27 april 2024, 15:42:32

valke jong 14 dagen afgestoten help

Gestart door Laura, 24 mei 2008, 14:28:58

« vorige - volgende »

Laura

Citaat van: 180sonic op 28 mei 2008, 15:12:53
hoi laura,

ik heb geen ervaring met voeding ed.
maar ik dacht dat je misschien wat aan deze link hebt om te zien in welke leeftijd hij nu zit!

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

deze heb ik gekregen om te kijken hoe snel ze opgroeien!

heel veel succes met de kleine!
groetjes nicole


hoi hoi,

bedankt voor de link, hier kunnen we al heel wat meer mee.
zo te zien gokken we tussen dag 16 en 17 zit dus zo'n 2 en halve week oud ongeveer.

groetjes laura
....................................

Laura

Citaat van: Rianne op 28 mei 2008, 16:05:29
Hoi,

de krop hoeft maar 1 keer per 24 uur te legen. Dit gebeurd meestal 's nachts, omdat je dan niet voert.
Dus gewoon volgens het schema voeren en tussen 23:00 en 7:00 niet meer voeren, dan zie je 's ochtends dat het kropje leeg is.


hoi hoi,

nou we hebben een link gekregen en we hebben gekeken en we denken zo te zien dat hij nu tussen dag 16 en 17 zit.
dus dan moeten we dus eigenlijk week twee aan houden met de voeding:

2 weken 30-40 5 (elke 3 uur) 07:00 tot 19:00
              40-50 5 7:00, 11:00 tot 23:00

maar hij weegt nu rond de 70 gram dus moet ik 7ml voeding geven, als ik hem dan om de drie uur moet voeden is de krop na mijn mening nog niet eens op de helft leeg. als ik het andere schema aan hou moet ik drie maal op een dag voeden maar tussen 7 en 11 is de krop toch ook niet ver genoeg leeg om weer op nieuw 7ml te voeden?

ik weet dat je mag voeden als de krop nog een kwart vol zit maar dan mag ik toch geen 7ml geven lijkt mij, anders ga je de krop toch oprekken?

wie kan ons vertellen welk schema we nu precies aan moeten houden??

ps kan eventueel nog een foto hier plaatsen, sorry voor het door vragen maar wil het graag goed doen dus beter een keer te veel vragen dan te weinig  ;D

alvast bedankt,

groetjes laura