27 april 2024, 15:42:32

valke jong 14 dagen afgestoten help

Gestart door Laura, 24 mei 2008, 14:28:58

« vorige - volgende »

Laura

Citaat van: 180sonic op 28 mei 2008, 15:12:53
hoi laura,

ik heb geen ervaring met voeding ed.
maar ik dacht dat je misschien wat aan deze link hebt om te zien in welke leeftijd hij nu zit!

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

deze heb ik gekregen om te kijken hoe snel ze opgroeien!

heel veel succes met de kleine!
groetjes nicole


hoi hoi,

bedankt voor de link, hier kunnen we al heel wat meer mee.
zo te zien gokken we tussen dag 16 en 17 zit dus zo'n 2 en halve week oud ongeveer.

groetjes laura
....................................

Laura

Citaat van: Rianne op 28 mei 2008, 16:05:29
Hoi,

de krop hoeft maar 1 keer per 24 uur te legen. Dit gebeurd meestal 's nachts, omdat je dan niet voert.
Dus gewoon volgens het schema voeren en tussen 23:00 en 7:00 niet meer voeren, dan zie je 's ochtends dat het kropje leeg is.


hoi hoi,

nou we hebben een link gekregen en we hebben gekeken en we denken zo te zien dat hij nu tussen dag 16 en 17 zit.
dus dan moeten we dus eigenlijk week twee aan houden met de voeding:

2 weken 30-40 5 (elke 3 uur) 07:00 tot 19:00
              40-50 5 7:00, 11:00 tot 23:00

maar hij weegt nu rond de 70 gram dus moet ik 7ml voeding geven, als ik hem dan om de drie uur moet voeden is de krop na mijn mening nog niet eens op de helft leeg. als ik het andere schema aan hou moet ik drie maal op een dag voeden maar tussen 7 en 11 is de krop toch ook niet ver genoeg leeg om weer op nieuw 7ml te voeden?

ik weet dat je mag voeden als de krop nog een kwart vol zit maar dan mag ik toch geen 7ml geven lijkt mij, anders ga je de krop toch oprekken?

wie kan ons vertellen welk schema we nu precies aan moeten houden??

ps kan eventueel nog een foto hier plaatsen, sorry voor het door vragen maar wil het graag goed doen dus beter een keer te veel vragen dan te weinig  ;D

alvast bedankt,

groetjes laura
....................................

trienke

Hoi

Je kan hier wel een foto neer zetten, dan kunnen we ook mee kijken, en denken.


Lin

Houd maar aan dat je 4x op een dag desnoods 5x op een dag 10% moet geven als hij niet meer wil dan gewoon stoppen. Maar probeer 10% te geven elke keer. snachts leegt ie wel.  Weeg je valkje eerst, weegt ie sochtends 70 gram geef dan elke keer totdat ie 77 gram weegt en stop dan moet voeren. Weegt hij 3 uur later 74 gram dan geef je dus ongeveer 3/4 cc/ml bij. Het komt niet op een ml/cc hoor. Weegt ie 85 dan geef je dus 8,5 die dag. enz. Waarom weet je niet hoe oud ie is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Laura

hoi hoi,

Ik moet 4 a 5 x per dag 10% geven van zijn gewicht.
dus: 7:00 / 12:00 / 17:00 / 23:00uur bijvoorbeeld?

dus smorgen wegen en na zijn voeding wegen en dat gewicht moet ik dus na streven als ik om 12:00 uur voeding ga geven? begrijp ik dat zo goed?

nou ik weet eigenlijk wel zeker dat die iets ouder dan 2 weken nu is maar omdat ik naar gewicht ging kijken vond ik er iets niet kloppen vandaar.

hier bij de foto misschien dat jullie het er wel precies uit kunnen halen :



hopelijk snap je me uitleg hier boven en dat ik het nu goed snap..

alvast bedankt groetjes laura



....................................

trienke

Hoi Laura

eigelijk hoef je maar 1x per dag te wegen alleen de morgen. als je daar 10% van geeft is wel genoeg.

Die laatste voeding mag je ook om 10 uur geven, dan geef je om de 5 uren voeding.

Verder ziet het jonkie er goed uit hoor.

Groetjes Trienke

Laura

28 mei 2008, 22:13:30 #36 Last Edit: 29 mei 2008, 11:33:14 by Laura
Citaat van: trienke op 28 mei 2008, 21:30:43
Hoi Laura

eigelijk hoef je maar 1x per dag te wegen alleen de morgen. als je daar 10% van geeft is wel genoeg.

