28 maart 2024, 21:42:37

valke jong 14 dagen afgestoten help

Gestart door Laura, 24 mei 2008, 14:28:58

« vorige - volgende »

Jacoba

Hoi Laura,

Ik voer ook een jong valkje met de hand. Zij vind het momenteel prettig bij ongeveer dertig graden (onder een warmtelamp), maar dat is afhankelijk van de leeftijd. Als ze het wel koud heeft ligt ze rillend in haar vaas, wanneer de tempratuur op dertig graden is heeft ze daar geen last van

Verder slaapt ze veel, bedelt vaak iets voor de voeding al. Na de voeding bedeld ze nog een poos. En slaapt dan weer verder tot ongeveer de volgende voeding. Wanneer ze slaapt ligt ze eigenlijk altijd tegen haar knuffelbeer aan.

Groeten Jacoba


Laura

Citaat van: Ivy op 25 mei 2008, 22:30:43
Hoi.
Met twee weken zal hij nog veel slapen. Succes!


hoi was ik weer nou hij is toch wel redelijk aktief hoor haha maar verschilt een beetje. heb onder tussen de temp omhoog gedaan naar: 28 graden dat lijkt me toch iets beterder :) en lekker tegen een knuffeltje aan te hangen dus hihi.

ik heb nog wel even een vraagje over het wegen,

smorgens als de krop leeg is weeg je en pak je 10 procent ervan wat die aan pap krijgt.

Maar betekent dat die dan de hele dag die hoeveel heid krijgt of moet je net voor elke voeding opnieuw wegen om te bepalen of? want als er over dag nog iets voedsel in de krop zit zal die allicht iets zwaarder wegen dan dat die leeg is toch dus daar was ik nog even beniwuwd naar.

tot zover gaat het allemaal nog goed dus.

@ jacoba.

bedankt voor je reactie

wat een scheetje he is dit ook de eerste keer voor je of heb je dat ook al vakerder gedaan?erg leuk  ;D ik zal van de week ook even een fototje van die van ons er op zetten.

ja de temp heb ik ook wat omhoog gedaan maar weet nooit of het nu wel of niet goed is enz dus maar hoop nu van wel.
ze rilt niet dus.

alvast bedankt

groetjes laura
....................................

Laura

hoi hoi ben ik weer heb er nog een vraagje bij:

van morgen heb ik hem gewogen met de nieuwe digitale weeg schaal. voor de voeding weegt die 70 gram, klopt het dat ik dan 7ml moet voeden?

ik heb er nu net krap 3ml in gekregen toen die in slaap viel.
ik maak hem dan wakker maar dan eet die bijna niet meer dus heb hem daarna nog even gewogen en nu weegt die 76 gram en heb hem toen weer terug in zn bakje gezet.

is dit normaal of?

als ik de tabel zo bij kijk zit die dan in week 3 ipv van 2.

graag snel een reactie terug

alvast bedankt groetjes laura
....................................

Ivy

Hoi.
Je hoeft niet per se 7 ml in krijgen, als hij niet wil dan wil die even niet. Er zal nu niet veel verschil in zitten - als hij 's ochtends 70 weegt en later 76 ga je toch alleen 7 ml voeren, dus dat maakt niet zo heel veel uit.
Het gaat je goed!
Groetjes,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Laura

hoi hoi bedankt voor de snelle reactie terug.

oke dus hij komt dan niet tekort? dus als die vanmiddag weer niet meer wil maakt dat niks uit? maar hoeveel keer per dag moet ik hem nu gaan voeden dan omdat het gewicht overeen komt met 3weken?


alvast bedankt groetjes laura
....................................

Lin

Vaak stoppen ze met eten omdat de pap te koud is. Leg je spuit dan even in kokend water, daarna voelen of ie niet te heet is de pap.

