hij weer af, geef je de middag voeding weer, desnoods wat minder als wat je normaal geeft.

Laura

hoi hoi,

ja kwa gewicht gaat heel mooie he dus. je kunt echt zien vanaf we de voeding ging gingen geven hihi.

dus ik kan beginnen de voeding van 12 of 17uur er tussen uit telaten? en hem trosgierst en parkieten voer te geven? en water dan?

maar goed sávonds moet je hem gewoon de hoeveelheid voeding geven hoe die smorgens weegt?

en hoe gata dat als die wel trosgierst en of zaadjes eet? kan je hem dan gewoon voeden zonder problemen of? ben dan oz bang voor krop verzuuring of iets.

groetjes laura

Rianne

Ik paste de tijden opnieuw aan. Dus wel de ochtend voeding (was bij mij half 8 ) en dan om 3 uur pas weer en om 10 uur.
Het voer zet je gewoon in de kooi. Als hij nog op de bodem zit, zet je het daar neer. Water is op zich nog niet nodig, dat krijgt hij nog voldoende binnen via de pap.
's Avonds geef je hem weer dezelfde hoeveelheid als 's ochtends. Voor kropverzuring hoef je niet bang te zijn, de krop leegt 's nachts gewoon weer.

Laura

oke bedankt,

dan ga ik daar van de week mee beginnen.

maar wanneer mag die op beuken snippers?

en hij zit nu nog onder de warmte plaat.

groetjes laura

Rianne

Hoe oud is je valkje? Heeft hij al veertjes?

Laura

falko is nu zo'n 3en halve week oud en zit rond om al aardig in de veren.

groetjes laura

Rianne

Dan moet het wel kunnen zonder warmtelamp, in ieder geval overdag. Dan kun je nog controleren of zijn pootjes koud worden.

Laura

hoi hoi oke dan kan ik daar mee beginnen af tebouwen,

ik zal als het lukt vanmiddag even foto plaatsen voor de zekerheid dan kunnen jullie mee oordelen  ;)

maar nogmaals vanaf wanneer mag die nu op snippers?

Lin

Ik zet altijd direct erop en ook al in een echte kooi, ik behandel ze net als volwassen valkjes alleen staat alles op de bodem al en hangt er geen speelgoed.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Laura

hoi hoi allen,

oke nou heb hem nog niet in een kooi maar heb hem vandaag wel op snippers gezet dus,

vanaf 4 weken mogen ze toch in een kooie als ze geen warmte meer nodig hebben?

van morgen voor de voeding woog die 79 gram dus heb hem iets meer dan 7,5 ml gegeven.

en hierbij de beloofde foto's kunnen jullie oordelen

alvast bedankt

groetjes laura

Rianne

Laura

oke gelukkig ;D .

had vandaag de handopfok voeding op dus ik naar de winkel, hebben ze niet meer wat ik had de Orlux handmix.

nu hebben ze me nutribird a19 mee gegeven maar kan ik deze er ook gewoon voor gebruiken?