Die laatste voeding mag je ook om 10 uur geven, dan geef je om de 5 uren voeding.

Verder ziet het jonkie er goed uit hoor.

Groetjes Trienke


hoi trienke.

fijna dat je kunt zien dat het jong er goed uit ziet, ik heb het wel aardig goed met hoe oud hij is toch?

oke om de 5uur voeden is goed.

maar als ik maar 1x per dag weeg(smorgens) en hij is bv 70 gram geef ik hem smorgens 7ml en daarna weegt die bijvoorbeeld 77gram,
maar 5 uur daarna weet ik toch niet hoeveel ik moet geven dan toch om weer naar die 77 gram te komen? of snap ik je niet goed.

alvast bedankt groetjes laura

....................................

Rianne

Die 72 gram is dan geen eigen gewicht, maar nog van de voeding. Ik hield zelf altijd het ochtendgewicht aan. Je kunt nog wel 7 ml voeren, als hij nog veel honger heeft.

Laura

29 mei 2008, 08:47:46 #38 Last Edit: 29 mei 2008, 11:37:15 by Laura
Citaat van: Rianne op 29 mei 2008, 08:04:55
Die 72 gram is dan geen eigen gewicht, maar nog van de voeding. Ik hield zelf altijd het ochtendgewicht aan. Je kunt nog wel 7 ml voeren, als hij nog veel honger heeft.


hoi rianne,

nee ik snap dat die 72 gram dan gewicht is van de voeding.

maar ik moet om 12 uur toch wegen en als die dan bv 70 gram weegt moet ik hem 2ml voeden dat die weer 72 gram weegt of snap ik het helemaal niet ?
ik mag hem om 12 uur toch niet nog eens 7ml geven ivm uitrekken van de krop?

groetjes laura



....................................

Laura

hoi hoi,

van morgen heb ik falco gewogen en had een gewicht van 66 gram. ik heb hem dus iets meer dan 6,5 ml gegeven en weegt nu 72 gram. nu moet ik hem dus om 12 uur weer voeden en dan weer naar die 72 gram voeden toch?


groetjes laura
....................................

Laura

nou heb vanmiddag het volgende gedaan:

12:00 uur gewogen:

66 gram en smorgens na de voeding woog die 72 gram dus heb hem 6ml voeding gegeven en toen woog die 75 gram.

17:00 uur gewogen:

70 gram 5ml voeding gegeven en weegt nu 75 gram.

ik hoop dat ik het zo goed gedaan heb maar dat hoor ik dan wel een keer,had het al gevraagt in de vorige vraag maar helaas geen reactie op gehad dus maar hoor hier van zelf wel wat op  ;D

alvast bedankt groetjes laura
....................................

Rianne

Ik geef per voeding altijd hetzelfde, of de krop nu leeg is of kwart vol, dat maakt niet uit. 66 gram, dan mag ie wel 7 ml en dat geef je 4 a 5 keer per dag. Het kropje rekt hier niet van op hoor :)

Laura

hoi rianne dus ik had om 7,12,17,22 uur allemaal 7ml geven dus? begrijp ik dat nu goed?

ik begreep dat als na de voeding hij 75 gram weegt en de volgende voeding 70 gram weegt dat je dan weer 5ml moet bij voeden,maar ik moet gewoon dan weer 7ml geven.

ik dacht dat dat niet mog door dat je dan de krop op rekte maar dat is dus niet zo.

begrijp ik het nu goed? dan ga ik daar morgen vroeg weer mee beginnen.

ik hoor nog wel,

alvast bedankt groetjes laura

....................................

Laura

iemand een idee?

ik heb hem van morgen gewogen en woog 66 gram dus heb hem weer 7ml gegeven. moet ik nu om 12 uur ook weer gewoon 7ml geven ongeacht de krop nu wel of niet leeg is? en hoef hem niet te wegen dan..

alvast bedankt groetjes laura
....................................

Laura

hallo goed ondanks geen reactie helaas schrijf ik verder.

we hebben hem gister  bijna iedere voeding 4x 7ml gegeven en woog gister avond naar zn laatste voeding 76 gram.

van morgen heb ik hem weer gewogen en woog die voor zijn voeding wee 67 gram dat is maar 2 gram meer als gister morgen. doen we het nu dan goed ?of niet

groetjes laura
....................................