25 juni 2025, 13:27:27

valke jong 14 dagen afgestoten help

Gestart door Laura, 24 mei 2008, 14:28:58

« vorige - volgende »

trienke

Hoi Laura

Inderdaad jammer dat je geen meer recties op je vraag krijgt.
Maar je doet het zo goed inderdaad. Elke voeding dan ongeveer 10% geven van zijn gewicht wat in de morgen was. Ook al is de krop niet helemaal leeg. In de nacht doet het zijn werk om de krop te legen.
en hij/zij groeit dat is een goed teken.

Groetjes Trienke

Laura

hoi trienke gelukkig,je bent het wel met mee eens gelukkig ik wist niet of ik het wel of niet moest zeggen :)

ja we wegen nu alleen smorgens voor de hoeveelheid voeding en als dat 7ml is krijgt die 4x 7ml per dag.(we waren eerst bang als die om 12uur bv krop nog niet echt leeg heeft dat er dan geen 7ml bij in mocht ivm krop oprekking maar dat is dus niet zo )

de volgende morgen moet de krop weer leeg zijn maar mag je dan niks geels van de voeding meer zien zitten of is het gewoon zo dat het kropje plat is dat die wel leeg is.

en wegen hem savond na de laatste voeding even. dit schrijf ik allemaal op in een boekje als dit nogmaals een keer mog overkomen.

ja valko groeit goed zal vandaag of morgen even een fototje plaatsen dan kun je het verschil wel duidelijk zien.

ik hoor nog wel

alvast bedankt groetjes laura
....................................

trienke

Hoi Laura

Niet iedereen weet er een antwoord op of heeft er ervaring mee. En niet iedereen is altijd online snap je?

De krop hoord geen balletje meet tye zijn dus inderdaad plat.
Soms lijkt het dat er nog een heel klein beetje inzit. Maar ej mag dan wel gewoon voeren in de morgen. Als er echt nog pap inzit voer dan echt niet!!.

Groetjes trienke

Laura

hoi trienke,

nee dat snap ik ook wel ;)

ja het was zo goed als helemaal plat maar je zag nog wel iets geels zitten maar niet echt veel dus.

nee als er echt nog een bolletje op zit de volgende morgen krijgt hij ook echt niks en zal ik me hier melden maar hoop niet dat dat voor komt.

vanaf wanneer moet ik trosgierst eivoer(met water aan maken) en bakje water plaatsen dan?

ik begin het dan wel eng tevinden want als die begint met eten moet je hem ook bij voeden maar ik weet niet hoe dat dan in zn werking gaat met hoeveelheid en wanneer wel en niet enz haha maar dat zal vast goed komen via hier denk ik  ;D

groetjes laura

trienke

Hoi

Je kan het pas rond de 4/5 weken beginnen met aanbieden. Maar zover is het nog niet, maar dat kom allemaal wel goed en gaat allemaal vanzelf

Groetjes trienke

Laura

hoi hoi oke gelukkig hoef ik me daar nog geen drukt over temaken  ;D

eer zien of dit allemaal goed komt zo  :)

bedankt tot zover

groetjes laura

valko net voor zn middag voeding, hij kent de spuit maar al tegoed haha

trienke

Laura

hoi trienke,

bedankt gelukkig  ;D

maar de krop die je ziet, is dat ongeveer een kwart want dit was net voor zn voeding.

groetjes laura

trienke

Hoi

IK denk dat je dat het beste zelf kunt bekijken van hoeveel er eerst in zat en er dan in zat.

Groetjes trienke

Laura

hoi trienke,

van morgen had valko om 7uur zijn krop niet leeg...

ik heb hem gisteren 4 x 7ml gegeven dus bij elke voeding 7ml.

moet ik nu wachten of is hier wat aan te doen of?

Ivy

Hoi Laura.
Je kan beter wachten tot dat helemaal leeg is. Zat er veel in of nog maar een klein beetje?

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Laura

hoi ivy,

er zit nu nog een halve pink vinger topje in dus heb er nog maar even niks mee gedaan maar nu loopt die wel een voeding achter of hoe moet ik dit nu straks gaan oplossen omdat we nu al 2,5uur telaat zijn met de eerste voeding?

trienke

Je kan het beste die voeding geven zodra de krop leeg is.
en die andere dan overslaan.

Heb je mischien toevallig yacult in huis?

Groetjes trienke

Laura

hoi trienke ja dat heb ik toevallig al gehaald als het nodig was ;D moet ik dat straks door de voeding doen of? en zoja hoeveel? ik gebruik thee lepeltjes met aantals pap en water.

trienke

Hoi

Is de krop nu al leeg?
Je mag zometeen inderdaad wat door de voeding heen doen.
gewoon een klein drupje 1/10 deel geloofde ik, maar ik deed er een drupje door heen.

Groetjes Trienke