19 april 2024, 07:06:46

Nieuwe huisgenoot erbij :D

Gestart door Always look.., 24 mei 2008, 12:51:02

« vorige - volgende »

Kimm

hoi sanne,

waauw wat een knappe vent is vito!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Hoi Sanne,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :D .
Het is nu al een knap ventje hoor en dan wordt hij nog mooier.
Super dat hij zo vroeg al zo goed eet, het is dus een snelle leerling.
En dat vergelijken is heel normaal, dat wordt in de loop van de tijd steeds minder. Ieder valkje heeft toch zijn eigen karakter.

Groetjes Danielle

Always look..

Zullen zien hoe snel ik dat vergelijken af geleerd heb  ::)

Vito zit nu weer naast me heel erg te knarsen en hij is vanmiddag ook aan de trosgierst begonnen ;) dus het begin is er..
geen idee waar hij het allemaal laat maar heb liever dat hij te veel (gezonde dingen) eet als te weinig, en hij is goed op weg een grote sterke valk te worden ;D
hij eet voor 2 :)

ook ziet hij mijn hand niet als een bedrijging en stapt er vrij makkelijk op alleen heeft hij het na een paar woorden van mij weer gezien en gaat hij er weer vanaf en weer voor zichzelf zorgen, hij is heel erg met zijn stoppeltjes bezig

ik ga um zo nog een keer op me vinger laten stappen en mijn verhalen vertellen en dan is het voor Vito Pukkie (kat) en mij slaaptijd  :D

:-* van ons!

Dierenfreackske

Hoi , goedemorgen , goed geslapen en Vito en Pukkie ?
Ik vind het goed dat je blijft proberen hoor , ik heb dat ook met mijn nieuwe valkjes , ze kennen het ook nog niet goed !
Maar dat komt wel hoor ! Blijven oefenen he ! Grtjs Ann



Always look..

Goede middag Allemaal!

Vito en Pukkie hebben heerlijk geslapen en nog voor ik mijn ogen echt open had was Vito alweer aan zijn eten begonnen  :) Hij eet echt heel goed en eet het ook echt op.

Vandaag hebben Vito en ik samen zijn kooi gezeeft er lagen zoveel hulsjes dus dacht pak ff de zeef erbij..
En Vito vond het een goed plan, Hij kwam op de zeef erbij zitten  ;D Alleen het schudden vond hij iets minder dus ging ie er weer af..

Ook heeft ie een tijd op mijn hand gezeten en mijn verhaal over koetjes en kalfjes aan gehoord  ::)
Vind het een super makkelijke vogel hopen dat het een hele tamme vriend wordt  :D

:-* Sanne

Kimm

hoi sanne,

uit je verhaal te horen gaat dat helemaal lukken met vito. leuk hoor dat hij lekker op je hand kwam zitten. ga zo door!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Always look..

Ik hoop dat het helemaal gaat lukken ;)
maar het gaat allemaal heel snel met Vito, hij is nog geen week bij mij en doet al goed zijn best me te vertouwen  ::)
het is echt een Poeppie!! ;D

Always look..

Vandaag was het dan zover...

ik was met me broertje aan het klussen en opeens hoor ik Vito fluiten en ik weet dat vogels ook fluiten zonder dat er iets is maar ben voor de zekerheid toch maar gaan kijken.
en toen zat ie op zijn schommel te fluiten en als ik iets zei was ie stit tot ik klaar was en dan reageerde hij weer  ::) We waren eens een keer in Vito's taal een gesprek over koetjes en kalfjes aan het houden  ;D

En ik heb de kooi al een paar dagen open als ik bij Vito zit, zijn eerste vlucht komt toch wel een keer een eens moet de eerste keer zijn... Maar hij kwam nooit echt bij het deurtje..

Maar vandaag had vito besloten dat ie er uit wou dus hij is een rondje gaan vliegen  :o hij was wel een beetje schrikkerig en kon niet echt een plekje vinden om (makkelijk) te landen uiteindelijk is hij op me schap op een fotolijst geland  :-\ en heb ik um eraf gehaald en op me been gezet heb trosgierst gepakt en heeft ie lekker zitten eten en vooral veel knoeien  ;)

hij heeft een half uurtje gezeten en denk dat het wel heel spannend was voor hem hij is toen ik hem in de kooi zette meteen in slaap gevallen  :D

het gaat echt heel goed met hem  :)

:-* Sanne en Vito

Always look..



Hier zat hij heerlijk op me been te smullen  ::)

Anke

Hoi,
Fijn dat het zo goed gaat met Vito!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Sanne,

Ik kom ook eens even in je boekje buurten.

Gefeliciteerd met Vito. Wat een knapperd zeg. En zo te lezen gaat het steeds beter. Komt helemaal goed hoor met jouw verzorging.

Groetejs Anja

Dierenfreackske

Hoi , wat fijn dat hij uit zijn kooi is geweest zeg , best wel spannend he ! Grtjs Ann



Always look..

29 mei 2008, 12:09:09 #27 Last Edit: 29 mei 2008, 12:11:57 by Always look..
Na de vlucht van gister ben ik niet echt bang meer dat hij eruit vliegt of dat het fout gaat bij het landen (de eerste keer is altijd spannend, maar de eerste keer had hij mij geen keus gegeven  ;) ) dus vanmorgen heb ik hem er zelf uit gehaald..
Het ging tot gister af en toe nog met twijvel van Vito's kant of hij wel op me vinger wilde gaan zitten maar het ging vandaag heel goed, hij wou graag op me hand en hij heeft weer een uurtje bij me zitten snoepen van trosgierst.  ;D

Maar heb ook een Poes, Pukkie, en die ziet mij als haar moeder (ik heb haar vanaf 8 dagen oud en met de fles grootgebracht) en is erg jaloers als ik met een van de andere dieren (en dan zijn er nogal wat) aan het "knuffelen" ben.
En besloot naast Vito over mijn arm te gaan liggen heel hard knorrend  ::)
Eigenlijk had ik verwacht dat Vito er meer op zou reageren, Diddie (oude valk) besloot de ene keer dat ie zou bijten en de andere keer dat ie weg zou vliegen..
Maar Vito besloot dat hij zich niet weg liet jagen bij de trosgierst en keek niet op of om  ;)
En dat terwijl Vito misschien wel 10x in pukkie past  :o
Het is echt een hele rustige valk en schrikt niet gauw ergens van.
Wat dat betreft echt het tegenover gestelde van Diddie.

:-* Sanne Vito en de altijd jaloerse Pukkie


Hoop dat Vito en Pukkie snel vriendjes worden  ;D

Anja

Hoi Sanne,

Goed zeg dat Vito op je hand kwam. Echt te gek.

Let aub wel op met Pukkie de poes bij Vito. Een ongeluk zit in een klein hoekje. We hebben het al vaker gezien hier op het forum.

Groetejs Anja

Dierenfreackske

Hoi , wat leuk dat Vito op je hand kwam zitten , duper voor je meid ! Grtjs Ann