Jacoba gaat alles goed met je valkje? Hij lijkt zo erg klein.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Laura

hoi hoi de pap heb ik in een bakje zitten en dat bakje staat weer in kokend water dus maar goed. ik heb hem vanmiddag weer wat gegeven 3,5 ml ongeveer en hij krijgt nu zo zn laatste voeding dan kan vanacht de krop geheel legen.

maar met het gewicht van hem lijkt het wel of die 3weken is om dit toch al tegen de 70 gram aan zit kan dit of?

en welk schema moet ik nu aan houden dan?

alvast bedankt groetjes laura
....................................

Laura

nou we zijn zelf maar verder gaan vogelen wat we moeten doen denk ik.

van morgen heeft valko 7ml aan eten gehad en snapt de spuit al goed dus. na het eten weegt die 74 gram dus

groetjes laura
....................................

trienke

Hoi Laura

Je kunt je het beste wel met de leeftijd een beetje aan het schema houden, het zal wel wat verschillen, maar elke vogel is weer anders en reageerd er weer anders op.

Zo maak ik de jongen wel eens tam na 6 weken, de ene eet al zelf, maar de andere heeft 2 voedingen nodig, maar nu heb ik er er 1 die 5 voedingen nodig heeft, omdat ze anders te veel af valt.

Zoals je al zegt verder een beetje uitzoeken waar je vogeltje het beste op reageerd. Zolang ze maar niet afvalt.

Groetjes Trienke

Laura

hoi hoi bedankt voor je reactie.

maar als ik kwa gewicht kijk moet falko wel in week 3 zitten of zie ik dat nu zo verkeerd.

en komt het er op neer dat die nog maar 3 voedings ipv 4 of 5 mag hebben. en de temperatuur moet ik dan ook aan passen toch.

maar ik kan nog niet echt zien waar die nu het beste op reageerd.

groetjes laura
....................................

Laura

wie o wie heeft er andwoord voor mij van de vraag hier boven.

en ik heb nog een vraag.

van morgen 7uur heeft die 7ml gehad en nu 5uur later zit er iets minder dan een kwart in moetik nu wachten tot 17:00uur of hem straks zo weer wat geven?

groetjes laura
....................................

trienke

hallo

je kan niet naar het gewicht kijken hoe oud je valkje nu is.
Als je valkje helemaal bevederd is, rond de 4 weken meestal kan het zonder warmte.

Maar zoals ik al in mijn vorige bericht zei is het verschillend wat een vogel nodig heeft.

Weet je ook hoe oud je valkje is?
Je geeft hem nu maar 3 voedingen?
Zoals ik lees is ie nu rond de 3 weken, dan heeft je valkje echt nog wel meer nodig. Mits het zelf al wat eet, maar ik zou niet eerder minder voedingen geven.

Groetjes Trienke

Laura

hoi ja zoals mijn berekening is moet die 2 weken zijn maar goed het lijkt me toch sterk dat een jong van 2weken het gewicht van 3 weken heeft toch?

ik heb hem van morgen om 7uur 7ml voeding gegeven maar dan moet ik volgens het schema van 3 weken om 12 uur weer voeden maar dan heeft die zn krop nog niet geheel leeg.

het is nu bijna 15:00 uur in heeft nu nog iets in krop zitten, je ziet nog een klein geel bolletje van de voeding.

maar hoe moet ik dat dan doen met voeden want er mag nog iets(kwart) in de krop zitten maar als ik hem nu weer 7ml ga geven krijgt die ,en teveel en komt die vanavond laat pas weer tot voeden omdat dan de krop bijna leeg is.

dus hoe moet ik dit nu aan pakken, over dag minder voeding geven of?

het eet nog niet zelf nee

alvast bedankt groetjes laura



....................................

180sonic

hoi laura,

ik heb geen ervaring met voeding ed.
maar ik dacht dat je misschien wat aan deze link hebt om te zien in welke leeftijd hij nu zit!

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

deze heb ik gekregen om te kijken hoe snel ze opgroeien!

heel veel succes met de kleine!
groetjes nicole

Rianne

Hoi,

de krop hoeft maar 1 keer per 24 uur te legen. Dit gebeurd meestal 's nachts, omdat je dan niet voert.
Dus gewoon volgens het schema voeren en tussen 23:00 en 7:00 niet meer voeren, dan zie je 's ochtends dat het kropje leeg is.