28 maart 2024, 14:37:43

valke jong 14 dagen afgestoten help

Gestart door Laura, 24 mei 2008, 14:28:58

« vorige - volgende »

Laura

hoi hoi oke is wist niet dat die al appel enzo mocht hebben maar het is dus niet erg dat die niet de volledige voeding binnen krijgt als het gewicht maar goed blijft.

zal vandaag even de grammen posten vanaf die niet volledig wil eten.

maar ondanks de zaadjes enz nog gewoon door blijven voeden toch

groetjes laura
....................................

Lin

Je kan proberen om een voeding minder te geven zoals in het stuk staat beschreven. Even twee dagen aankijken het kan zijn dat ie iets afvalt. Maar na twee dagen moet ie wel gewend zijn. Gaat ie zeuren om voer zet hem dan op zijn voerbakje. Niet pap gana op dwingen. Als ie niet wil dan stoppen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Laura

hoi hoi,

oke welk voeding moet ik er nu tussen uit laten 12uur/17uur.

ik denk zelf dat het toch aan de nutribird ligt want sinsdien wil die niet goed meer eten.

alleen gister avond de laatste voeding heeft 8ml gegeten na een paar dagen , hij wou gewoon niks hebben of 1 a 2ml en dan hoefde die niet meer en daar voor dan pakte hij bijna zelf de spuit uit je handen.

hij zat toen op 86 gram smorgens

de dar erna 83gram smorgens

en vandaag maar op 80 gram smorgens dus hij valt wel af.

ook trosgierst laat die links liggen terwijl die daar ook eerst druk mee aan spelen was.

geluiden en zo maakt die wel en hij wil ook graag uit de bak bij me zitten, vliegen kan die ook al een beetje en als ik hem roep reageert die er al wel op.

maar wat moet ik hier nu mee aan.

we hebben al stad en land afgebeld voor orlux handmix maar niemand heeft het op voorraad of heeft het gewoon niet.

nu hebben we er 1 gevonden die heeft het maandag als het goed is binnen en ben benieuwd als die dan wel weer gewoon wil eten.

maar moet ik er nu gewoon een voeding tussen uit laten dan? of hoe moet ik dat nu aan pakken dan omdat de gewoon niet goed wil eten meer.

alvast bedankt

groetjes laura

als ik naar zn gewicht kij
....................................

Lin

Als ie nog afvalt dan weer wat pap geven totdat ei op gewicht is en over twee dagen weer opnieuw proberen. In het schema staat welke voeding je moet weglaten.  Hoe oud is ie?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Laura

hoi hoi hij blijft nog afvallen maar wil zn voeding gewoon niet goed eten dat is zn probleem ook.

vanmiddag kunnen we als het goed is de goeie voeding weer ophalen en zijn erg benieuwd of die dan wel weer gewoon wil eten.

volgens mij is die nu iets meer dan 4 weken oud dus.

ik laat nu de voeding van 12 uur en 17uur eruit omdat die helemaal niet wil hebben.

groetjes laura

....................................

Lin

Nog maar 4 weken dan kan je hem op 3 zetten of deed je dat juist? Ik volg het even niet meer.  ???


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Laura

hoi hoi sorry misschien leg ik het niet zo goed uit haha.

maar we konden van de week de nieuwe voeding ophalen maar dat blijkt volgende week pas tezijn want hij wil niet goed eten van de nutribird.

ik zit nu op 3 voedingen , nu voed ik om 9uur 17 uur en 22uur.

ik heb hem onder tussen overdag in een kooi zitten met een bakje voer op de bodem en een bakje eivoer wat vochtig gemaakt is en een streng trosgierst.

van de trosgierst eet hij al aardig van en hiju begint ook al met de zaadjes te eten maar ik kan niet zien/voelen of hij nu echt zaadjes binnen heeft.

groetjes laura
....................................

Lin

Zaadjes kan je wel zien zitten. Je ziet kleine bolletjes en het voelt hard aan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Laura

hoi hoi nou ben al aan voelen geweest maar weet niet zeker.

we eet hij nu zaadjes altans dat zie ik hem doen.

hij zit nu nog op 3 voedingen en weegt nu 83gram voor de voeding. soms wil die dan maar 3ml voeding hebben dus denk wel dat die dan ook zelf eet

groetjes laura
....................................

Lin

als ie een voeding minder wil, betekend niet automatisch dat ie wat gegeten heeft. Je kan terug gaan naar 2 voedingen en dan kijken of ie afvalt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Je kunt het aan het bakje voer ook zien of hij gegeten heeft of niet, als je er zachtjes overheen blaast, waaien de schilletjes van de zaden weg. 83 is een mooi gewicht, als hij het zelf eten helemaal door heeft, komt hij wel aan.

Laura

hoi hoi allemaal.

ik zit nu dus nog op 3 voedingen 9/17/22uur.

soms wil die 2 soms 5 en soms 3ml voeding.

in begin viel hij toch wel af naar 79 smorgen maar onder tussen blijft die wel op dat gewicht zitten.

van morgen 81 gram na de voeding 87 dus 6ml voeding gehad. om 17uur woog hij 84 gram dus theoretisch eet die dan wel zelf anders zat die alweer aan het oude gewicht naar mijn mening na zoveel uur.

groetjes laura
....................................